V6 24V Motor - Busso {{forumTopicSubject}}
Hej Alfister!
Så døde min elskede Alfa sgu. Havde lige fået den på gaden efter en gennemgribende renovering. Heriblandt tandremsskift med alt der dertil følger. Kører herefter ca 400km hvorefter bilen begynde at rumle når man slipper gassen. Tror til at starte med at det er generatorens lejer der er stået af men kort efter mister den trækkraft også siger det puff og motoren dør.
Så nu står jeg lidt i en klemme. Får hentet bilen i dag og åbnet så jeg kan se hvad der er sket, har en mistanke om at knastoverfaldene ikke er blevet spændt i moment også har knasten kørt for stramt, blevet varmt og har til sidst revet lejepunkterne i stykker. Men anyway, jeg kommer nok til at mangle en ny motor. Eller ihvertfald en eller to nye komplette toptykker. Nogle der ved hvor jeg finder det? Det er jo ikke lige den motortype der er flest af.
Har fundet en 166 V6. Nogle de ved om motoren herfra falder lige i?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 17
Jeg har stået med præcis det samme problem den sidste måned.
Ja en 3.0 fra en 166 bør kunne rykkes direkte over i!
Hvor har du fundet den henne og hvad skal den koste?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 17
http://da.bildelsbasen.se/
Eller her:
http://www.faelleslager.dk/
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
Men self afhængig af hvordan og hvorledes det lavet!!
Men tag og pil tændrør ud, og prøv om du kan tørne motor rundt med håndværktøj på krumtap. Hvis ikke den går nogenlunde ens og let, så går du videre og tjekker tandrem + om den er korrekt stram.
Ellers kan det være krumtaps sensor eller knastsensor, der afbrudt tænding.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 221
Men du burde kunne rykke den fra den gamle motor over
jul 2013
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 27
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
jul 2013
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 27
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
jul 2013
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 27
Var ude og kigge idag, de havde ikke fået skildt den ad men jeg kiggede på tandremmen der lige er skiftet. Den har kørt 400km siden og vandpumpe mm er også skiftet efter foreskrifterne.
Tandremmen ser meget slidt ud, nærmest strukket så man kan se tandmærkerne på bagsiden af remmen! Det virker ikke normalt på mig. Så tror stadig på fejlen er i et af topstykkerne og mekkeren har fucket op da han skiftede tandremmen. I mit hoved giver det mening af en rem kommer til at se sådan ud hvis den har været på seriøst overarbejde med knaster der har kørt stramt af den ene eller anden grund.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
Jeg tror de har lavet en fejl 40 på det tandrems skift. Der er også den mulighed at remmen, ikke var strammet korrekt på den rigtige side af rem strammer.
Men hvis den skulle have været så stram i knastoverfald, så ville du måske også kunne bemærke det på dens omdrejnings villighed. Men så er det bare at tjek knastoverfald. Sæt momentnøgle på med 10nm. Kan du ikke løsne dem der, så ved du at de er spændt med nm eller mere. Eller pil dem af, er de sort..så har de være varme.
Remmen kan holde til utrolig meget, og har jo også en forstærkning indeni.
Det er næsten 100% at problemet ligger i deres arbejdes udførelse.
jul 2013
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 27
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 221
jul 2013
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 27
Så nu ryger den sgu i hi igen. 400km blev det til i år. SUR RØV!
V6 24V Motor - Busso
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside