{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Torben W
Torben W
Tilmeldt:
14. jan 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21

hjælp ønskes {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er der mon nogen der kan hjælpe ?
Var ude for at "lege" lidt i dag og "teste" alle funktioner på øsen.
Øsen er en pajero 3.0 V6 24 vent, fra 95.
Da jeg ville aktivere dif lock, skete der intet, inget lys i displayet på at dif lock var engaged...... :-(, instruktionsbog blev fundet frem for at sikre mig at jeg ikke huskede forkert i hvordan det virkede, men stadig intet. Vel hjemme begyndte "fejlsøgning" med først at konsultere service manual for øsen. Det første var selvfølgelig lampen og efterfølgende kontakten og de virker ok.
Mit problem er nu at der intet sted i service manualen står hvor pumpen der driver dif. lock er placeret....... ER DER NOGEN DER VED HVOR DEN SIDDER ???? inden jeg splitter øsen totalt for at finde den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ønskes
  • #1   11. feb 2012 er det ikke vacum spær der er på den eller er der monteret air-locker på den

  • Torben W
    Torben W Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21
    #2   11. feb 2012 Som jeg læser det i service manualen så skal man tjekke for system air leakage, og hvis trykket ikke er faldet mere end 10 kPa efter 10 min så er der ikke nogen utætheder. Det tolker jeg som et system der fungerer med tryk...
    Jeg mener bare at når man aktiverer Diff loc kontaktenk så kan man høre pumpen køre og det kan jeg ikke, derfor mit spørgsmål: hvor sidder pumpen så jeg kan tjekke den og forbindelsen til den...


  • #3   11. feb 2012 Jeg blir vist nød til at melde pas så troede de kørte med vacum spær


  • Torben W
    Torben W Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21
    #4   11. feb 2012 tak fordi du gad bruge tiden alligevel smiley


  • #5   11. feb 2012 sidder der en actuator på bagakslen eller går der et rør ind i diffen.
    er den med udvendig actuator er den med vacumspær, og det kan være magnetventilerne eller et utæt rør. og det kan hjælpe at trille stille frem og vride rattet fra side til side så du lige som kører i slalum


  • #6   12. feb 2012 Det sidder vist et eller andet stor luft ventil/enhed inde i venster eller højre inderskærm for

  • #7   12. feb 2012 der sider et stik oven på bagakselen se om der er forbindelse det er næsten altid der problemet er eller følg ledningen den kan være beskadiget smiley


  • Torben W
    Torben W Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21
    #8   12. feb 2012 Sonny J smiley jo har den i 4X4

    vil lige prøve at kravle ind under og tjekke ledningerne på aksen, tak for svar smiley


  • #9   12. feb 2012 luft pumpen sidder inde bag førersædet,,, og den kan høres om den virker


  • Torben W
    Torben W Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 21
    #10   12. feb 2012 chr E: Er ked af at spørge på følgende måde, men er det noget du ved med sikkerhed, for nu har jeg været ved at splitte øsen af for at lede efter dårlige forbindelser men "uden" held..... skal skynde mig at fortælle at når jeg aktiverer Diff lock knappen så kan jeg IKKE høre nogen pumpe køre ( tror vist nok også jeg har skrevet det før i denne trås )


  • #11   13. feb 2012 ja helt sikker den sidder lidt skjuldt under måtten helt ine under det hul ind under last rummet.. den er cc 12 cm høj og 10 bred. du er klar over du skal være i 4cll før den virker,,,, du er velkomme til at ringe... 53576757. mvh chr


Kommentér på:
hjælp ønskes

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce