Volvo 480 Turbo Projekt 1989
8.125 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
55 Kommentarer
Volvo 480 Turbo Projekt
Årgang:
1989
Motor:
1,8 liters motor på 1721 ccm
B18FT motor
standart 120 hk mit mål er 200 hk
B18FT motor
standart 120 hk mit mål er 200 hk
Hestekræfter
Den er født med 120 hk og den kan få 170 hk nemt uden at chippe men der skal laves meget mere
Den får ved de ting som en på siden de 218 hk ved 1,1 Bar.
Så vi krydser finger hi hi vi får se
MEGASQUIRT EXTRA kommer på!!!
Den kendte MEGASQUIRT i en version der understøtter EXTRA softwaren som indeholder 2 stk 12x12 VE tabeller til benzin og 2 stk 12x12 tændingstabeller,launch control,knock control,nos control,idle control (PWM),boost control, single spark (fordeler),Wastedspark (fordelerløs),indbygget 250kpa mapsensor.
418ml dysser
TD40 turbo Garraet kopi:T25 turbo Er den største model til Subrau Inpreza
4 Styks Tændspoler fra En BMW E30 IS med kabler
Justarbar motorstyring
Hjemmelavet intercooler som er svejsede op at men gode ven Rene (Alt respekt til ham fint stykke arbejde) Der kommer 2" trykrør i rustfri og det bliver polerede.
Indsugningsmanifold bliver polerede op.
Afbalancerede krumtap og svinghjul med kobling
3" ren afgang før katten med et Y rør ud i det fri og et ind i katten til det orifinale udstødning med et spjæld så der kan lukkes for det når der er politi i lusten he he he he
HK ud regning som virker
man tager original SU hk og ganger det med det ladetryk man vil have og det resultat man får ud af det plusser man med de originale SU hk og så er det de hk man kan trække ud af den motor man nu end har. et Eksembel:
min motor har original su hk på 109 hk og ønskede ladetryk er på¨1,1 bar så regne stykket ser ud sådan:
109*1,1=119,9
119,9+109=228,9 hk ved 1,1 bars tryk Sådan skal det gøres:-) så må vi se om den holder stik
Den får ved de ting som en på siden de 218 hk ved 1,1 Bar.
Så vi krydser finger hi hi vi får se
MEGASQUIRT EXTRA kommer på!!!
Den kendte MEGASQUIRT i en version der understøtter EXTRA softwaren som indeholder 2 stk 12x12 VE tabeller til benzin og 2 stk 12x12 tændingstabeller,launch control,knock control,nos control,idle control (PWM),boost control, single spark (fordeler),Wastedspark (fordelerløs),indbygget 250kpa mapsensor.
418ml dysser
TD40 turbo Garraet kopi:T25 turbo Er den største model til Subrau Inpreza
4 Styks Tændspoler fra En BMW E30 IS med kabler
Justarbar motorstyring
Hjemmelavet intercooler som er svejsede op at men gode ven Rene (Alt respekt til ham fint stykke arbejde) Der kommer 2" trykrør i rustfri og det bliver polerede.
Indsugningsmanifold bliver polerede op.
Afbalancerede krumtap og svinghjul med kobling
3" ren afgang før katten med et Y rør ud i det fri og et ind i katten til det orifinale udstødning med et spjæld så der kan lukkes for det når der er politi i lusten he he he he
HK ud regning som virker
man tager original SU hk og ganger det med det ladetryk man vil have og det resultat man får ud af det plusser man med de originale SU hk og så er det de hk man kan trække ud af den motor man nu end har. et Eksembel:
min motor har original su hk på 109 hk og ønskede ladetryk er på¨1,1 bar så regne stykket ser ud sådan:
109*1,1=119,9
119,9+109=228,9 hk ved 1,1 bars tryk Sådan skal det gøres:-) så må vi se om den holder stik
Fælge
17" AEZ
205/40 og så 17"
205/40 og så 17"
Dæk
Vinter hjul kommer der ikke på den den skal ikke køre om vinteren der skal den stå i garage med varme på.
Undervogn
Den bliver sænket men ikke for meget Der kommer et standart sænkningssæt på den ca 35 mm mod jorden
Bilstereo
Ja der kommer en JBL 12" og en ukendt Forstærker i meget lille men effektiv til at spille
Styling
Jeg skal ud og lede efter nogle kofanger så jeg kan få tilpassede der til
Interiør
Der er en fuld læder kanbine skal lige laves er lidt medtaget mad alderen dejlig Sol himmel i så man kan kigge ud og åbne
Ekstra tilbehør
Denne bil er født med så meget udstyr at man nægter at tro det til sin alder.
En fed lille detalje er at hvis man holder ved stranden og man skal ud og gå en tur så skal man ikke sætte nøglen i tændingen og så slå til for at lugge ruder og soltag man sætter bare nøglen i døren og drejer for den så lukker den alt hvad der står åben selv fedt nok.
Eller så er der køre computer som viser :
Genmensnits fart= Km/t,
Km tilbage i tanken,
Tankindhold,
Genmensnits liter pr 100 km forbrug,
Olie tempertur,
Vand tempertur,
Temperturen udendørs,
Så er der Turbometer i bar
Olie tryk måler
Amperemeter hvad den lader.
Og sidst med ikke mindst et ur sok viser klokken men det er også en Urtæller så man kan tage tider og den slags.
En fed lille detalje er at hvis man holder ved stranden og man skal ud og gå en tur så skal man ikke sætte nøglen i tændingen og så slå til for at lugge ruder og soltag man sætter bare nøglen i døren og drejer for den så lukker den alt hvad der står åben selv fedt nok.
Eller så er der køre computer som viser :
Genmensnits fart= Km/t,
Km tilbage i tanken,
Tankindhold,
Genmensnits liter pr 100 km forbrug,
Olie tempertur,
Vand tempertur,
Temperturen udendørs,
Så er der Turbometer i bar
Olie tryk måler
Amperemeter hvad den lader.
Og sidst med ikke mindst et ur sok viser klokken men det er også en Urtæller så man kan tage tider og den slags.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Volvo 480 Turbo Projekt
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 26 Svar: 99
så må du op med nogle opdaterende billeder da ! hehe
jun 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 232
Nej nej jeg er faktisk ved at lægge hånd på de sidste ting mangler at få smidt kabibnen i og trækaxler og så finpusning med malning
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 26 Svar: 99
hva så er dit ellers ret fede projekt gået helt i stå?
jun 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 232
HE he ej jeg er sq for doven gik i stå med den........... må jeg indrømme da. Jeg blev lidt optaget af min skyline
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 11 Emner: 40 Svar: 347
Syntes ikke jeg så den der....er den ikke køreklar ?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
der var intet ondt ment i min kommentar Bjørn. Så håber bestemt ikke du tager det sådan
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
Du antager at Renaultmotoren yder det samme som sug motoren hvis du fjerner turboen. Og jeg påpeger bare at det gør den ikke. Kompressionen er ikke ens og knasten er heller ikke den samme på B18FT og B18U og B18E. Jeg kender så ganske udemærket maskinerne. Til lighed kan jeg så fortælle at F3N motoren som ligger i renault 5 GTE yder 95 hk og er helt magen til B18E motoren.
Jeg vil gerne stille rullefelt til rådighed hvis du ønsker at se bevis på at din motor yder ca 96 hk uden turbo på. Men hvis du regner baglæns i dit regnestykke og sætter din motor til at have 120 hk og køre med 0,4 bar. Vil du faktisk komme frem til at selv samme motor yder 96 hk ved 0 bar. Det jeg har gjort er faktisk bare at bruge din egen metode til at regne baglæns på turbo motoren.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
din udregning med hk virker ikke.
Du tager effekten påen sug motor som ikke har samme knast og derfor ikke yder det samme. Hvis du fjerner turboen fra din har du ca 96 hk.Du kører 0,4 i tryk standard. ;)Så bliver total effekten 201 hk
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 26
Hej Bjørn M!
Ivan Kristensen som også kører 480 har lige bedt mig smide en mail til dig, for at høre om du kan kontakte ham på 28123340, da han er på vej mod Aalborg og har et par spørgsmål til noget ved bilen som ikke lige virker pt.
Venlig hilsen,
Anders Klingenberg
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
det kan du dælme tro.. det kører bare.. Hvordan går det med dit projekt??
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
Hej Bjørn.. Nu har jeg efterhånden kørt med den nye turbo i et godt stykke tid.. Og den kører bare suverænt... Jeg lave selv en flange der passede til returløbet til olien, og den er tæt.. Så det er bare super.. Så endnu en gang tak for hjælpen..
apr 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 19
okay super.. det er en L model....
apr 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 19
hey... hva er nr på din TOMGANGSREGULATOR...??? bosch...
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
hey.. Er du kommet hjem fra sejlturen..
Ville lige hører hvornår det passede dig bedst at vi kom og hentede turboen.. Evt. sende billeder af turboen hvis du tilfældigt har nogen til at ligge... Hvad var det du skulle have for turboen komplet..
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
hvor bor du i grunden henne.. ku jo være at jeg kunne hente turrboen hvis det ikk er ret langt væk..
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
jamen det lyder rigtig gogt.. jeg vil gerne købe turboen der kun har kørt 90000 som komplet enhed... men vi snakkes lige ved.. Takker
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
Hej.. skulle lige være sikker på at vi er enige om at det er manifolden henne ved turboen.. Altså den ved turbinehjulet, der udgør udstødningssiden af turboen... skulle også lige hører om du ikke også havde en turbo.. så kan jeg ligeså godt skifte den med det samme.. synes den anden går en anelse træls..
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
Var det muligt du evt. kunne få en til at sende den?? er det vedr. arbejde du er ude at sejle eller er det nydelse.. hehe
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
hey.. Har du fundet ud af en pris..
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
det ser ud til at det er et stort projekt du er i gang med.. Ville lige hører om du tilfældigvis havde en udstødningsmanifold til en turbo i overs... Kan se at du også har et ordentligt køretøj til hverdagsvogn... Har selv hentet en i Tyskland, men venter til februar med at betale afgiften.. Der bliver den et år ældre.. Så kan man ligeså godt vente når der nu ikke er længere tid til..
feb 2003
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 1.009
glæder mig til at se mere
jun 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 232
Jaaaaaaaaaa det er SQ gået lidt i stå for tiden har lige været væk i en 5 ugers tid på arbejde så tid har der ikke været meget af. men nu og så de næste par uger sker der noget hehe
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 13
Hej Bjørn
Jeg synes det er de samme billeder? Er det fordi du ikke laver noget, eller fordi du ikke gider skifte dem?
- jeg har fundet ud af det med varmen i bunden af min bil.
Udstødningen var ikke samlet ordentligt. BRUG ALDRIG Volvospareparts i Stenløse som mekaniker.
anyway - glæder mig til at se hvad du får ud af den der 480'er der!!!
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
har snakket med spare-parts.. Det kunne også sagtens lade sig gøre indtil han ub´ndersøgte det.. så ku de ikke alligevel.. De var gået af produktion...
Det er lidt træls
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 8
Hej Bjørn
Så er der kommet nye 18" på Maxima'en
Sker der snart noget med dit projekt? ha ha driller bare, det er sygt som du splitter ad, kan du snart finde ud af at samle det hele igen?
Glæder mig faktisk til at se den i hel stand, så kom i sving
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 8
Det kan være jeg skal følge med i dit projekt, jeg kunne godt tænke mig at smide en turbo på min, det er en 2.0 L
Måske kan du komme med gode fif til hvordan jeg klarer sådan en lille manøvre og mon ikke jeg skal have et par opgraderede skiver og cylindrer..
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 19
du har vel ikk nogle brugte baglygter..?
maj 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 534
Okay.. nu hvor du har handlet derind før tror du så ikke du kan få det en smule billigere end mig?
Så kan jeg overfører pengene til dig den dag jeg skal bestille det så kan du bestille skidtet hjem til dig og så kommer jeg og henter det hehe
maj 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 534
Ser godt ud.. ville gerne have din mølle og din motorstyring
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
Ja men den anden røg sq af... ellers tak for hjælpen.. ved i hvertfald hvor jeg skel henvende mig hvis der er brug for andre stumper...
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
det lyder dælme godt.. det skal du have tak for...
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5
Spændende projekt du har gang i.. glæder mig til at høre mere om det..
tænkte på om du i grunden ikke havde et par stænklapper til bag.. har ikk kunnet finde nogen selv...
gir lige en høj...
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 19
mange tak for hjælpen..
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 19
der er den under tågelygterne, den nederste.. mener den kun sad på turbo modellerne..
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 19
fed projekt.. Ville lige høre om du havde sådan en frontspoiler liggende til overs.. eller om du ved hvor man kan købe dem henne..?
mvh Leo R.
jun 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 219
De er ikke med ledninger men med stik hvorpå man montere kabelsko.
og ja pære indfatningen er med.....
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.830
Nu er det nok den motor jeg her mest viden om af alle så hvis der er noget så spørg. Den kan ikke bores op til over 84 mm så bliver væggene imellem stemplerne simpelthen for tynd. Min 2,1L er bygget på en 2,0 Megane motor. Og det er max man kan bore den op. Hvis du holder dig til 1,8 16V krumtappen kan du ikke få mere end 1850 ccm sådan ca. Plejstænger der sidder der H-profil stænger i maskinen, men jeg tror ikke de kan holde helt vildt. Men spørg hvis der er noget.. jeg har stumer i større tal liggende.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.830
Bare lige til info så ville jeg spørge dig om du er klar på at bruge omkring 100.000 kr på ombygningen af 16V motoren? Det koster en krig at bygge den om til mølle nemlig. Og du skal ikke regne med meget over 300 hk slet ikke hvis det er 1800 motoren du kører med. En fra renaultklubben har brugt 130.000 kr på sin og den lægger 241 hk og 350 nm. Hvilket ikke er særlig imponerende i mine øjne. Men sådan er det.
maj 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 149 Svar: 181
hej bjørn.. okay vidste ikke der fandtes så mange forskellige med det digitale benzinmåler og alm speedo og omd tæller.. har du evt msn og billeder af det. mvh ronni
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 190 Svar: 1.941
Jeg ansøger om venskab, så kan du få mit tlf. Jeg vil ikke ligge det på siden her.
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 13 Emner: 69 Svar: 168
hej bjørn jeg tror at der er nogle papir på ham som jeg købte bilen af.i den mappe som følgte med.
hvad er der galt med bagtøjet. det var der da ikke noget galt med da den kørte fra mors. og jeg hade den kun i en mdr. så jeg fik ikke skiftet nogle dæk på den i den tid. ser frem til at den kommer ind på bg igen om i har planer om det.
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 190 Svar: 1.941
Ja de har siddet i en bil. Jeg er fra Nordfyn.
maj 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 534
Ja glædelig Jul til dig også
Okay jamen det lyder jo kun alt for godt så.
Men kommer lidt an på hvad tid det er på tirsdag for skal jo i by den 25. og der har jeg nok stadig en promille på 7 dagen efter
Det ledningsnet der.. det fik jeg ikke lige helt fat i hvad du mente.. hvad mener du ?
maj 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 534
Hva så bjørn.. sku vi finde ud af noget her engang med de sidste dele jeg glemte at få med sidst ?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.830
Naaah jeg gider ikke lave noget ved volvoen
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.830
er min kæreste og hun var ikke logget ud da jeg skrev til dig... det opdagede jeg først da jeg havde skrevet hele smørren ovenfor.
Som du kan se har jeg selv en 2.0L i 440 og den er nu altså kun opgivet til 108 hk med kat. Men derimod 122 hk uden kat. Jeg kører med en kat fra en Espace 3,0 V6 så jeg har ikke helt samme problem som dem der kører med standard kat... kan du nok også se på målingen på bilen
Angående 16V maskinen så har jeg stumper liggende hvis der skulle være brug for noget... men husk termostathuset på clio motoren altså vender forkert til din volvo. Så det kræver lidt fusk at få det til at virke ordentligt. Og så sidst men ikke mindst så skal du da nok få en sjov bil hvis du regner med 250 hk... skal bare sige det kræver lidt. Har en kammi der har lagt næsten 100.000 kr i bil og motor uden indkøbet af bilen og malingen og hans smider 241 hk ved 1,4 bar. Den burde kunne køre 1,6-1,8 bar. Men han tør ikke rigtig. Så det kræver meget... til gengæld er det samme prisleje vi snakker når man skal have 200+ hk ud af den som N/A
Jeg overvejer at bygge min volvo motor om. Da jeg skal bruge krumtappen fra den til mit 2L's projekt. Så ville jeg smide en 1,8 tap i den med 2,0L's plejstænger og stempler. Så burde den top 1 cm under eller køre med 7:1 i kompression... og så skulle der bare en ordentlig mølle på
mvh
Mikkel
p.s Det med billedet går nok
okt 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 930
Hold da op hvor du snakker!!!
1. en 2,0i har 108~110 hk
2. B18FT motoren HAR 120 hk
3. Du kan ikke finde plads til en 2,4 i sådan en vogn
4. Denne bruger har en 400-serie med turbo som går JÆVNT godt så mon ikke han ved hvad han laver?
Bjørn, hehe du blev den heldige ejer af den røde kan jeg se
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
hej.
tænkte på om jeg kunne købe nogle dele fra din 480'er?
mangler kørelys, vippelygterne, tågelys i bag og elruder, måske lidt mere, men er ikke sikker.
kontakt mig på xp_kennet@msn.com eller 25132785.
mvh.
Kennet L
sep 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 169
hey du fik lige en høj her fra kig ind på min og smid en tilbage.
og hjælp mig lige i min udfrodring
mar 2004
Følger: 104 Følgere: 104 Biler: 17 Emner: 91 Svar: 500
Det bliver jo nu nok mere standard i mit morrum. Men har komplet indsprøjning til den, som måske kommer på den engang. Det må tiden vise..Hehe...
mar 2004
Følger: 104 Følgere: 104 Biler: 17 Emner: 91 Svar: 500
er mere til de ældre Opel'er nu=) Øhhh...nu er jeg nysgerrig. Var det dig som kom hen og snakkede med Stefan i Corolla'en til træf/race i Aalborg for et stykke tiden...
mar 2004
Følger: 104 Følgere: 104 Biler: 17 Emner: 91 Svar: 500
Drømte selv om så'n en engang..
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 224
Din volvo kan ikke ha 120HK hvis det er en 1,8. Da en 2,0i har 112HK. Det er kun hvis det er en 1,7i Turbo motor der sidder i. den kan snige sig op på 120-124HK. - Men en 480 er sku en nice bil! Tjekker op på den snart igen... hvis du nu er total Volvo fan, så find en 2,0i og lav den om til en 2,2i eller 2,4i + turbo. Dens moment er jo for galt!
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Møgfedt projekt, der bliver nogle der får sig gevaldige overraskelser;-)
Mvh Kristoffer
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.074