Alfa156Club

Alfa156Club

Medlemmer: 73
Forside Forum Medlemmer Annoncer Biler
 
PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!
PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!
Slå lyden til
00:00
/
13:47
LIVE

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af 156'er
  • #1   3. dec 2010 Deres el er sgu okay, har aldrig prøvet at elruder driller..
    har prøvet at elbagrude ikke virkede, men ellers skal du passe på luftmassemåler tomgangs regulator rust i bunden da de halvmåner der er nede ved benenden bagtil ka blive dårlige chek om den bruger vand da de hurtigt brænder en top eller pakningen bliver dårlig. hør om maskinen banker, da deres plejelejer er elendige, de køre pisse godt når de køre.. men går desværre tit i stykker..


  • #2   3. dec 2010 ja som skrevet ovenstående, kan anbefale at tjekke olie hvergang der tankes, særligt ved langture kan de finde på at ta en stor tår, alt afhængig af KM selvfølgelig. Eller en rigtig køremaskine, kan varmt anbefales, men tjek den i hoved og røv inden køb, op på lift og tjek grundigt for rust, forreste inderskærme er et svagt punkt.

  • #3   3. dec 2010 okay smiley så hvis jeg finder en uden rust i og så giver den en undervogns behandling så kan det ikke gå helt galt? smiley

  • #4   3. dec 2010 Osse som Tor siger, han ved osse en del om dem da han jo har/haft en del.. Men ja rust, og ja de er ruster godt.. sjældent kosmetisk, men bunden altid bunden.. chek alt du ka chekke, stor set ALT på sådanne en 16v ts går i stykker..

  • #5   3. dec 2010 Og som tor siger, hver gang du tanker, så løft olie pinden for at chekke olie på den, da de gerne æder olie.. og det er ikke nok at den bare står mellem min og max, den skal stå på MAX HELE tiden og gerne en mm over.. skift olie for hver 10.000 kørte km og husk filteret, tæv den aldrig på kold motor self, da toppen er rigtig elendige på dem.. og chek lige om den går rigtig i tomgang ved kørelse når du kobler ud, for en ny maf eller en ny tomgangsregulator koster kassen til dem.. Chek alt, det kan blive dig er fantastisk dyr fornøjelse.. min havde gået 180.000 da den havde brændt topstykket og derefter repererede jeg nye kaliber bag da de var færdige ny maf ny tomgangsregulator ny knastføler ny abs føler nyt spjældhus nye tændrør (dyre) osv osv osv osv og det var på et HALV år..

  • #6   3. dec 2010 Og lars det er ikke kun rust, maskinen er ligeså elendige på dem!!

  • #7   3. dec 2010 okay, og tak for det smiley vil lige overveje det for jeg blir nok hurtig træt af den hvis man hele tiden skal skrue i den for at holde den kørende smiley
    men hvad bruger i ca i måneden på at holde jeres kørende? både tid og penge...


  • #8   3. dec 2010 min 156er brugte jeg ca 5kg på bare i dele, og
    5-10 timers skrue arbejde om måneden.. Du skal selv kunne skrue hvis du overvejer en 16v ts, 156 2.5 v6 havde jeg ikke problemer med, eog skal du ud og kigge på 156 ts så tag en alfa nørd med, da men tit ser sig blind i bilens stand, de står tit og ofte flot men bliver hurtig overrasket når du køre den på lift og ser at den bobler under tectylen/huden..
    Mange alfa tosser tør ikke indrømme at det er noget lort, men ja alfa er dyrt og noget lort.. men køreegenskaberne osv finder du ikk i andre biler, for FUCK de er dejlige at trille rundt i.. husk for guds skyld t-rem service, den skal ikk køre mere end 60.000 på samme rem selvom servicebog siger noget andet, og hør lige og knastforestiller osv blev skiftet ved sidste t-rem skift for det er lidt sur røv at køre rund i en alfa der lyder som en gammel traktor..


  • #9   3. dec 2010 tror du har fået skramt mig mere eller mindre væk smiley kan godt lide at gå og rode i biler, men det skal være når jeg har tid og lyst og ikke fordi de går i stykker 24-7 smiley men mange tak for hjælpen smiley

  • #10   3. dec 2010 ja men det gør de altså, og folk der siger den INGEN problemer
    har med deres 16v twinspark maskiner er fulde af LXXX!!
    De lavede den gammle 2.0ts 8v maskine, som jeg ossse har haft i en forhenværende alfa
    75 og de køre sgu bare.. har dog skiftet en overfald nede i en af plejelejerne men ellers køre den bare og de var med kæde.. men så lavede de lige en med 10hk mere og med tandrem og 16v, og ja den er ikke halv så go som de gammle 2.0tsère.. Men igen lars, du får ikk bedre kørekomfort.. Men den ka gøre dig vanvittig/sindsyg og man ka seriøst få lyst til at smadre den med sine bare næver..


  • #11   3. dec 2010 Men, Lars du skal da opleve en 156'er, det er korrekt som Dennis også nævner- det hurtigt kan blive dyrt, men kør maskinen god varm inden den skal over 2500-3000 , det gør man vel på alle motore, håber jeg. Så find dig en med ok service, de koster fra 15 til 50 og der er virkelig stor forskel på dem. Go for it smiley

  • #12   3. dec 2010 Jamen Tor har jeg ikke ret?? Det er jo nogle pis biler, men
    de køre pisse godt når de kører..


  • #13   3. dec 2010 Og som, tor siger, der er meget forskel på de 156ere, alt efter
    pris osv køb den af en alfist og køb ikke det første og det bedste du ser..
    Og de handles helt ned til næsten ingen penge, men så ka du som regl
    osse got regne med at de er lige til lossen.. Husk osse på at delene til sådanne en 156 ts,er er røv dyre.. Alene et tændrørs kit koster en 1300kr..


  • #14   3. dec 2010 Der er ihvertfald mange der er så rådne i bunden at de kun er til ophug, men jo - når de er iorden kører de alt for lækkert, skal prøves.. .-) Ellers skal du tage en 147'er istedet, de er ved at komme ned i pris, og også en virkelig velkørende bil der har den kendte "Alfa feeling"

    Meld dig ind i Alfa-klubben, der kan du med sikkerhed finde et super fint eksemplar smiley


  • #15   3. dec 2010 det vil jeg prøve smiley

  • #16   3. dec 2010 Hehe men husk 147 har samme møg maskine, jo mindre man har lidt flere penge til en GTA evt..

  • #17   3. dec 2010 Vedligeholdelse er et must på en Alfa, min kørte altid 100%, snakkede lidt i knastforstilleren når den blev startet med koldt motor, det det tog 2-4 sek, så var den rolig igen. Jeg er måske nok også enig i Dennis med V6 Busso motoren er mere holdbar, men syntes afgjort du skal prøve at eje en 156'er, min den sorte var bestemt ikke min sidste 156'er, vil bare ha en Sport Wagon næste gang smiley

Kommentér på:
køb af 156'er

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce