{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompresser
  • #1   20. okt 2009 ikke kompresser med med mølle og du skal lige have lidt andre stempler i samt lavet top hvis du skal have det til at holde

  • #2   21. okt 2009 Ja charaden skal have sænket kompresionen, andre stempler og gerne med undersmøring/køling monteret.
    Nye plejlestænger vil også hjælpe da de ikke holder til ret meget.
    Og så ny kobling der kan holde bid hvis du vil over 150 hypper.

    Jeg ville også klart anbefale kompressor frem for turbo, det holder motoren bedre til da den ikke lider under samme varme problemer som med en turbo.

    Og så skal du selvfølgelig have en anden styring og ny indsprøjtnings dysser der kan levere varen samt ekstra pumpe eller ny og større.



  • #3   21. okt 2009 har kun erfaring med turbo på 1,6 motoren. hele motoren holder fint til 200+hk hvis du sænker kompresion til 8:1. mht varme-problem i motoren med turbo skal du ikke være bange for, min motor har kørt med turbo de sidste 3 år og der blir ikke sparet på materiellet skal jeg hilse at sige smiley har dog lige knust en gearkasse men det er jo hva der kan ske. kobling kan du få lavet om ved www.turbomotor.dk

  • #4   21. okt 2009 Ah, Jonas, så glemmer du at fortælle om din toppaknings problemer tror jeg :o)

    Og ja gearkassen er desværre svag og holder ikke helt til 200 HK i længden.

    Men hvor der handles der spildes, er det ikke sådan man siger.


  • #5   21. okt 2009 Jeg gad virkelig godt vide hvordan folk bygger en anden gearkasse på en bil...

    Specielt når det gælder klokken udenom koblingshuset og trækakslerne...


  • #6   21. okt 2009 Hvorfor vil du vide noget om lige den sag i denne her tråd Tonni ? :o)

  • #7   21. okt 2009 Fordi jeg ikke gider nærme mig et projekt, hvis jeg ved at gearkassen blir splittet ad... Jeg har set det før på daiclub.com - en australsk 1.6 detomaso der flåede 3. gearet i smadder... og det samme på en 170hk gtti....

    Jeg tror på at plejlstænger og topstykke holder... Jeg tror på at det er en god ide at bruge gtti-stempler da de sænker kompressionen til 8:1 og det er smedede pr std ( semi forged - kan købes hos camskill, og de passer på plejlstangen )...

    Jeg tror også på at koblingen skal laves om.... Og så skal der noget styring på...

    Hvis man kunne snyde styringen ved hjælp af en proggressiv trykregulator der skruede op for trykket når den så tryk i indsugningen, så kunne jeg nok godt lege LIDT med det... Men ellers ikke... Det skal holde fra starten af.... Ellers er det fandme spildt arbejde...


  • #8   22. okt 2009 Brug en smt7(piggybag) den kan "tilføje" dig alt det du behøver og er rigtig nem at arbejde med.


  • #9   22. okt 2009 brabus: hva er det for et toppaknings problem jeg glemmer at fortælle om?? glem alt om benzin tilskud, der skal en justerbar boks til så man kan justere tændning med hele vejen op i tryk området for langt bedre holdbarhed. tonni: std stempler er stærke nok til turbo, jeg har kørt 17000km med std motor og det er da ikke smeltet sammen endnu, og det blir absolut ikke skånet. tror i skal prøve det inden i begynder at kloge for meget i
    om holdbarhed osv... smiley


  • #10   22. okt 2009 Toppaknings problemet du ved nok smiley
    Nå, men justering af tænding hele vejen med op er klart en fordel da den ikke køre med justerbar tænding, men man skulle jo nødig ud i at "retarde" tændingen for at undgå tændings banken, og jo så får du brug for et benzin tilskuds system, men nej justere du bare tændingen frem og dermed midster effekt for at undgå tændings banken, ja så kan du jo køre alle biler med standart benzintryk og pumper :o)
    Du køre jo med standart stempler siger du, altså enten med standart kompresion eller også med tykkere toppakning som bekendt er noget hø der ikke holder lige så godt som de alm.


  • #11   22. okt 2009 jeg kører med tændning og igniter fra toyota og megasquirt styring så det er da klart en kæmpe fordel at kunne justere tændning hele vejen op i kurven, det sørger boksen jo for. jeg er ikke lige med på hva du mener med toppaknings problemet??? jeg kører med afdrejet stempler og en original toppakning og 0,8bars tryk, og det har aldrig slået en forkert skid eller noget.

  • #12   22. okt 2009 Ok, men standart dysserne kan da ikke levere fed nok blanding under fuld tryk i de høje omdrejninger skulle man mene? men ok, den køre også med lavere kompresion kan man sige, men så må den da være fæl sløv i det område hvor turboen ikke er i arbejds område, hvornår er den det fra? hvilken turbo køre du med?

  • #13   22. okt 2009 kører med 8 dyse-system og den originale pumpe og megasquirt styreboks.. jeg kører med en hybrid af gt25 og gt2860r men i N/A områden kører den som den gør std, ikke noget at mærke der..

  • #14   22. okt 2009 hmm det lød lidt forvirende alt det der men har en rotrex fra en MR2 og mega squit.... men altså det i siger er at man skal bruge stempler fra en gtti eller ? og passer de i min 1,6 uden videre?

  • #15   22. okt 2009 du behøver ikke andre stempler for at det kan holde til 200+hk du kan enten dreje lidt af stemplerne eller lægge 2 originale toppakninger i motoren, det holder længe fint nok til de hk og nm det kommer til at lave. hvis din kompressor kommer fra en mr2 er det en roots og ikke rotrex smiley

  • #16   22. okt 2009 nej okay rigtig nok roots min fejl men har hørt at det der med 2 toppakninger er noget rigtig lort men hvis der er hvor meget skal der så af min stempler ??


  • #17   22. okt 2009 jeg har kørt med 2 toppakninger på en tidligere turbomotor og det virkede upåklageligt.. det samme gør man tit på feks toyota og vw vr6 motore.. kan ikke huske det, men inde på www.turbomotor.dk er der en regnemaskine til at udregne kompresion med..

  • #18   22. okt 2009 kanon er der evt nogen der har løst til at give en hånd evt har mit eget værksted i sorø med 2 lifte og grav ja det hele så kan der evt falde en skilling eller andet brug af værksted eller sådan for har ikk prøvet at bygge en kompresser bil før kun turbo men der var det hele mekanisk og ikk så elektronisk som den her?

  • #19   24. okt 2009 hvis jeg boede på djævle-øen kunne jeg nemt hjælpe, men det gør ikke smiley

  • #20   25. okt 2009 DET ER OSSE OKAY smiley


Kommentér på:
Kompresser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce