{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.638 visninger | Oprettet:

Stadig el-problem {{forumTopicSubject}}

Jeg havde jo en del problemer med tændingen på min ae86'er og det endte med at en mekaniker kiggede på det.
Der var en del fejl, som han rettede.
-tændingsmodul samt tændspole skiftet
-fejl på signal til knast aksel føler
-Rotor ingen gennemgang, Den blev så pudset og skal skiftes til en ny, som jeg har fået lov til at låne af Henrik
-Styrerelæ (efi) defekt, det "hænger" alså er sluttet hele tiden.

Men når bilen bliver godt varm nu her, så kan den finde på at gå ud og 5 min efter vil den starte igen.
Det styre relæ som hænger er meget varmt, men kan det være det relæ som driller?? Det har jo ingen betydning at det er sluttet hele tiden, men aner ikke hvorfor det bliver så sindssygt varmt. Det må være en stor belastning på siden det bliver så varmt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stadig el-problem
  • #1   21. maj 2012 Og hvis nogen har et Efi relæ liggende som de vil af med. må de gerne melde sig smiley

  • #3   21. maj 2012 Relæ'et har været skilt af, netop derfor det er defekt. Men kan ikke se nogen svejsning på kontakten. Så umiddelbart er det ikke fejlen.
    Det er ved at være en stor belastning med de her skod fejl. Tør jo ikke rigtig kører i bilen.



  • #5   21. maj 2012 Har ikke lige ampermeter til rådighed mere.
    Ude i motorrum sidder der en sort strøm box, men relæ'er i og der sidder Efi relæ samt sikring. Sidst havde den jo også sprunget en 15A Efi sikring


  • #6   21. maj 2012 Nej alså bilen er driftsvarm. Ikke noget problem der.
    Men det er efter lidt tid, den så dør og det relæ er bare mega varmt


  • #8   21. maj 2012 Ja, så er brændstof pumpen jo også på, den er s
    å udskiftet til en wahlbro fra turbomotor.dk
    Men, ja kan IKKE forestille mig at det skal blive så varmt. Så der er noget helt galt ihvertfald.
    Kan du se hvad det Efi relæ skal trække? Hvad er TPS?


  • #10   22. maj 2012 Det er sgu nok den pumpe, som øger belastengen væsentligt i forhold til den originale.
    Men forklarer bare ikke hvorfor den går ud når motoren er driftsvarm.
    Jeg ringer til den mekaniker igen senere idag


  • #12   22. maj 2012 Mekanikeren siger at hele ledningsnettet er blevet ohmet igennem og udenfejl.
    Kan eneste forslag var at prøve med en anden Ecu


  • #14   22. maj 2012 Den springer jo ikke sikringere mere, det skal lige siges.
    Den gjorde det kun den ene gang. Det er noget er tænding som glipper når den bliver varm. Så vil ikke mene det har noget med brændstof pumpen at gøre, men det er da forsøget værd ihvertfald


  • #16   22. maj 2012 Det er godt med input smiley
    Jeg må undersøge det nærmere.
    Men det må være noget føler halløj, som bliver påvirket af varmen


  • #17   22. maj 2012 Så fik jeg fejlen fremprovokeret igen.
    Men da jeg bankede let på rotor dæksel, kunne jeg hører at benzin pumpen lige statede kort og derefter kunne bilen starte igen.
    Så dvs. at det er rotoren som skaber det her problem.
    Grunden til at den lige pumper kort er at EFI relæ er sluttet hele tiden (defekt), men når den mister signal fra knast aksel føleren, så vil den stoppe alt.
    Så håber på at når rotor og relæ er skiftet at problemerne er løst.

    Giver det mening for nogen at det signal fra den føler er så vigtig?


  • #18   22. maj 2012 Jeg har haft en hvor det gule runde stik til strømfordeleren havde en delvis knækket ledning, den kunne ikke starte når den var varm, men kold aldrig et problem ,
    Så der kom en ledning uden om stikket og alt virkede derefter ,
    Kunne måske være et sted at kigge smiley


  • #19   22. maj 2012 Jeg tjekker det i aften

  • #20   22. maj 2012 Kan se at ledningerne er loddet, det er jo nok mekanikeren som har gjort det.
    Men gør jeg bil det samme? Hvis i kun sidder tænding på og banker let på rotordæksel. Kan i så hører jeres Benzinpumpe?
    Syntes sgu det er mærkeligt, men nu bliver den skiftet ihvertfald


  • #21   22. maj 2012 *jeres

Kommentér på:
Stadig el-problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce