Maserati Ghibli SS 4,9 1973

17.598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

Maserati Ghibli SS 4,9

Årgang:
1973
Motor:
4,9 litre V8
Hestekræfter
335 hk @ 5500 rpm
Fælge
15" Borrani trådhjul med vingemøtrikker
Dæk
For: 205 x 15 (215 x 15)
Bag: 205 x 16 (215 x 15)
Undervogn
Bilstereo
Blaupunkt m/kassettebånd afspiller og forstærker
Styling
Giugiaro, som også har tegnet min Coupé Cambiocorsa.
Interiør
Sort læder
Ekstra tilbehør
Servo-styring
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Har lige købt Ghibli SS'en. Der er bygget 1149 Ghibli'er mellem 1966 og 1973. De fleste har en 4,7 litre motor, mens SS modellen har en 4,9.

Vil du se flere Maserati Ghibli SS 4,9 til salg? Andre Maserati eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Maserati Ghibli SS 4,9
  •   28. aug 2010 Verdens smukkeste bil...?
    Hej Ben,

    Tillykke, du er indehaveren af verdens måske smukkeste bil. Som inkarneret Citroëntosse holder jeg naturligvis Citroën DS som det smukkeste design ever - men hver gang jeg ser en af de gamle Ghibli'er kommer jeg alvorligt i tvivl.

    Har haft den udsøgte fornøjelse at have haft lov til at prøve en Ghibli Spyder hos en bekendt i Schweiz - så nu kan jeg dø som en lykkelig mand. Hvilken lyd, hvilken tilstedeværelse den bil har...!

    Dog finder jeg Coupéen langt smukkere. Giugiaro (der iøvrigt selv regner D-modellen som bilhistoriens bedste design overhovedet) formåede at begå et design, kemisk renset for unødvendigheder. Som en stol af Poul Kjærholm. Eller en PH-lampe.


  •   25. jun 2010 Lækkerier
    Hvor er den fantastisk!


  •   2. sep 2009 Nej hvor lækkert
    Italiensk super-klasse design.
    Tillykke med hende
    HØJ i mangel af bedre

    mvh
    stigan


  •   27. maj 2009 wow
    Mega lækker slæde

    høj smidt

    kig forbi


  •   13. jan 2009 Høj er smidt.
    Den er godt nok smuk, den gamle maserati, Flotte klassiske linjer over det hele. Fedt at se. Mums.


  •   11. okt 2008 Wooooooow
    Lækker


  •   3. okt 2008 WOW
    Smuk klassiker


  •   12. sep 2008 Skøn bil
    Martin


  •   27. mar 2008 Skøn bil:-)
    Utrolig smuk bil du har:-) Jeg var selv ved at købe en bronzefarvet Maserati Bora 1974 hos www.thecarnut.com Ivan Ruiz. Jeg bestemte mig dog til at købe en Ferrari. Se den på min profil:-) høj herfra!


  •   29. feb 2008 til petrolhead
    Hej igen,
    Det kommer an på hvordan man definerer "liebhaver biler". Per den oprindelige definition af ordet "liebhaver", så er en Maserati en "liebhaver bil", men ordet bliver nu brugt til alt muligt.

    Hvis man sammenligner en Masearti med en anden dyrere bil f.eks. en Mercedes-Benz eller BMW, så ja, man skal behandle den anderledes. Man skal passe pænere på den, end man elleres ville. Man skal overveje hvad man gør med bilen og hvordan bliver behandlet. Den kan ikke bare behandles som en almindelig bil, som man kunne med en Mercedes-Benz fra samme periode for eksempel. Man skal ikke bare sidde bare rattet og fyre den af. Den skal helst ikke blive våd, der er nogle særlige service intervaller, der skal overholdes, osv.

    Men ansvaret er sjovt.


  •   28. feb 2008 Tak
    Tak for svar!

    Jo jeg mente, som du pænt svarede, hvordan Maserati mærket er rent reservedels mæssigt, og om Maserati på andre måder (udover deres udseende og teknik) udskilte sig særligt fra andre liebhaver biler.

    Men tak for svar, ærgeligt at hører at der ikke rigtig er den store opbakning om mærket i Danmark.

    Ps. Pinligt mht. Bilmagasinet. Tog den bare på hukommelsen, og det var åbenbart ikke godt ;O/


  •   28. feb 2008 til petrolhead
    Til petrolhead: hvad mener du om hvordan det er at holde en vintage Maserati kørende? Det er ikke anderledes end andre vintage biler....dvs man skal behandle dem ordentligt og de skal serviceres af en, der kender motoren. Der er ikke problemer med reservedele. Det kan være dyrt, men det er en del af ejerskab. Hvis en del ikke kan skaffes, kan den altid laves.

    Maserati scenen i Danmark eksisterer ikke rigtigt. Vi har forsøgt flere gange at lave en Maserati Owners Club, men enten er der ikke nogen, der gider, eller dem, der har lyst, har forskellige interesser. Så nu er vi nogle stykker (ca. 8-10 biler), som mødes en gang i mellem og arrangerer ture. Vi kalder det ikke for en Maseati klub, men det er det nok.

    Det er lidt svært med Maserati, fordi mærket har haft mange udviklinger og de forskellige biler tiltrækker forskellige slags mennesker. Der er de klassiske og så de Citroen biler og derefter DeTomaso bilerne og nu de moderne. Jeg har selv 5 forskellige, så min samling dækker de fleste periode af Maserati's historie, men at samle folk omkring bilerne er lidt svært.

    Og til sidst nej, det var ikke min Ghibli i Bilmagasinet for nogle måneder siden. Det var heller ikke en Ghibli. Det var en Indy America. Jeg kender bilen og den ejer godt.

    Mvh,
    Ben.


  •   28. jan 2008 Bellisimo!
    Toppen af Italiensk design!

    Hvordan er vintage Maseratierne at holde kørende? Er der muligheder for ordentlige reservedele mv? Og hvordan er Maserati scenen her i Danmark?

    Kan se du har flere fine Maserati'er/skønheder oprettet herinde. Kan kun rose den gode stil.

    Se evt. hvordan en inkarneret Maserati fan bruger sin MC12er:
    http://youtube.com/watch?v=FCm31-SqIjk

    Ps. Var det din Ghibli som var i Bilmagasinet for 3-4 måneder siden?


  •   28. dec 2007 Av av av
    hvor er den bare flot. Har nu siddet og betragtet den i mange minutter og kan kun sige den er genial . Meget smukkere findes ikke.Der findes ikke en bedømmelse her på BG der er din bil værdig så jeg vil bruge tiden på at betrakte dit vidunder.

    Godt Nytår til dig herfra Amager.

    Vh.
    Claus


  •   12. okt 2007 OND Maskine


  •   15. sep 2007 Indy
    Ok. Jeg kender dem godt. De er nogle venner fra Maserati klubben. Det er en Indy.


  •   15. sep 2007 Hmm
    Nå okay, jeg har nemlig flere gange set sådan en som ligner den dér, sætte en pige af ved Nærum Gymnasium.


  •   14. sep 2007 Nærum
    Det kunne godt passe. Der er to Ghibli'er i DK. Den anden står på et museum. Jeg kører rundt i den en gang i mellem. Ellers har du måske set en rød Indy? Til den ikke-Maserati-kender ligner de noget hinanden, men de er to helt forskellige biler design-mæssigt. Der er to røde Indy'er, der bor nord for København, som også kører jævnligt.


  •   12. sep 2007 Bil
    Kan det passe at jeg tit har set den i Nærum?


  •   4. sep 2007 Rigtig flot Maser
    Nice


  •   20. maj 2007 fantastisk samling biler
    maserati har altid faldet i min smag, og dem du har er absolut topen af maserati efter min bog.
    Mvh Alex


  •   18. maj 2007 Ghibli 4,9 SS
    Hej Tim,
    Tak for din kommentar. Jeg synes også, at Spyder'en er en køn bil, men coupén har selvfølgelig den originale design. Du har ret i, at der er ganske få cabriolet'er, hvis design "virker". En barchetta eller roadster er en bedre løsning, hvis man vil have vind i håret. Det som er en større skam, er når en bil får taget skåret af for at lave en åben bil....


  •   26. apr 2007 Utroligt smuk
    Maserati, din heldige kartoffel! Du glemte dog at nævne Giugiaros største mesterværk, Alfasuden smiley


  •   11. feb 2007 ...
    Tak...
    Er det dine biler alle sammen..?


  •   11. dec 2006 Wow
    Det er kunst på hjul. Tillykke med endnu en perle i din super flotte samling af Maserati'er :o)


  •   11. dec 2006 Jamen dog
    Endnu en superbil. Og så holder du stædigt fast ved at det er svenskere og amerikanere fra kriseårene der får hjertet til at banke???
    Det der er en helt forrygende klassisk superbil. Eller mere korret - en ægte GT i ordets oprindelige betydning. Tillykke med den - sagt med (positivt ment) misundelse.

    Og hvad angår det med cabriolet, så skal salig Enzo Ferrari lige citeres:
    Det er kun fede amerikanere og bøsser der kører i åbne biler (kvinder fandt han det ikke nødvendig at nævne).
    Derfor var motorerne i hans lukkede biler udstyret med tørsumpsmøring, hvorimod de åbne kørte med almindelig vådsump. Det var tider dengang ;o)


  •   11. dec 2006 velkommen til
    lækker bil smiley


  •   11. dec 2006 Flere biler
    af din slags... jah tak:D


  •   11. dec 2006 ...
    Det er en bil efter min smag Høj her fra smiley


  •   11. dec 2006 ...
    fræk vogn og en dejlig stor motor smiley


  •   11. dec 2006 !!
    Meget flot vogntøj, og så endda en sjælden SS'er! En skam det ikke er en cabriolet, de er usandsynlig smukke. Men hva', hvis man ikke kan få det hele er den bestemt ikke et dårligt valg ;)!


  •   10. dec 2006 NIICCEEE!!
    dener fandeme lækker smiley


  •   10. dec 2006 Velkommen til..
    Flot og special bil.. stemme afgivet.. tjek min..


  •   10. dec 2006 smiley
    Kæft, den er lækker.... Og så klaplygter Mmmm smiley Husker stadig da jeg som bette fik lov at sidde på skødet af min onkel og styre Maserati Spyderen hjem smiley


  •   10. dec 2006 Hej
    det er virkelig rart bare at se nogen herinde der kan finde ud af at holde deres biler originale. Ville have givet alle dine biler ekstra høj, men har ikke flere tilbage. Så du har fået 3 høje.

    Mvh

    Phillip


Annonce