Volvo 480 Turbo Projekt 1989

8.125 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING

Volvo 480 Turbo Projekt

Årgang:
1989
Motor:
1,8 liters motor på 1721 ccm
B18FT motor
standart 120 hk mit mål er 200 hk
Hestekræfter
Den er født med 120 hk og den kan få 170 hk nemt uden at chippe men der skal laves meget mere

Den får ved de ting som en på siden de 218 hk ved 1,1 Bar.
Så vi krydser finger hi hi vi får se

MEGASQUIRT EXTRA kommer på!!!

Den kendte MEGASQUIRT i en version der understøtter EXTRA softwaren som indeholder 2 stk 12x12 VE tabeller til benzin og 2 stk 12x12 tændingstabeller,launch control,knock control,nos control,idle control (PWM),boost control, single spark (fordeler),Wastedspark (fordelerløs),indbygget 250kpa mapsensor.

418ml dysser
TD40 turbo Garraet kopi:T25 turbo Er den største model til Subrau Inpreza
4 Styks Tændspoler fra En BMW E30 IS med kabler
Justarbar motorstyring
Hjemmelavet intercooler som er svejsede op at men gode ven Rene (Alt respekt til ham fint stykke arbejde) Der kommer 2" trykrør i rustfri og det bliver polerede.
Indsugningsmanifold bliver polerede op.
Afbalancerede krumtap og svinghjul med kobling
3" ren afgang før katten med et Y rør ud i det fri og et ind i katten til det orifinale udstødning med et spjæld så der kan lukkes for det når der er politi i lusten he he he he

HK ud regning som virker
man tager original SU hk og ganger det med det ladetryk man vil have og det resultat man får ud af det plusser man med de originale SU hk og så er det de hk man kan trække ud af den motor man nu end har. et Eksembel:
min motor har original su hk på 109 hk og ønskede ladetryk er på¨1,1 bar så regne stykket ser ud sådan:
109*1,1=119,9
119,9+109=228,9 hk ved 1,1 bars tryk Sådan skal det gøres:-) så må vi se om den holder stik
Fælge
17" AEZ
205/40 og så 17"
Dæk
Vinter hjul kommer der ikke på den den skal ikke køre om vinteren der skal den stå i garage med varme på.
Undervogn
Den bliver sænket men ikke for meget Der kommer et standart sænkningssæt på den ca 35 mm mod jorden
Bilstereo
Ja der kommer en JBL 12" og en ukendt Forstærker i meget lille men effektiv til at spille
Styling
Jeg skal ud og lede efter nogle kofanger så jeg kan få tilpassede der til
Interiør
Der er en fuld læder kanbine skal lige laves er lidt medtaget mad alderen dejlig Sol himmel i så man kan kigge ud og åbne
Ekstra tilbehør
Denne bil er født med så meget udstyr at man nægter at tro det til sin alder.
En fed lille detalje er at hvis man holder ved stranden og man skal ud og gå en tur så skal man ikke sætte nøglen i tændingen og så slå til for at lugge ruder og soltag man sætter bare nøglen i døren og drejer for den så lukker den alt hvad der står åben selv fedt nok.

Eller så er der køre computer som viser :
Genmensnits fart= Km/t,
Km tilbage i tanken,
Tankindhold,
Genmensnits liter pr 100 km forbrug,
Olie tempertur,
Vand tempertur,
Temperturen udendørs,
Så er der Turbometer i bar
Olie tryk måler
Amperemeter hvad den lader.
Og sidst med ikke mindst et ur sok viser klokken men det er også en Urtæller så man kan tage tider og den slags.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger

Vil du se flere Volvo 480 Turbo Projekt til salg? Andre Volvo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Volvo 480 Turbo Projekt
  •   13. sep 2009 ..
    så må du op med nogle opdaterende billeder da ! hehe


  •   13. sep 2009 hej
    Nej nej jeg er faktisk ved at lægge hånd på de sidste ting mangler at få smidt kabibnen i og trækaxler og så finpusning med malning


  •   12. sep 2009 projekt
    hva så er dit ellers ret fede projekt gået helt i stå?


  •   2. jan 2009 hej
    HE he ej jeg er sq for doven gik i stå med den........... må jeg indrømme da. Jeg blev lidt optaget af min skyline


  •   2. jan 2009 DHB 08....
    Syntes ikke jeg så den der....er den ikke køreklar ?


  •   21. feb 2008 hehe,
    der var intet ondt ment i min kommentar Bjørn. Så håber bestemt ikke du tager det sådan smiley Min 440 med 2.0 motor blev rullet til henholdsvis 122 hk og 109 hk på 2 forskellige felter. Men for at gøre det lange kort smiley elsker dine FT projekter. Glæder mig til at se hvad du kan diske op med. Jeg har faktisk nogle småting liggende til en maskine som din. Dog fra en renault 1,8 16V motor. Men krumtap og lidt andre ting kan godt bruges smiley


  •   21. feb 2008 Hej Bjørn
    Du antager at Renaultmotoren yder det samme som sug motoren hvis du fjerner turboen. Og jeg påpeger bare at det gør den ikke. Kompressionen er ikke ens og knasten er heller ikke den samme på B18FT og B18U og B18E. Jeg kender så ganske udemærket maskinerne. Til lighed kan jeg så fortælle at F3N motoren som ligger i renault 5 GTE yder 95 hk og er helt magen til B18E motoren.

    Jeg vil gerne stille rullefelt til rådighed hvis du ønsker at se bevis på at din motor yder ca 96 hk uden turbo på. Men hvis du regner baglæns i dit regnestykke og sætter din motor til at have 120 hk og køre med 0,4 bar. Vil du faktisk komme frem til at selv samme motor yder 96 hk ved 0 bar. Det jeg har gjort er faktisk bare at bruge din egen metode til at regne baglæns på turbo motoren.


  •   20. feb 2008 Øhm
    din udregning med hk virker ikke.

    Du tager effekten påen sug motor som ikke har samme knast og derfor ikke yder det samme. Hvis du fjerner turboen fra din har du ca 96 hk.Du kører 0,4 i tryk standard. ;)Så bliver total effekten 201 hk smiley


  •   15. feb 2008 Telefonnummer
    Hej Bjørn M!

    Ivan Kristensen som også kører 480 har lige bedt mig smide en mail til dig, for at høre om du kan kontakte ham på 28123340, da han er på vej mod Aalborg og har et par spørgsmål til noget ved bilen som ikke lige virker pt.

    Venlig hilsen,

    Anders Klingenberg


  •   10. jan 2008 turbo
    det kan du dælme tro.. det kører bare.. Hvordan går det med dit projekt??


  •   27. nov 2007 Ang. turbo
    Hej Bjørn.. Nu har jeg efterhånden kørt med den nye turbo i et godt stykke tid.. Og den kører bare suverænt... Jeg lave selv en flange der passede til returløbet til olien, og den er tæt.. Så det er bare super.. Så endnu en gang tak for hjælpen..


  •   15. nov 2007 ...
    okay super.. det er en L model....


  •   12. nov 2007 tomgang...
    hey... hva er nr på din TOMGANGSREGULATOR...??? bosch...


  •   8. nov 2007 hjemme igen
    hey.. Er du kommet hjem fra sejlturen..
    Ville lige hører hvornår det passede dig bedst at vi kom og hentede turboen.. Evt. sende billeder af turboen hvis du tilfældigt har nogen til at ligge... Hvad var det du skulle have for turboen komplet..


  •   3. nov 2007 afhentning
    hvor bor du i grunden henne.. ku jo være at jeg kunne hente turrboen hvis det ikk er ret langt væk..


  •   1. nov 2007 i orden
    jamen det lyder rigtig gogt.. jeg vil gerne købe turboen der kun har kørt 90000 som komplet enhed... men vi snakkes lige ved.. Takker


  •   29. okt 2007 turbo
    Hej.. skulle lige være sikker på at vi er enige om at det er manifolden henne ved turboen.. Altså den ved turbinehjulet, der udgør udstødningssiden af turboen... skulle også lige hører om du ikke også havde en turbo.. så kan jeg ligeså godt skifte den med det samme.. synes den anden går en anelse træls..


  •   18. okt 2007 sending
    Var det muligt du evt. kunne få en til at sende den?? er det vedr. arbejde du er ude at sejle eller er det nydelse.. hehe


  •   17. okt 2007 manifold
    hey.. Har du fundet ud af en pris..


  •   15. okt 2007 projekt
    det ser ud til at det er et stort projekt du er i gang med.. Ville lige hører om du tilfældigvis havde en udstødningsmanifold til en turbo i overs... Kan se at du også har et ordentligt køretøj til hverdagsvogn... Har selv hentet en i Tyskland, men venter til februar med at betale afgiften.. Der bliver den et år ældre.. Så kan man ligeså godt vente når der nu ikke er længere tid til..


  •   14. okt 2007 nice projekt...
    glæder mig til at se mere


  •   9. sep 2007 hej
    Jaaaaaaaaaa det er SQ gået lidt i stå for tiden har lige været væk i en 5 ugers tid på arbejde så tid har der ikke været meget af. men nu og så de næste par uger sker der noget hehe


  •   9. sep 2007 KOM NU BJØRN!!!
    Hej Bjørn
    Jeg synes det er de samme billeder? Er det fordi du ikke laver noget, eller fordi du ikke gider skifte dem?
    - jeg har fundet ud af det med varmen i bunden af min bil.
    Udstødningen var ikke samlet ordentligt. BRUG ALDRIG Volvospareparts i Stenløse som mekaniker.

    anyway - glæder mig til at se hvad du får ud af den der 480'er der!!!


  •   28. maj 2007 stænklapper
    har snakket med spare-parts.. Det kunne også sagtens lade sig gøre indtil han ub´ndersøgte det.. så ku de ikke alligevel.. De var gået af produktion...
    Det er lidt træls


  •   19. maj 2007 Nye fælge
    Hej Bjørn
    Så er der kommet nye 18" på Maxima'en

    Sker der snart noget med dit projekt? ha ha driller bare, det er sygt som du splitter ad, kan du snart finde ud af at samle det hele igen?

    Glæder mig faktisk til at se den i hel stand, så kom i sving smiley


  •   12. maj 2007 Spændende projekt
    Det kan være jeg skal følge med i dit projekt, jeg kunne godt tænke mig at smide en turbo på min, det er en 2.0 L

    Måske kan du komme med gode fif til hvordan jeg klarer sådan en lille manøvre og mon ikke jeg skal have et par opgraderede skiver og cylindrer..


  •   9. maj 2007 hey..
    du har vel ikk nogle brugte baglygter..?


  •   1. maj 2007 ..
    Okay.. nu hvor du har handlet derind før tror du så ikke du kan få det en smule billigere end mig? smiley

    Så kan jeg overfører pengene til dig den dag jeg skal bestille det så kan du bestille skidtet hjem til dig og så kommer jeg og henter det hehe smiley


  •   1. maj 2007 ..
    Ser godt ud.. ville gerne have din mølle og din motorstyring smiley


  •   25. apr 2007 tak
    Ja men den anden røg sq af... ellers tak for hjælpen.. ved i hvertfald hvor jeg skel henvende mig hvis der er brug for andre stumper...


  •   23. apr 2007 stænklapper
    det lyder dælme godt.. det skal du have tak for...


  •   23. apr 2007 hej
    Spændende projekt du har gang i.. glæder mig til at høre mere om det..
    tænkte på om du i grunden ikke havde et par stænklapper til bag.. har ikk kunnet finde nogen selv...
    gir lige en høj...


  •   5. apr 2007 okay..
    mange tak for hjælpen..


  •   2. apr 2007 ...
    der er den under tågelygterne, den nederste.. mener den kun sad på turbo modellerne..


  •   30. mar 2007 hey..
    fed projekt.. Ville lige høre om du havde sådan en frontspoiler liggende til overs.. eller om du ved hvor man kan købe dem henne..?

    mvh Leo R.


  •   25. mar 2007 hej.....
    De er ikke med ledninger men med stik hvorpå man montere kabelsko.
    og ja pære indfatningen er med.....


  •   4. feb 2007 Okay, Lyder også meget fint smiley
    Nu er det nok den motor jeg her mest viden om af alle så hvis der er noget så spørg. Den kan ikke bores op til over 84 mm så bliver væggene imellem stemplerne simpelthen for tynd. Min 2,1L er bygget på en 2,0 Megane motor. Og det er max man kan bore den op. Hvis du holder dig til 1,8 16V krumtappen kan du ikke få mere end 1850 ccm sådan ca. Plejstænger der sidder der H-profil stænger i maskinen, men jeg tror ikke de kan holde helt vildt. Men spørg hvis der er noget.. jeg har stumer i større tal liggende.


  •   4. feb 2007 Bjørn,
    Bare lige til info så ville jeg spørge dig om du er klar på at bruge omkring 100.000 kr på ombygningen af 16V motoren? Det koster en krig at bygge den om til mølle nemlig. Og du skal ikke regne med meget over 300 hk slet ikke hvis det er 1800 motoren du kører med. En fra renaultklubben har brugt 130.000 kr på sin og den lægger 241 hk og 350 nm. Hvilket ikke er særlig imponerende i mine øjne. Men sådan er det.


  •   18. jan 2007 volvo instrumenter
    hej bjørn.. okay vidste ikke der fandtes så mange forskellige med det digitale benzinmåler og alm speedo og omd tæller.. har du evt msn og billeder af det. mvh ronni


  •   5. jan 2007 Panelbeskytter.
    Jeg ansøger om venskab, så kan du få mit tlf. Jeg vil ikke ligge det på siden her.


  •   5. jan 2007 volsom volvo.
    hej bjørn jeg tror at der er nogle papir på ham som jeg købte bilen af.i den mappe som følgte med.
    hvad er der galt med bagtøjet. det var der da ikke noget galt med da den kørte fra mors. og jeg hade den kun i en mdr. så jeg fik ikke skiftet nogle dæk på den i den tid. ser frem til at den kommer ind på bg igen om i har planer om det.


  •   2. jan 2007 Godaw ang panelbeskytter
    Ja de har siddet i en bil. Jeg er fra Nordfyn.


  •   23. dec 2006 Hey
    Ja glædelig Jul til dig også smiley

    Okay jamen det lyder jo kun alt for godt så.
    Men kommer lidt an på hvad tid det er på tirsdag for skal jo i by den 25. og der har jeg nok stadig en promille på 7 dagen efter smiley

    Det ledningsnet der.. det fik jeg ikke lige helt fat i hvad du mente.. hvad mener du ?


  •   22. dec 2006 Hey
    Hva så bjørn.. sku vi finde ud af noget her engang med de sidste dele jeg glemte at få med sidst ? smiley


  •   25. nov 2006 Hej igen Bjørn
    Naaah jeg gider ikke lave noget ved volvoen smiley det var til en af mine 19'ere eller til min 5er smiley men tror det bliver ved tanken smiley Har sgu så meget om ørene og volvoen kan ikke få effekten ned i jorden smiley min river i hvertfald bare hjulene rundt i 1. og 2. gear hvis man giver fuld pedal. Samme i 3. hvis det regner :S Plus volvoen kun er vinter/billig bil. Den har stået mig i 4550 kr alt inkl. Og så er den nysynet.


  •   24. nov 2006 Kamilla V
    er min kæreste og hun var ikke logget ud da jeg skrev til dig... det opdagede jeg først da jeg havde skrevet hele smørren ovenfor.

    Som du kan se har jeg selv en 2.0L i 440 og den er nu altså kun opgivet til 108 hk med kat. Men derimod 122 hk uden kat. Jeg kører med en kat fra en Espace 3,0 V6 så jeg har ikke helt samme problem som dem der kører med standard kat... kan du nok også se på målingen på bilen smiley

    Angående 16V maskinen så har jeg stumper liggende hvis der skulle være brug for noget... men husk termostathuset på clio motoren altså vender forkert til din volvo. Så det kræver lidt fusk at få det til at virke ordentligt. Og så sidst men ikke mindst så skal du da nok få en sjov bil hvis du regner med 250 hk... skal bare sige det kræver lidt. Har en kammi der har lagt næsten 100.000 kr i bil og motor uden indkøbet af bilen og malingen og hans smider 241 hk ved 1,4 bar. Den burde kunne køre 1,6-1,8 bar. Men han tør ikke rigtig. Så det kræver meget... til gengæld er det samme prisleje vi snakker når man skal have 200+ hk ud af den som N/A smiley

    Jeg overvejer at bygge min volvo motor om. Da jeg skal bruge krumtappen fra den til mit 2L's projekt. Så ville jeg smide en 1,8 tap i den med 2,0L's plejstænger og stempler. Så burde den top 1 cm under eller køre med 7:1 i kompression... og så skulle der bare en ordentlig mølle på smiley hehe! kunne da vidst være ret sjovt smiley

    mvh

    Mikkel

    p.s Det med billedet går nok smiley selv om jeg er formand for renaultklubben.dk smiley


  •   24. nov 2006 ATT: Fireblazer
    Hold da op hvor du snakker!!!

    1. en 2,0i har 108~110 hk
    2. B18FT motoren HAR 120 hk
    3. Du kan ikke finde plads til en 2,4 i sådan en vogn
    4. Denne bruger har en 400-serie med turbo som går JÆVNT godt så mon ikke han ved hvad han laver?

    Bjørn, hehe du blev den heldige ejer af den røde kan jeg se smiley hvor slem var den med rust? Angående dit projekt med F7P motoren så bliver det lidt besværligt. Det kommer til at koste en formue hvis du skal lave det ordentligt. For motorstyringen vil kun være med til 0,8 Bar. Alt derover er overkill for den. Jeg har lige haf sådan en motor til salg som jeg desværre solgt lidt for billigt. Men fuck nu det... jeg havde egentlig også et ekstra topstykke, men det er også solgt. Er selv ved at bygge en 1,8 motor om til en 2,1L N/A motor. Den skal så i en 19 16V (ville også foreslå dig at finde en motor fra en 19'er i stedet for en clio da termostathuset sidder bagvendt i forhold til det du har nu på din) så det bliver nok sjovt nok... Men hvis det skal gå rigtig stærkt tager jeg sgu den anden renault smiley


  •   24. okt 2006 hej
    hej.

    tænkte på om jeg kunne købe nogle dele fra din 480'er?

    mangler kørelys, vippelygterne, tågelys i bag og elruder, måske lidt mere, men er ikke sikker.

    kontakt mig på xp_kennet@msn.com eller 25132785.

    mvh.

    Kennet L


  •   23. okt 2006 hey
    hey du fik lige en høj her fra kig ind på min og smid en tilbage.
    og hjælp mig lige i min udfrodring


  •   19. okt 2006 =)
    Det bliver jo nu nok mere standard i mit morrum. Men har komplet indsprøjning til den, som måske kommer på den engang. Det må tiden vise..Hehe...


  •   18. okt 2006 Neej...
    er mere til de ældre Opel'er nu=) Øhhh...nu er jeg nysgerrig. Var det dig som kom hen og snakkede med Stefan i Corolla'en til træf/race i Aalborg for et stykke tiden...


  •   18. okt 2006 Held og lykke med projektet...
    Drømte selv om så'n en engang..


  •   18. okt 2006 120HK?
    Din volvo kan ikke ha 120HK hvis det er en 1,8. Da en 2,0i har 112HK. Det er kun hvis det er en 1,7i Turbo motor der sidder i. den kan snige sig op på 120-124HK. - Men en 480 er sku en nice bil! Tjekker op på den snart igen... hvis du nu er total Volvo fan, så find en 2,0i og lav den om til en 2,2i eller 2,4i + turbo. Dens moment er jo for galt! smiley


  •   18. okt 2006 Stort velkommen
    Møgfedt projekt, der bliver nogle der får sig gevaldige overraskelser;-)
    Mvh Kristoffer


  •   18. okt 2006 Velkommen


Annonce