Buick special 1951

7.567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Buick special

Årgang:
1951
Motor:
motoren som var med til bilen er en buick Nailhead fra 1954 med omkring 240 hp.
Gearkassen er en lidt speciel gerkasse med kun et gear. Jeg ved ikke helt hvordan det virker, men det er noget med at det hele køre i en stor oliesmøre hele vejen op. dette har ikke lyst til at køre med.
Man kan få en ababterplade så man kan få en normal tre trin automat gearkasse på men den er ret dyr. Derfor vil jeg have en chevrolet smallblock i bilen i stedet. Det indebære så at jeg skal lave nye beslag til motorog gearkasse, samt et andet bag tøj. Det er sådan set det vi er igang med lige nu.
Hestekræfter
Ved det ikke endnu men regner med noget omkring 300 hp ville gerne have 327 smallblack i da jeg ikke er ude efter den ultimative ræser, men jeg vil stadig gerne have noget som kan flytte sig når det skal.
Fælge
noget med crom helt sikkert.
Det må gerne være noget som ligner det på billedet af den matsorte som har hjelmen åben..
Dæk
ja det bliver jo så noget der passer til de fælge som kommer på.
Undervogn
bilen skal helt ned og ligge. de gamle originale stødæmpere på sådan en her er elendige. så dem har vi sat ud af funktion men de sidder der stadig.
Inde bag ved kommer der så en ny stødæmper fra en anden bil evt volvo. da vi har sådan nogle på lager.
Bilstereo
Ved det ikke helt endnu men der skal da være noget i den.
Det skal nok bare skjules i hanskerummet eller noget.
Der er da os plads til en ordentlig bass i det dejlig store begagerum.
Styling
Det hele bliver bygget i lowriderstil/ custom. Helt ned massa af crom mm.
drømmen er selvføgelig tagsænkning og air ride med det hele, men det bliver noget der kommer hen ad vejen. de tre huller i forskærmen skal lukkes regner jeg med..
Interiør
Det er gammelt og slidt orignalt men skulle der da gerne gøres noget ved.

Først tænkte jeg på hvid læder kabine men jeg er gået mere over til noget sort da hvidt er meget svært at holde.

Så skal der selvføgelig små terninger eller dødnings hoveder på alle knapper og lidt smart lys.

Både for og bagsæde i bilen er sofasæden altså ikke enkelsæder.
Det passer lige ind i stilen. Så når man sætter sig ind, er det som af smide sig i sofaen der hjemme bare i en bil i stedet..
DEJLIGT:
Ekstra tilbehør
speciel er den skrappede model, den store hedder roadmaster.
så der er ikke det vilde udstyr
Der er jo automatgear V8 lyd dejlig komfort i det store sofasæde. og massa af plads.
Så det er stadig en stor luksus bil.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
De to første billeder er stilen jeg går efter.

Stilen hvordan skal det være:

Hej. Ja det her så min dejlige Buick. Den er godt nok ikke køreklar endnu, men vi satser på den er ude og køre næste år engang, hvis alt går som det skal. Når jeg siger vi, er det fordi min far også er med i projektet. Siden jeg blev født har jeg altid været med far ude i værkstedet, og til træf. Det er nok derfra interessen kommer for amerikaner biler. Jeg har altid gerne villet have min egen. Vi købte bilen af Allan Hjort, som bor i Høng. Han havde haft bilen i ca. fire år. Da han købte bilen var den ikke skilt af. Den var i dårlig stand, men næsten rustfri. Allans mening var at bygge den helt om til custom stil. Han har skilt hele bilen fra hinanden, og lagt alle dele i kasser med navne på alt, så det også er til at samle igen. Rammen er blæst og malet. Karosseriet er slebet og blæst i hjørnerne, men ikke på de store flader. Allan har købt bilen af Dan fra Dream Machines i Varde. Dan har taget bilen hjem fra staterne i 1999. Han har købt bilen at et firma som kalder sig ”Last chance restorations”. Det kunne også ses på bilen, at det var sidste chance. For da vi købte bilen, kunne man se at de havde flyttet den med en truck. Der var kommet nogle buler i rammen, men de var dog lige til at banke ud igen. Med til bilen fulgte den originale nummerplade, den har kørt med i staterne. Shop manualen og produkt service bulletins tillægget, som kom året efter med alle fejl, fulgte også med. Jeg fik også nogle originale reklamer fra 1951 med. Jeg syntes de er lidt sjove at have. Det er ikke min mening at bilen skal være original. Jeg går efter noget mild custom lignende til at starte med. Motoren er ikke den originale række 8, men en V8 Nailhead på 322 cui fra 1954. Gearkassen er den berømte Dynaflow, der skulle køre som en drøm men også bruger en masse effekt. Nailheaden kommer ikke i igen. Vi ligger en anden drivlinje i, som består af en Chevrolet smallblock og en tilhørende TH350 gearkasse plus et 10 bolt bagtøj, som bliver ophængt i et hjemmebygget four link (ved ikke helt hvordan, men det ved min far). Bilen bliver lakeret matsort til at starte med. Jeg er lige startet i lære som vognmaler såh!
så kan jeg jo altid lave den vilde custom lakering senere. hehe
jeg er altid åben for nye ider med bilen så i skyder bare løs. jeg lytter!!!

Vil du se flere Buick special til salg? Andre Buick eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Buick special
Annonce