Buick special 1951
7.567 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Kommentarer
Buick special
Årgang:
1951
Motor:
motoren som var med til bilen er en buick Nailhead fra 1954 med omkring 240 hp.
Gearkassen er en lidt speciel gerkasse med kun et gear. Jeg ved ikke helt hvordan det virker, men det er noget med at det hele køre i en stor oliesmøre hele vejen op. dette har ikke lyst til at køre med.
Man kan få en ababterplade så man kan få en normal tre trin automat gearkasse på men den er ret dyr. Derfor vil jeg have en chevrolet smallblock i bilen i stedet. Det indebære så at jeg skal lave nye beslag til motorog gearkasse, samt et andet bag tøj. Det er sådan set det vi er igang med lige nu.
Gearkassen er en lidt speciel gerkasse med kun et gear. Jeg ved ikke helt hvordan det virker, men det er noget med at det hele køre i en stor oliesmøre hele vejen op. dette har ikke lyst til at køre med.
Man kan få en ababterplade så man kan få en normal tre trin automat gearkasse på men den er ret dyr. Derfor vil jeg have en chevrolet smallblock i bilen i stedet. Det indebære så at jeg skal lave nye beslag til motorog gearkasse, samt et andet bag tøj. Det er sådan set det vi er igang med lige nu.
Hestekræfter
Ved det ikke endnu men regner med noget omkring 300 hp ville gerne have 327 smallblack i da jeg ikke er ude efter den ultimative ræser, men jeg vil stadig gerne have noget som kan flytte sig når det skal.
Fælge
noget med crom helt sikkert.
Det må gerne være noget som ligner det på billedet af den matsorte som har hjelmen åben..
Det må gerne være noget som ligner det på billedet af den matsorte som har hjelmen åben..
Dæk
ja det bliver jo så noget der passer til de fælge som kommer på.
Undervogn
bilen skal helt ned og ligge. de gamle originale stødæmpere på sådan en her er elendige. så dem har vi sat ud af funktion men de sidder der stadig.
Inde bag ved kommer der så en ny stødæmper fra en anden bil evt volvo. da vi har sådan nogle på lager.
Inde bag ved kommer der så en ny stødæmper fra en anden bil evt volvo. da vi har sådan nogle på lager.
Bilstereo
Ved det ikke helt endnu men der skal da være noget i den.
Det skal nok bare skjules i hanskerummet eller noget.
Der er da os plads til en ordentlig bass i det dejlig store begagerum.
Det skal nok bare skjules i hanskerummet eller noget.
Der er da os plads til en ordentlig bass i det dejlig store begagerum.
Styling
Det hele bliver bygget i lowriderstil/ custom. Helt ned massa af crom mm.
drømmen er selvføgelig tagsænkning og air ride med det hele, men det bliver noget der kommer hen ad vejen. de tre huller i forskærmen skal lukkes regner jeg med..
drømmen er selvføgelig tagsænkning og air ride med det hele, men det bliver noget der kommer hen ad vejen. de tre huller i forskærmen skal lukkes regner jeg med..
Interiør
Det er gammelt og slidt orignalt men skulle der da gerne gøres noget ved.
Først tænkte jeg på hvid læder kabine men jeg er gået mere over til noget sort da hvidt er meget svært at holde.
Så skal der selvføgelig små terninger eller dødnings hoveder på alle knapper og lidt smart lys.
Både for og bagsæde i bilen er sofasæden altså ikke enkelsæder.
Det passer lige ind i stilen. Så når man sætter sig ind, er det som af smide sig i sofaen der hjemme bare i en bil i stedet..
DEJLIGT:
Først tænkte jeg på hvid læder kabine men jeg er gået mere over til noget sort da hvidt er meget svært at holde.
Så skal der selvføgelig små terninger eller dødnings hoveder på alle knapper og lidt smart lys.
Både for og bagsæde i bilen er sofasæden altså ikke enkelsæder.
Det passer lige ind i stilen. Så når man sætter sig ind, er det som af smide sig i sofaen der hjemme bare i en bil i stedet..
DEJLIGT:
Ekstra tilbehør
speciel er den skrappede model, den store hedder roadmaster.
så der er ikke det vilde udstyr
Der er jo automatgear V8 lyd dejlig komfort i det store sofasæde. og massa af plads.
Så det er stadig en stor luksus bil.
så der er ikke det vilde udstyr
Der er jo automatgear V8 lyd dejlig komfort i det store sofasæde. og massa af plads.
