BMW 528i Touring E39 1997

1.953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW 528i Touring E39

Årgang:
1997
Motor:
2,8L, 24V, R6. manuel gear
Det er den første udgave med vanos som senere blev erstattet af 00" modellerne med dobbelt vanos. Denne motor blev også¨brugt i 328i og 728i.
Problemet med denne motor er at den taber kræfter ved 5.500 omdr/m og taber mange kræfter i accelerationen i de sidste 500 omdr. fra 5.500 til 6000. Udgaven med dobbelt vanos trækker hele vejen til 6000omdr. Den trækker jævnt og godt til 210km/t, vejen til toppen kræver lidt plads ;/. Det klarer 3-serien nok bedre.
Mange mener dog at denne motor holder en del bedre end ¨00 modellerne.
Hestekræfter
193
Fælge
Sommer, 17" Style 32
Vinter, 15" Standard BMW alu.
Dæk
Sommer, Continental 245/35
Vinter, Toyo 225/60
Undervogn
Standard med luftundervogn. Hvis bilen er tungt lastet bliver en pumpe aktiveret som hæver bagenden til normal kørehøjde.
Bilstereo
Standard med 6cd-box i baggagerummet. 12 højtalere indbygget i døre og loft.. hvorfor ændre noget? Derudover har den antennefri radio :)
Jeg kunne måske godt tænke mig at installere en lille bætte effektforstærker til standard højtalerene.
Styling
Står standard og det sætter jeg stor ære i ... eller.. det vil sige at det er en 97' model med moderniserede forlygter og blinklys hele vejen rundt. Jeg nænner næsten ikke at udskifte grillen som er chrom selvom jeg burde, da den så ville være "shadowline"-ish
Interiør
Fuld sort læderkabine hvor alle træpaneler er afmonteret, brækket i stumper og til sidst brændt :D. De blev så erstattet med blågrå-metaliske paneler. Jeg ved ikke om man kan sige at kabinen er velholdt, for den bliver jo bare støvsuget ind imellem. Men man kan sige at der ikke er nogen som har ødelagt den ... endnu :D
Ekstra tilbehør
El-ruder hele vejen rundt, totalkontrol fra føreren. 2-zonet digitalt klima-anlæg.
Styrker ved bilen
Stadig en luksusbil efter 22 år, alt elektronisk virker uden tegn på træthed.
De sidste 2 år 18' og 19' har vi været på skiferie i alperne i Syd-Frankrig, hvor den er blevet testet med en gennemsnitsfart på over 170km/t ned gennem Tyskland, På de gode steder fik den lov at rende omdrejningstælleren ud. På begge ferier fik den gas på både, ud og hjemturen. Jeg kan slet ikke lade vær' når man må ;) og hold da magle hvor har de fantastisk benzin i Tyskland.
Bilen er stadig stærk og jeg har lige fået den synet igen med 281K på uret. Bilen har kæde istedet for tandrem.
Jeg kan konkludere at dette er en meget holdbar bil :) ..hvis man er glad for den (Olie)
Svagheder ved bilen
Dyr i afgift og brændstof. 4K halvårligt og kører 8-9 på literen hvis du bor i københavn. En jyde vil nok sige den kan køre 11-12 stykker. Den er opgivet til 9.9km/l.
Bilen er bygget til at køre på 98blyfri
Det kan man ikke få, medmindre man køber det vildt dyre Shell-benzin, OK oktan 100 virker ikke en prut, jeg tror slet ikke at det er oktan 100.
Det vil sige at motoren ikke yder optimalt hvis man bruger 95blyfri. Man mærker en tydelig forskel når man køber oktan 98 eller 100 ned gennem tyskland. Det er benzin der vil fremad. jeg vil gerne tro at der er en forskel på 20HK. Det vil sige at den måske kun har 170HK på 95blyfri da tændingen er nedjusteret.

Ruster omkring bagerste løftepunkter, bagrude, bagklap.
Svagt design af vandpumpe og køler(plastik).
Jeg ved at de har en svaghed i fronten med nogle bøsninger, men jeg er lidt usikker på hvad det præcis er. Jeg finder nok ud af det :D:S
Bemærkninger
Fed flyder med kræfter nok til at være sjov.
Lyder fantastisk ved 1500-2000 omdr. som en gammel flyvemaskine på vej ud til startbanen ;)
Plads til alle 4 og deres tasker og ben, også til sydfrankrig. Vi har klaret den uden tagboks indtil videre.
(pssst.. man kan ikke køre 230km/t med en tagboks)

Folk flytter sig altid hurtigere når de ser en BMW i bakspejlet :D

Vil du se flere BMW 528i Touring E39 til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW 528i Touring E39
Annonce