{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renault 25 TX 1991

6.523 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kresten P
Mand | 59 år | Oprettet: 25. mar 2005


Renault 25 TX

Årgang:
1991
Motor:
2165 ccm injection, 4 cylinder med overliggende knast. Type J7T-732
Hestekræfter
107 hk v. 5000 o/m og 170Nm v 3500 o/m
Fælge
Originale alufælge 6x15"
Dæk
195/60x15 Bridgestone Turenza ER300
Så er der monteret vinterdæk-GoodYear UltraGrip7+, kun det bedste til denne vogn :-)
Undervogn
Standard, uafhængige ved alle 4hjul. For dobbelte triangler med McPherson og bag skråsvingarme med skruefjedre. Der er krængningsstabilisator både for og bag.
Bilstereo
Så er der monteret ny headunit, Pioneer, med 4x50W. Den originale ratfjermbetjening bruges stadig via en adapter fra Pioneer. Højttalerene er stadig de originale som fuldt ud lever op til den nye radio - tja, forudseende var Renault dengang også. Enhederne er fra Phillips og der er 6 af dem i bilen.

Den 22 juli forsvandt Pioneer headuniten ved indbrud - utroligt der er nogen der skal så nemt til livet!!
Styling
Eneste er originalt læderrat fra en Baccera model.
Interiør
Original i specialvelour grålige nuancer.
Ekstra tilbehør
Måtter for og bag. Jeg prøver at finde nogle originale med bedre pasform.
Ellers behøver den ingenting.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er den næstsidste årgang af R25 og en af de specialudgaver som her blev produceret "Beverley" hvilket indebærer at den ud over sit omfangsrige standardudstyr har elektrisk soltag, tågelygter for, 15"alufælge og metallak.

R25 er produceret i ca 800.000 eksemplarer og var Renaults topmodel fra 1984 til 1992, den afløste R20/30 og blev selv afløst af en model som hed Safrane.
R25 var endnu en model som Volvo valgte ikke at sælge i norden, nok angst for konkurrence med deres egne store modeller.

I 1988 fik modellen et kraftigt facelift og siden kom der modifikationer til som gjorde øgede den kvaliteten af både interiøret og tekniken væsentlig.
Modellen fremstod dermed langt mere kvalitetsbetonet end de første modeller. Hvad vigtigere var, driftsikkerheden kom på højde med konkurrenterne hvilket den ikke var i de første modelårgange.
I forbindelse med faceliftet ændrede fabriken også på forhjulsophænget (befæstningen af nederste triangelarm) som fjernede en tendens til "nikke"bevægelser ved gasgivning, nedbremsning og på ujævn vej.

R25 er en stor rejselimosine (4,72m lang, 1,8m bred og 1,41m høj) som trods sin størelse udmærker sig ved at være ganske sporty i sin opførsel på vejen, modsat fransk tradition krænger vognen ikke ret meget i sving, men er det til trods stadig i besidelse af fransk "udglatningskomfort".

Modellen var da den kom frem meget foran for sin tid - bla første serieproducerede bil hvor man leverede radio med fjernbetjening ved rattet, 2 modeller-én med 4x6W og en med 4x20W.
Desuden var der i topmodellerne en "talende" computer som dels kunne beregne div gennemsnitsværdier for ens kørsel dels med en syntetisk stemme advarede føren om evt fejl "pull over, stop, call garage" "low fuel" etc.

R25 fortsatte på det sikkerhedsmæssige område traditionen fra forgængeren R20/30 og var for sin tid af høj standard - Fra forgængeren R30 overførte Renault de forskningsresultater der var implimenteret her bla. evnen til at beskytte passagerene mod skrå "offset" og sidekollisioner.
Ydermere er bilen gansk aerodynamisk med en Cw-værdi på mellem 0,3 og 0,33 alt efter model.

Topmodellen var en V6turbo med ca 210hk.

Bilen her er importeret fra Tyskland og har kørt knap 170000km, haft 3 ejere. Det største problem for mig i at få den godkendt var at der måtte investeres i en ny katalysator til €419. Ellers stort set bare 4 nye dæk, service og montering af sideblink foran.

Så må der igen sprøjtes under neden - 2g Dinitrol i levetiden i DK, men stadig 0 rust trods en alder på 18 år.
Ny forrude, ny kobling, komplet nye bremser - Så er hun så god som ny.
Øvrigt - opstaldet for vinteren nu - glæder mig til foråret.

Vil du se flere Renault 25 TX til salg? Andre Renault eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Renault 25 TX
  •   11. aug 2008 Nææææh...!!! En R25!!!
    Uuuh, det er en sjælden vogn herhjemme! Og en fed en af slagsen. Maskinen i bin bil drev iøvrigt også CX 22 TRS, der havde den blot karburator. Fed motor!


  •   30. jul 2008 Sidespejl
    Så røg der et sidespejl på bilen.

    Utroligt at man absolut skal klemme en stor lastbil ned af en smal gade i Kbh, uden at kigge sig for og i fuld fart. Tænk sig om kampbilen skulle standse af andres biler.

    Nå ja, ridser i lakken også - så han var fandeme tæt på.
    Og fik man fat i vedkommende, eller sad der en seddel - nej selvfølgelig ikke.
    Tilbage sidder jeg godt mavesur og minus et par tusinde kroner på kontoen.
    ØV.



  •   17. jul 2008 Besked på annoncen...
    ved ikke om du så min besked på annoncen, men du skal blot smide et sæt (mindre) spacere på for at de passer...

    Blot til orientering smiley
    /Claus


  •   15. jul 2008 Ærgeligt...
    ...at fælgene ikke passer på din fine 25'er. De ville ellers klæde den rigtigt godt, tror jeg.

    Hvad kører den med af hulafstand sådan en?
    /Claus


  •   23. mar 2008 Fin Renault
    Er det samme motor som der sidder i min ?


  •   21. jan 2008 hej
    flot forklaring om R25 historie!! Tak for tilbudet jeg har også selv en værkstedsbog.
    Bilen er allerede på banen har kørt i den i et år nu, jeg har efterhånden lavet alt på den:)ja ham kender jeg, har hentet nogle dele ved ham før..

    Den adapter til din remote, hvor kan man få sådan en har selv ledt lidt efter en men regnede ik med det var muligt til vores model så havde selv tænkt mig at lave en..
    men skriv endelig hvis du selv har spørgsmål el brug for dele.


  •   20. jan 2008 hej
    jeg går ud fra at din har el-spejle, hvor sider betjeningen til det?
    på forhånd tak.


  •   19. dec 2007 ..
    hey fedt der flere der holder 25`erne på gaden en høj her fra!!


  •   18. dec 2007 Jamen..
    jeg er bare tosset med din bil! Glæder mig altid til at se den igen.. Ses, du gamle!


  •   21. jun 2007 Høj herfra...
    ...ja, det fik du. Den bil gav mig våde drømme da jeg var en lille knægt tilbage i firserne. Fin fin!!!


  •   8. jun 2007 Safrane
    Altså alt med og hente den i tyskland og mad og togbillet der ned. og benzin hjem og afgivt og syn. Så kom den kun op i 80 K.


  •   7. jun 2007 Clio
    Ved godt den trænger til nogle billeder i dagslys, men kan bare ikke finde et godt location. Er lige flyttet langt hjemmefra, så kender ikke området så godt. I øvrigt kom jeg til at bestille et sænkningssæt til den, så nye billeder skal der nok komme smiley


  •   27. mar 2007 r 25
    flot 25er du har der, dejligt at se at der er andre der har samme lidenskab.


  •   21. mar 2007 Sæder..
    Bilen har 13 mdr til syn, og kan nok ikk gå gennem en gang mere.. Så gider ikk skyde så mange penge i den, men gerne masser af tid smiley


  •   8. mar 2007 hej
    Fin Renault 25 TX.....høj herfra


  •   6. feb 2007 For Søren
    Det er godt nok en klasse-øse. Fransk flyder, så det står. Sjældent velholdt, der er vel ikke så mange af dem tilbage...

    Flot farve- og udstyrskombination. Fortjent ekstra-høj!


  •   6. dec 2006 Hov
    Glemte lige det sidste.. Bilen har kørt 205.000km vil jeg tro. Den runder på speedo efter 100.000 så jeg ikke helt sikker..


  •   6. dec 2006 ..
    Jeg har købt bilen af en god ven som havde den til at stå fordi han synes det var en sjov bil. Jeg har renoveret bilen en del inden den skulle synes, rust mæssig var det ikke så slemt, der var lidt bagi ved bagtøjet, og bærearmene var næsten væk af rust. Der kommet nye skiver foran, og en ny køler. Købte selv bilen fordi jeg synes den var lidt sjov, og jeg ikke havde så mange penge til bil på det tidspunkt. Det eneste jeg synes er lidt en skam er det kun er en 1,0.. smiley


  •   22. nov 2006 ...
    Ja, det er skam lækkert. Men det koster jo lidt smiley

    Jeg fandt lige ud af jeg har løjet for dig. Bilen er ikke en tysker, den er hentet hjem fra selveste Frankrien. Årstallet er dog endnu ukendt, men der er nogle fine klistermærker bagpå med en masse fransk ævl på, så jeg går ud fra det er en fransker...


  •   21. nov 2006 fint
    Fedt må det være at ha et værksted selv til noget sådant - for du har helt ret - udendørs er ikke lige sagen.


  •   21. nov 2006 ...
    Nu må vi se om den lever videre efter november '07. Tiden er jo trods alt ved at løbe fra den, og har sat sine spor.

    Jeg laver nogle ting på mit arbejde, og ellers har jeg et værksted i Rødovre (med varme =] ) sammen med et par kammerater, hvor både Nissan'en og Amazonen bor vinteren over. Det der med at ligge udenfor i vind og vejr er ikke lige mig smiley


  •   19. nov 2006 generator
    Hehe, jeg har også måttet købe ny generator, men via nettet i tyskland. Ellers er StonyRenault i Christiansfelt absolut også vær at tale dele med til 25'ere og andre gamle Renaulter.

    Men værst for mig er at jeg ikke har nogen steder at stå med div smårep - ude på en vej i kbh får man ikke skiftet eller lavet synderligt meget.

    Håber din har mulighed for at leve lidt længere, det er jo et skønt køretøj.


  •   18. nov 2006 Km.
    Glemte lige at skrive den har kørt 257.000 km. på stående fod


  •   18. nov 2006 ..
    Jeg arbejder hos Volvo/Renault i Brøndby som mekaniker, og denne 25'er var en de tog i bytte for en kunde, som købte en Volvo V50 i stedet.
    Den er importeret fra Tyskland, mere specifikt hvorfra og hvornår tør jeg ikke svare på.
    Bilen stod uden plader, og jeg gav 500 kr (Nej, der mangler ikke et nul ;] ), + de 1180 kr. til at kaste nummerplader på.
    Jeg var dog nødt til at ofre en ny generator, som jeg fik for 1500 kr., uoriginal, men magen til de originale Valeo'er, bare uden Renault-mærke på.


  •   17. nov 2006 Tak tak
    Med lidt god vilje kunne den nok komme igennem synet nu, men jeg tør ikke svare på hvordan den har det, efter vinterens strabadser. Den skal jo først synes i november '07 smiley
    Efter jeg er færdig med den, skal den overdrages til et kvindemenneske de sidste ca. 6 måneder (Hvis den lever til den tid), og det er jo en prøvelse for bilen i sig selv smiley
    Fin 25'er du har dig. Kan specielt godt lide den i den faceliftede udgave. Meen, en Safrane er nu heller ikke af vejen smiley


  •   10. aug 2006 Xtra høj!
    Den er fortjent! Tak for hjælpen, so far..


  •   11. jan 2006 Opgradering?
    Var det noget med en Safrane, så se lige min her:
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=53867
    Den står i vejen for en Spider.


  •   29. dec 2005 Flot
    Renault 25 du har der. Der er ikke mange tilbage, men jeg kender dog et par stykker fra CRD. Lidt synd, at du har skilt dig af med den gamle R14, men hvis der ikke er plads.....
    Med 4 biler i indkørslen (Renalt selvfølgelig), kender jeg problemet alt for godt.


  •   16. dec 2005 Din?
    Så din bil i centrum i dag! Den er vist ikke til at tage fejl af. Stadig rigtig rigtig fint automobil!

    Har du annonceret R14eren i Renaultklubben?


  •   21. nov 2005 ....
    btw. så er det en rigtig flot r25 du har dig der.... har selv en lille svaghed for renault.... har givet dig en stemme..!


  •   21. nov 2005 hey....
    det kunne helt sikkert være sjovt at renovere den R11 men jeg har ikke penge til det og har en r5 som jeg skulle bruge en motor til og det var så den eneste jeg kunne finde... der ligger meget arbejde i den r11 hvis det skal være en bil igen... den har simpelt hen alt i rust ingen undervogn og ingen bremser.. det eneste el som virker er lyset i forlygter og baglygter... det ville blive en rigtig dyr omgang.. så men er os meget ked af at jeg ikke kan da det nok er en af de eneste i landet..!!! og nej den er ikke med digitalt instrument... men hvis det virkede så har den el ruder fjernbet c-lås... og nu har jeg fjernet motoren...


  •   20. nov 2005 mange tak.
    je det er bare med at komme i gang..:) lyder gode med den bog.


  •   19. nov 2005 takker
    - for de pæne ord. jeg så bilen og kunne ikke lade være med at købe den kostede 2k. men der er så meget rust, og jeg har aldrig lavet bil før, så jeg ved ikke om jeg får den ud og køre nogen sinde. jeg kan heller ikke få liv i motoren.
    du skulle vel ikke ligge inde med informationer eller andre ting der kunne være nyttige, mangler et eldiagram og noget manual værk. så aner jeg ikke hvor jeg kan købe stumper til dyret, hvis det ikke skal være orginalt.

    \\morten


  •   19. nov 2005 R25
    Det er en dejlig Renault du har fået dig der. Kunne godt tænke mig en tur i sådan én. smiley


  •   18. nov 2005 Najs
    - den er flot sådan en R25. Har altid drømt om en 21 Nevada - også fordi der er så få i landet...


    Du skal da beholde R14 til sommerkørsel, årg. 1980 kan du få veteranforsikret, ca 1500 kr årligt med kasko.

    Min GS er kun til veterankørsel, til hverdagskørsel har jeg en Re-nul - men den skal også skiftes til noget Citroën med hydropneumatik......


  •   16. nov 2005 velkommen
    FINER bil.. dejlig motor..

    ssmidt en stemme..


  •   16. nov 2005 hejsa og Velkommen
    kigge fårbi mine bile vis du vil smiley


  •   16. nov 2005 Velkommen
    Den ser meget velholdt ud, pas på den. Den er rigtig flot!


  •   16. nov 2005 skudt i ?
    Hmmm, tja.... , det må jeg jo nok indrømme - jeg elsker det franske firma for deres inovationer gennem tiden - og denne - ja den har nok altid været min drømmebil. Det er min kørende sofastue smiley
    Desuden må man jo heller skrive lidt om den så det ikke kun er billeder, men en livsstil:-)
    Tak for dine point.


  •   16. nov 2005 he he
    kom du bare ind med den sikke en smører og meget lang historie. den bil er du da vist helt skudt i hva ?


Annonce