Opel Rekord P2 "Rumle" :) 1962

6.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:15
LIVE

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

Opel Rekord P2 "Rumle" :)

Årgang:
1962
Motor:
Stødstangsmotor på 1680ccm

Kompression 7.25:1

30mm faldstrøms karburator.

3 gears gearkasse (Ratgear)

Motoren trænger til en overhaling med en omgang maling, hvilket jo efterhånden er mit speciale :), og den får i samme omgang en lidt større karburator, nye pakninger over alt, også i gearkassen osv.

OPDATERING: Karburatoren er nu ombygget til en 36mm, og selvom at det ikke lyder af meget, er der en verden til forskel på hvordan den kører nu i forhold til før
Hestekræfter
60 hk ved 4000 omdrejninger

120 NM ved 2100 omdrejninger

Den er alt andet end vild, men jeg håber på en smule mere træk når den får en større karburator :)

OPDATERING: Lidt flere hk og bedre trækkraft efter at karburatoren er udskiftet.
Fælge
Næsten helt lukkede originale pladefælg, pulverlakerede i hvid med de originale kapsler.

4.5" x 13"

OPDATERING: Spritnye 17" alu og 27mm adaptere.
Dæk
Nye Michelin dæk med hvide dæksider.

155/65/13 mener jeg at de er.

OPDATERING: Nye 17" Dunlop lavprofil 195/45/17
Undervogn
Tromlebremser for og bag, et kreds uden bremseforstærker, ikke verdens bedste bremser :)

Håndbremsen sidder under instrumentbrættet i midten, typen der trækkes imod kabinen og drejes for at udløse igen.

OPDATERING: Har lige bestilt Hi jackers til bag og de bliver monteret inden turen til Italien, LUKSUS!
OPDATERING: Hi jackers er monteret og det virker bare!

Spiralfjedre foran, og bladfjedre i bag på en stiv bagaksel, ekstremt bløde fjedre som giver en god komfort, men som ikke er så fede i sving, der krænger den en del :)

OPDATERING: Efter at de brede fælge og Hi jackers er blevet monteret er den blevet en del stivere og krænger ikke så meget som før og den ligger meget bedre på vejen :)
Bilstereo
Blaupunkt anlæg monteret og nye Hertz 6x9 højtalere, spiller kanon. Udover det, har jeg monteret en elektrisk/elektronisk antenne af den type der er skjult, så jeg ikke skulle til at bore huller i bilen for at montere en alm antenne.
Styling
Hmm, den er jo stylet i sig selv, men der kommer fine fælge på så snart jeg har fundet nogle der passer på og til bilen, hvilket ikke er så nemt som man måske tror.

Nå ja, de sorte plader pynter jo også :)

OPDATERING: Nye 17" alu med nye Dunlop lavprofil dæk.

Nå ja, jeg har da 2 danske flag der kan monteres på bilen hvis den skulle køre konfirmations eller bryllupskørsel :)
Interiør
Originalt interiør, både sæder og dørsider.

Sofasæde foran og ingen seler! :)

Sæder er i rødt stof med sølvnister i.

Dørsider er røde og hvide.
Ekstra tilbehør
Der er ikke meget ud over 2 puder på bagsædet og en picknick kurv i bagagerummet :)

OPDATERING: Der er er nu monteret et separat 12v system der driver anlæg, udtag til GPS osv, dvs at jeg har et 6v og et 12v batteri i bilen, dobbelt remhjul og en 12v generator ovenpå min 6v dynamo. Jeg har pga turen til Italien monteret en ekstra 12v blæser foran køleren som jeg kan tænde manuelt hvis den bliver for varm pga kø eller lignende.
Der er så lavet et lille diskret panel med 3 kontakter, en til blæseren, en til "tændingsstrøm" til 12v generatoren med tilhørende ladelampe og en til "tændingsstrøm" til anlægget.
Styrker ved bilen
Stilen :)

Og det faktum at det er en investering, priserne går kun en vej og det er OP :)
Svagheder ved bilen
Den er ikke det hurtigste man kan opdrive, men den kører rigtig godt og man kan undre sig over at den, selvom den er gammel, er utrolig behagelig at køre i.
Bemærkninger
Jeg holder jo af de gamle biler og da jeg så den, måtte jeg bare eje den :)

Man kommer i en helt bestemt stemning når man kører i disse biler og de kører overraskende godt når man tænker på hvor gamle de er, blødt og behageligt.

Den vækker meget opsigt blandt alle jeg møder, unge som gamle, kvinder som mænd, alle er vilde med den. De tager billeder, vil snakke og har en masse spørgsmål, så når man holder stille, tanker bilen osv, så skal man ha god tid da der stort set altid kommer en der vil snakke :)

Håber i tager godt imod rumle :)

OPDATERING: Fjolset som jeg købte bilen af sagde at der var 6.5 år til syn, og det "passede" også ud fra synsdatoen, men han havde så indregistreret bilen som alm personbil, så der gik 6 mdr efter at jeg havde købt den, så kom der en synsindkaldelse...
Der var ikke andet at gøre end at gøre den klar til syn. I den forbindelse er der sket massive forbedringer, både dem der var nødvendige i forbindelse med syn, og ting der bare trængte og som egentlig også var nødvendige set i lyset af at jeg skal til Italien i bilen. Der blev bla lavet følgende: Alle pakdåser og pakninger i bagtøj, gearkasse og motor, en anden kardan, nyt stoplys/blinklys glas i bag, ny kobling med udrykkerleje, ny vandpumpe, ny tændspole, nye tændrørskabler, nye platiner, nye kul i dynamo, "nye" nederste bærearme, en "ny" øverste bærearm, ny sporestang med nye styrekugler, 2 nye styrekugler, nye bøsninger i gearforbindelser og i gearvælgerarm på gearkasse, renoveret benzinpumpe, nye motorophæng, nyt gearkasse ophæng, nye forhjulslejer, ny gummimanchet ved koblingsarm, nyt olie på bagtøj, motor og gearkasse, nyt udstødning, renoverede bremser foran inkl hjulcylindre osv osv.

Bilen blev nys uden anmærkninger den 15.02.2015

Jeg fandt nogle gamle papirer på bilen og ud fra dem kunne jeg konstatere at det er den originale motor der ligger i bilen, hvilket jeg synes er fantastisk!

OPDATERING: Den originale motor satte sig på vej til Italien (enten pga manglende olietryk eller varmesat sig?) så nu er jeg ved at renovere en anden til den. Den originale motor beholder jeg selvfølgelig, og så bliver den renoveret stille og roligt.

OPDATERING: Den "nye" motor er lagt i og jeg hentede et renoveret topstykke til den i dag, det kommer til at spille 100% :)

OPDATERING: Rumle kører som forventet fejlfrit med den nye motor, bare dejligt efter så lang tids stilstand :)

Vil du se flere Opel Rekord P2 "Rumle" :) til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Rekord P2 "Rumle" :)
Annonce