Så det er stadig en stor luksus bil.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
De to første billeder er stilen jeg går efter.
Stilen hvordan skal det være:
Hej. Ja det her så min dejlige Buick. Den er godt nok ikke køreklar endnu, men vi satser på den er ude og køre næste år engang, hvis alt går som det skal. Når jeg siger vi, er det fordi min far også er med i projektet. Siden jeg blev født har jeg altid været med far ude i værkstedet, og til træf. Det er nok derfra interessen kommer for amerikaner biler. Jeg har altid gerne villet have min egen. Vi købte bilen af Allan Hjort, som bor i Høng. Han havde haft bilen i ca. fire år. Da han købte bilen var den ikke skilt af. Den var i dårlig stand, men næsten rustfri. Allans mening var at bygge den helt om til custom stil. Han har skilt hele bilen fra hinanden, og lagt alle dele i kasser med navne på alt, så det også er til at samle igen. Rammen er blæst og malet. Karosseriet er slebet og blæst i hjørnerne, men ikke på de store flader. Allan har købt bilen af Dan fra Dream Machines i Varde. Dan har taget bilen hjem fra staterne i 1999. Han har købt bilen at et firma som kalder sig ”Last chance restorations”. Det kunne også ses på bilen, at det var sidste chance. For da vi købte bilen, kunne man se at de havde flyttet den med en truck. Der var kommet nogle buler i rammen, men de var dog lige til at banke ud igen. Med til bilen fulgte den originale nummerplade, den har kørt med i staterne. Shop manualen og produkt service bulletins tillægget, som kom året efter med alle fejl, fulgte også med. Jeg fik også nogle originale reklamer fra 1951 med. Jeg syntes de er lidt sjove at have. Det er ikke min mening at bilen skal være original. Jeg går efter noget mild custom lignende til at starte med. Motoren er ikke den originale række 8, men en V8 Nailhead på 322 cui fra 1954. Gearkassen er den berømte Dynaflow, der skulle køre som en drøm men også bruger en masse effekt. Nailheaden kommer ikke i igen. Vi ligger en anden drivlinje i, som består af en Chevrolet smallblock og en tilhørende TH350 gearkasse plus et 10 bolt bagtøj, som bliver ophængt i et hjemmebygget four link (ved ikke helt hvordan, men det ved min far). Bilen bliver lakeret matsort til at starte med. Jeg er lige startet i lære som vognmaler såh!
så kan jeg jo altid lave den vilde custom lakering senere. hehe
jeg er altid åben for nye ider med bilen så i skyder bare løs. jeg lytter!!!
Stilen hvordan skal det være:
Hej. Ja det her så min dejlige Buick. Den er godt nok ikke køreklar endnu, men vi satser på den er ude og køre næste år engang, hvis alt går som det skal. Når jeg siger vi, er det fordi min far også er med i projektet. Siden jeg blev født har jeg altid været med far ude i værkstedet, og til træf. Det er nok derfra interessen kommer for amerikaner biler. Jeg har altid gerne villet have min egen. Vi købte bilen af Allan Hjort, som bor i Høng. Han havde haft bilen i ca. fire år. Da han købte bilen var den ikke skilt af. Den var i dårlig stand, men næsten rustfri. Allans mening var at bygge den helt om til custom stil. Han har skilt hele bilen fra hinanden, og lagt alle dele i kasser med navne på alt, så det også er til at samle igen. Rammen er blæst og malet. Karosseriet er slebet og blæst i hjørnerne, men ikke på de store flader. Allan har købt bilen af Dan fra Dream Machines i Varde. Dan har taget bilen hjem fra staterne i 1999. Han har købt bilen at et firma som kalder sig ”Last chance restorations”. Det kunne også ses på bilen, at det var sidste chance. For da vi købte bilen, kunne man se at de havde flyttet den med en truck. Der var kommet nogle buler i rammen, men de var dog lige til at banke ud igen. Med til bilen fulgte den originale nummerplade, den har kørt med i staterne. Shop manualen og produkt service bulletins tillægget, som kom året efter med alle fejl, fulgte også med. Jeg fik også nogle originale reklamer fra 1951 med. Jeg syntes de er lidt sjove at have. Det er ikke min mening at bilen skal være original. Jeg går efter noget mild custom lignende til at starte med. Motoren er ikke den originale række 8, men en V8 Nailhead på 322 cui fra 1954. Gearkassen er den berømte Dynaflow, der skulle køre som en drøm men også bruger en masse effekt. Nailheaden kommer ikke i igen. Vi ligger en anden drivlinje i, som består af en Chevrolet smallblock og en tilhørende TH350 gearkasse plus et 10 bolt bagtøj, som bliver ophængt i et hjemmebygget four link (ved ikke helt hvordan, men det ved min far). Bilen bliver lakeret matsort til at starte med. Jeg er lige startet i lære som vognmaler såh!
så kan jeg jo altid lave den vilde custom lakering senere. hehe
jeg er altid åben for nye ider med bilen så i skyder bare løs. jeg lytter!!!
Buick special
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 13
Ja ja satser på at nå det inden weekenden
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 311
Kom nu igang! Xhøj til dig!
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 13
hej.. det går meget stiller, der er faktisk ikke sket noget længe med den.. vi er gået lidt i stå da mine forældre har købt et gammelt hus. og der skal først renoveres og bygges værksted før vi kommer i gang igen.. men jeg skal nok skrive når vi kommer i gang igen en gang. jeg har aldrig været til bedrock endnu og kan ikke næste weekend men skal da helt sikkert til det på et tidspunk det ser super fedt.. Tak for stemmen smed også en ekstra høj til din fine Chevy..
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
Hej Stefan
Fed Buick, hvordan skrider arbejdet med den frem? Glæder mig til at se hvad der sker med den!!!
Husk, der er Bedrock træf her næste weekend, jeg ved ikke om du kender det - men efter din smag i biler vil du helt sikkert få en masse ud af det!!
Jeg gør ikke så meget i stemmer, men har da lige smidt en ekstra høj...
Mvh
Mikael
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 13
nemlig ja
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 13
jeg takker..
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1
10000. den er rigtig fin stand
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 394
Glæder mig satme til at se når den er færdig!
God stil
Hot Rods/Rat Rods er det ultimative.
HØJ
maj 2005
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 5
ja bare synd jeg skal af med den den er sku ice og køre rundt i... når jeg køre pænt køre den ca. 6 km på literen og hvis den får lidt gas går den omkring de 2-3 stykker (o: rigtig fed vogn du har dig der hva går den da på literen (o:
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Svar: 1
Tak.
Var også ved at købe et projekt, men fandt ud af at jeg nok ikke ville kunne overskue det. Hehe. Og kunne heller ikke helt finde pengene til det.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Svar: 1
Fedt projekt du har dig.
Glæder mig til at se den rundt på træfne i landet på et tidspunkt.
Høj herfra og held og lykke med projektet.
jan 2003
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 15 Emner: 22 Svar: 96
Sjovt at se Allan's gamle slæde igen. Håber du når længere med den end han gjorde :o)
Ser frem til at følge med i projektet !
feb 2007
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 26
Fee projrkt du holder dig der. Høj herfra
jul 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 2
for det arbejde Du lægger for dagen.
Mvh
Mogens
mar 2005
Følger: 3 Følgere: 17 Biler: 30 Emner: 2
høj herfra den er sku flot kig på min nu med læder til de små
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 13
mange tak vil jeg lige se. vi har noget stående men de er måske lidt for store satser lidt min far skal have en anden i hans 64 impale hardtop så jeg kan få hans det er en 327. se impalaen her www.moonlighters.dk/1964_impala.htm
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 13
De første To billeder af bilen er Stiledn jeg går efter. Jeg skal nok lige smide et par billeder ind fra inden den blev splittet af..
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 95
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 8
Det er bare så fed en amerikaner, velkommen til. Glæder mig til at se resultatet. De 2 første billeder, er det stilen du går efter?
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 125
Hey,
Supafly wagon du har dig der
Se evt. www.strokormotor.com for nogle rigtige fede small block motorer... Du kan få turnkey, rolling assemblies... i alle størrelser og med det antal kræfter du ønsker.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.673
spørgsmål....men de to første billeder, er det også dine?
for der ser den da ret godt ud, i forhold til at splitte den helt ad...
nov 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
American muscles
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 18
Fed projekt
jun 2003
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 8 Emner: 674 Svar: 5.424
damn et stort projekt..
jan 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 7 Emner: 274 Svar: 417
Kanont flot - Held og lykke , glæder mig til at det endelige resultat