{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Civic 1,8 Sport 2006

2.090 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Anders B.
Mand | 37 år | Oprettet: 30. jun 2006


Honda Civic 1,8 Sport

Årgang:
2006
Motor:
1,8 i-vtec 16v, 4 cylinderet.
Motorkode: R18a2.
Enkelt overliggende knastaksel.
aluminiumsmotor.
6 manuelle gear.
15,2 km/l ifølge bøgerne, vi køre ca. 13 km/l i gennemsnit med blandet by, landevejs og motervejs kørsel. i byen er den ikke så økonomisk men på landevejen er den ret økonomisk.

En dejlig solid motor, som har fint med overskud, uden dog at være en raket. Vtec'en mærker man ikke rigtig som i de gamle Honda'er, men her er det vidst også mere en øko vtec.

Helt standard motor.
Kørt 170.000km
Hestekræfter
140hk ved 6300rpm
174nm ved 4300rpm
0-100 km/t = 8,9 sek.
Topfart = 205 km/t.
Fælge
Sommer:
Org. 17x7,5" Honda fælge fra modellen nyere. Synes de passer perfekt til bilen. krydsmål 5x114.3.

Vinter:
15" Alufælge, mærke ukendt.
Dæk
Sommer:
Bridgestone Turanza 225/45 R17

Vinter:
Goodyear
Undervogn
Standard undervogn, den er en smule hård når man køre over fartbump og ujævnheder i vejen, men til gengæld ligger den også dejlig stabilt i sving selvom man presser den lidt.

Undervognsbehandlet, og uden rust.
Bilstereo
Standard integreret headunit med cd afspiller, vi har en bluetooth aux enhed, så vi kan afspille fra mobilen.

Standard højtalere rundt i bilen, gør det ganske godt, er vokset fra tiden med stor bass-kass bagi :)
Styling
Bilen er stylet i sig selv, da den kom frem blev den kaldt for et rumskib, ja det gør den vel stadig af nogle. Den var meget forud for sin tid, og derfor er den ikke gammel at se på idag, 14år efter.

Bagrude spoileren, som løber tværs over bagruden, har fået kritik af mange for at reducere udsynet bagud. Men jeg synes ikke det er slemt, det er jo ikke anderledes end en sedan eller coupé med spoiler bagpå, jeg er vandt til det fra Preluden. Tvært imod, synes jeg faktisk at den har en god funktion, når det er mørkt så blænder bilen bagved nogle gange i bakspejlet, men her dækker spoileren for lygterne, så de ikke blænder, samtidig med at man sagtens kan se bilen og lyset fra bilen bagved.

Jeg har skiftet glasfronten ud med en GT front grill, som er mere sporty og frækkere at se på, i min verden. og så fælgene fra den efterfølgende model, ellers er den standard.
Interiør
Lækker standard kabine, sort instrumenbord med flotte detaljer. Jeg elsker den store runde omdrejningstæller, og det digitale speedometer, som er hævet op over rattet, lige under forruden, så det er tæt på synsfæltet når man køre.

Læder multifunktions rat.
Køre computer.
Rød start knap, som i S2000.
Alcantara indtræk.
Splitbagsæde.
Armlæn foran.
Armlæn bagi med kopholdere.
Mobilholder.
Safe alarm.
Elektronisk P-skive.

Kabinen er godt skruet sammen, og typisk for Honda, så er der rigtig god aflægningsplads og rum til diverse ting. praktiske kopholdere og køl i handskerummet.

Og så er der pladsen bagi, den har klassens (daværende) største bagagerum, med reservehjul under bundpladen. Bagsæderne er et genistykke for sig, Honda kalder dem for Magic Seats, og de kan foldes op som biografstole, og ligges helt fladt ned, så der er masser af plads og mulighed for at transportere diverse store ting.
Ekstra tilbehør
Udstyrslisten var lang da den kom frem, og jeg mangler ikke noget.

Regnsensor
Lyssensor
Klimaanlæg
Fartpilot
Sædevarme foran
Esp
Abs
VSA
Servo
Aktiv piskesmæld beskyttelse i nakkestøtte foran.
Selepåmindelse på alle 5 sæder.
Træk (1400kg)
el ruder hele vejen rundt.
el spejle med varme.
Lygtevaskere.
Tågelygter.
12v udtag.

Har sikkert glemt en masse..
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Vi købte den som vores helårs bil, istedet for vores Peugeot 107, og hold da op for et skifte, det er som to verdener. Her har vi fået meget mere komfort og køreglæde, samt en masse plads og krog på så vi kan trække trailer og campingvogn. Den koster selvfølgelig lidt mere i brændstof og forsikring, men til gengæld holder den langt bedre og er mere sikker.

Den var banebrydende da den kom frem, og er stadig frisk at se på, en af de bedre årgange af civic, hvis du spørger mig. Da den blev præsenteret som prototype, var folk begejstrede, men sagde også, "ja ja, sådan bliver den jo ikke.." Men det gjorde den så, de lavede den som de ville, der blev leget med design og funktionalitet.
I 2014 blev den kåret som årets brugtbil, og den er stadig et godt køb idag.

Lidt tal:
Vægt:1.219 kg
Bredde:177 cm
Længde:425 cm
Højde:146 cm
Bagagerum: 485 liter. (1392 liter med nedfældede bagsæder)

Nypris i 2006: 270.000kr.

Det er dejligt igen at have en Honda til om vinteren også, når Preluden er i vinterhi :)

Håber i tager godt imod den.

Vil du se flere Honda Civic 1,8 Sport til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda Civic 1,8 Sport
Annonce