Porsche 924 turbo (931) 1978

9.914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Porsche 924 turbo (931)

Årgang:
1978
Motor:
2,0 turbo 4cyl. 8v. med større mølle, intercooler, oliekøler, siemens tænding, smedede stempler, variabelt ladetryk. Al tuning foretaget af öttinger tilbage i 80'. K&N Krumtabudluftningsfilter, K&N Indsugningsfilter med trykrør i poleret alu.
Hestekræfter
HK. 220+
NM. ca. 300
Fælge
Org 16"
Dæk
195/45-16 for og bag
Undervogn
944 koni undervogn med vent. skiver i alle fire hjørner.
M070 trackday option
Bilstereo
Styling
Ingen endnu.
Interiør
82' kabine med dellæder. Fremstår perfekt. Pånær at hylden under handskerummet er knækket... øv :(
Ekstra tilbehør
el-rudehejs. ellers intet
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
(Uanset hvor mange penge man skyder i en golf, er det stadig en golf! hehe...)

Bilen står for en kæmpe renovering/ombygning. Jeg har haft den til salg noget tid men har nu fundet kapitalen og droppet mit 70´bobbel projekt(den er til gengæld til salg hvis det har interesse).

Ombygning kommer til at indeholde Carerra GT skærme. fiber front og plastic ruder, Sløjfede bagsæder samt så meget muligt af kabinen bla. isolereing mm. så skal der bygges bur i den.
Undervognen kommer med bilstein dæmpere og kraftigere torsions stænger samt poly bøsninger. Moter bliver renoveret lettet og afbalanceret og måske bygger jeg EFI og megasquirt i den. Tryk siden bliver ændret og al køling bliver revurderet.

Det er planen indtil videre men den skifter næsten fra dag til dag men jeg har også god tid da adskillelsen først starter til aug. Skal lige have bygget min garage færdig.
Jeg vil løbende fodre galleriet med billeder af ombygningen. Så følg med og skriv en kommentar hvis du mener du har relevante spørgsmål eller kommentare.
Mit mål er 1ton og min 280hk. I en street/trackday combo.

Tjek i øvrigt min kærestes side: www.majwismann.dk

Vil du se flere Porsche 924 turbo (931) til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Porsche 924 turbo (931)
  •   8. feb 2009 pris....
    hva har du regnet med den skal koste? er på udkig efter en 944, men hvis din er til en god pris, kunne den jo være tiltalende..
    mvh simon..


  •   13. jun 2007 Hej Ole
    Prøv enten PC Køge ellers er der forskellige forumer bla. porsche944.dk ellers er der flere annonceringer i det engelske blad 911 & PORSCHE WORLD hvor du vil finde reklamer for porsche ophuggere og firmaer der specialicere sig inden for det du leder efter.
    God jagt!


  •   12. jun 2007 hej
    Måske du ved hvor man kan finde sæder o.lign til sådan en gammel porsche?


  •   26. maj 2007 TIL SALG
    Så er Raceren sat til salg. Desværre. Men nyt projekt er på vej. En mini miglia replica! Skriv og vi finder ud af en prøvetur. Bilen kan veteran forsikres hvilket vil sige ca. 2600 med kasko p.a.


  •   7. maj 2007 Fed Porsche
    og sjælden model. Pas godt på den. He he og så ved du, at den er en "931". Det varmer en gammel Porsche nørd smiley


  •   18. feb 2007 Hej igen
    Jeg fandt undervognen på ebay, og gav sølle 3500kr for den, med 4 støddæmpere og 2 sænkningsfjedre. Har ikke testet den endnu, fordi bilen stadig står uden hjul. Men glæder mig helt vildt.

    Har smidt en høj til den ret vilde 924, det må være meget sjovt at tage en 944 S2'er med den. Folk må glo lidt.

    Kender du siden porsche944.dk?

    Hvis du bor på sjælland, så bare skriv hvis du skal have lavet noget som pladearbejde, motor eller elektronik.


  •   10. feb 2007 Hey
    Så er den kommet tilbage fra køge. Så raceren har fået sit smil tilbage smiley


  •   2. feb 2007 wassss up
    er fronten blevet lavet????
    ses snart


  •   23. jan 2007 ØV!
    Ja det er super ærgeligt med den front men nu er den sat over til PC-Køge så den kan få sit smil igen. Når nu den alligevel er derovre får jeg lavet koblingen og min gearkasse. Glæder mig meget til at få den tilbage igen!


  •   21. jan 2007 super træls
    det med den nar der ikke kunne finde ud af at bakke.
    men så er der jo en go grund til at købe en ny kofanger.
    vi snakkes.


  •   19. jan 2007 jo jo
    nu snakker vi vel om den gamle racer, altså mazdarattien.
    har lavet lidt om, så det kun er den bil jeg har NU, der er under min "profil".
    og den anden må så kommen ind i et fotoalbum.

    hvordan går herren og fruen og knægten ellers og har det?
    her går alt vel. håber også det gør det på den anden side af fyn.
    vi må snart lige slå hovederne sammen igen, hvis ik all 8,så 6, 4 eller bare os 2.
    noget skal vi da lige finde ud af.

    hvordan går det med Porschen?
    har du lavet de "småting"?


  •   18. jan 2007 +
    Ja det er jo en Porsche smiley rigtig flot. Jeg har selv overvejet, at købe en 924, men venter nok til, at jeg fylder 25 med hensyn til det forsikringsmæssige smiley Men høj herfra til den her Porsche i hvert fald, kig forbi mine BMW'ere og smid da gerne nogle stemmer på dem smiley


  •   24. dec 2006 knal go baghjul,
    og go jul til jer.
    har lige set på vores duel, den var tæt smiley

    nå men i må hygge jer til vi sås igen.


  •   22. dec 2006 Selv tak!
    Ja, de var hyggeligt! Men i skulle have været med i byen! Hils omkring


  •   22. dec 2006 Turbo..!
    Du har da lige motoren, i vognen der.. cool nok!
    Nå, jamen først skal du sælge motoren, og kabinen til mig:)
    Også kan du prøve http://www.pefa-design.de/en_prod.htm
    de har..
    jeg har ikke selv sat skærme på min.. men det kunne meget vel også være at porsche center i køge, lige ved hvad der er godt og skidt, og ved hvor man skal handle.. men husk at du skal lade skærmene forblive indtakte under glasfiberen(bag), for ellers skal du betale afgift, hvis bilen skal være lovlig. god arbejds lyst..


  •   22. dec 2006 Tuning
    Jaa... Det er da korrekt at Oettinger lavede lidt til 924-serien, bl.a. en 2,3 liters opgradering. Derudover forsøgte de sig med et turbokit (faktisk inden Porsche selv kom med 931'eren) og endda med turboen placeret rigtigt, dvs. IKKE over udstødningsmanifolden. Så vidt jeg husker blev det aldrig nogen succes, og den fik aldrig den samme ydelse som 931'eren.

    Vær du i stedet glad for at ETG har haft fingrene i den - de er milevidt dygtigere end Oettinger, men ikke så kendt uden for Porsche-kredse smiley


  •   22. dec 2006 gkædelig jul
    ... og godt nytår! så fik du også lige en høj stemme på porschen ;D


  •   22. dec 2006 Tuning
    Grunden til at jeg har antaget, at det er öettinger, der har skruet på den, er at motor blokken er malet lys blå. Har ladet mig høre at det er et kendetegn fra öettinger.


  •   21. dec 2006 Du får da også en høj ;o)
    Jeg mener der er omkring 5 931'er alt i alt i DK. Det er noget Rigspolitiet må vide.
    Der er i alt lavet ca. 13.351 931/937 i div. variantioner jg. Peter Morgans Original 924,944/968, men hvor mange der er på vejene i dag, er nok tvivlsomt.

    Jeg tror det er svært at fastsætte en pris på en 931 - det er absolut en liebhaverbil, så prisen kan svinge en hel del. Jeg har tidligere set din bil til salg et par gange, og kan da bl.a. oplyse, at det ikke er Öettinger der står bag (føj, de rører jo mere ved Golfer...), men derimod det mere renommerede Eichner Tuning (se etg-tuning.de). Rolf-Dieter har i øvrigt alt i reservedele, hvis du skulle mangle.

    Sig til, hvis du får brug for hjælp med noget til bilen - ellers er det bare at nyde den !

    God fornøjelse, Mvh Kenneth


  •   18. dec 2006 smiley
    Tak for de pæne ord!

    Ja det er rigtigt det er næsten kun blokken der er tilbage af audi motoren.
    ny info: motoren er udviklet og sad i både audi 100 og VW LT35 samtidig.


  •   17. dec 2006 hey.. høj kastet.
    tjek min bil.. og smid en stemme.


  •   17. dec 2006 hey champ
    http://www1.kanyt.dk/galleri/thumbnails.php?album=91
    her er lige nogle billeder fra silkeborg.

    og selv tak for sidst. det var kanon.
    men fuck, min krop er ikke up to date lige pt.


  •   17. dec 2006 kom med dem
    du har de 100 ekstra heste jeg lige mangler,, gi mig dem så smiley

    velkommen til endnu en fin bil


  •   17. dec 2006 Velkommen
    Sjældent set vogn. 10 velkomstpoint herfra

    Er det ikke kun den alm. 2 liters, som er fra en Audi? Jeg mener Turbo'en har porsches egne topstykker m.m.


  •   17. dec 2006 smiley
    så du får lige en høj her fra


  •   17. dec 2006 fine fælge.......

  •   17. dec 2006 motor
    okey, jeg har bare altid hørt det var en audi motor, men hvad hvis den køre godt og trækergodt så er det vel også fint smiley


  •   17. dec 2006 audi motor
    Jeg er ikke helt sikker jeg har hørt at den også kan være fra en VW LT35. ikke så flaterende at have en varebils motor i en porsche men den flytter sig sq meget godt alligevel.


  •   17. dec 2006 velkommen
    smiley pæn bil, ja er det ikke en audi motor der er i den?


Annonce