986 visninger
|
Oprettet:
Forskel på stort lille bagtøj? {{forumTopicSubject}}
Mit spær er helt væk og det synger også, så skal have lortet renoveret.
Mit spørgsmål er så hvordan kan man se forskel på det store og det lille bagtøj, for vil da lige være sikker på hvorfor et af dem jeg har, inden jeg får bestilt noget forkert. Min plan er at købe et KAAZ 2-Way LSD og nye lejer fra Toyota, også burde det da spille igen.
Er der nogen af jer der har bedre ideer om hvad jeg oså kunne gøre? Har overvejet bare at købe et andet bagtøj fra gadbjerg, men det kan jo lige så vel gå i stykker efter en måneds kørsel, da jeg er rimelig sikker på at han ikke giver garanti på det...
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Du siger at det synger. Men skyldes det lejerne? Det kan jo også være kron-/spidshjul, der er slidt eller dårligt justeret. Og sådan et sæt koster ca. 5k.
Og husk at hvis du ikke får det justeret rigtigt, hvilket ikke er alle og enhver der kan gøre, så ødelægges tandhjulene hurtigt igen...
maj 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 1.060
Har ikke tænkt mig at lave det selv, det tør jeg ikke. Men kender en der er en ørn til den slags skal bare lige vide hvad han skal have for det...
Kan man ikke se størrelse ud fra stelnummeret også? Eller skal man have en aksel ud?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
maj 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 1.060
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
jun 2005
Følger: 53 Følgere: 50 Emner: 17 Svar: 235
maj 2003
Følger: 66 Følgere: 65 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 353
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Ja, Kaaz er kram. MEN de knirker og knager efter sigende voldsomt. Du får altså ikke samme komfort som med et originalt. Ind imellem ligger TRD...
Og så skal du vide at et to-vejs spær gør den noget levende at køre. Den låser nemlig også hårdt ved deceleration. Men hvis sidelens er den eneste vej frem er det jo godt nok;-) Jeg ville personligt vælge et 1.5vejs, da det burde være bedre til alm gadekørsel og grip, men stadigt skulle kunne bruges til drift. Men det er jo noget med personlig præference...
maj 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 1.060
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
mar 2003
Følger: 33 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 152
Jeg kan kun være enig med Jan ang 2-vejs spær - det er IKKE våde smalle sogneveje man skal køre frisk med sådan et! Og ja, jeg har prøvet det
maj 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 1.060
Har fra flere sider fået at vide at jeg bør købe 1.5 vejs, så tror at det er det jeg går efter, da jeg nok ikke skal ligge og drifte, men ved i hvad der er bedst at købe af dem? Kan selvfølgelig også være at jeg i sidste ende vælger at renovere det jeg har men det må jeg se.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Du finder også ud af hvad komfort betyder, når du kører 2500 km i løbet af en forlænget weekend! Alt tæller i den sammenhæng. Men det betyder jo ikke noget, hvis man maks kører et par hundrede km...
maj 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 1.060
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Men ellers er et standard spær heller ikke dåligt...
Forskel på stort lille bagtøj?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside