2 December-C.A {{forumTopicSubject}}
Så blev det den 2. december og bag denne låge byder sig noget amerikansk! En Hellcat kan jeg desværre ikke tilbyde, men derimod kan jeg byde en bil med lidt mere familievenlige ærinder. I dag skal vi se på Cadillac’s svar på en BMW 3-serie – Vi skal nemlig se på Cadillac ATS.
Cadillac ATS kom i år 2012, her som en spirituel efterfølger af den Svensk/amerikanske Cadillacs BLS. (Tja, rent faktisk var det blot en SAAB 9-3 i fine klæder…) ATS fik dog heldigvis sin egen platform, hvor den udkom med baghjulstræk og mulighed for opgradering af AWD, som ikke var et helt tilfældigt layout. Det skal dog nævnes at ATS havde én bil som de sigtede efter, nemlig BMW 3-Serie og nærmere bekendt: BMW 328i. Faktisk kørte ATS så godt, at nogle mente den havde bedre køreegenskaber end BMW´en. Dog havde ATS sine mangler, især bør bilens kabine nævnes. Selvom Cadillac i årenes løb var blevet bedre til udforming af kabinefinishen, kunne ATS ikke leve op til den flotte finish og standard som de tyske konkurrenter indbød med. ATS kom med tre forskellige valg af motorer, hvilket alle lå lig med de europæiske motorer. Derudover indbød ATS også med et 8-trins automatgear – skønt det samme som BMW havde indbudt med… Motorprogrammet startede med en usund 2,5 N/a 202 Hk 4 cylinder, ellers bestod programmet af den populære 2,0T 272 Hk og topmodellen 3,6 V6 321 Hk og senere 335 Hk på 2016 modellen. Selvom de fleste blev solgt med et 8-trins Automatgear, kunne modellen også fås med en mere livlig 6-trins manualgearkasse. I 2014 præsenterede Cadillac deres Coupé model, en model som bed sig lige i struben på BMW´s 4-serie. Selvfølgelig findes der også en ATS-V og en ATS-L, men dem ser vi væk fra denne omgang.
Pris:
En ATS 2,0 T med 6-trins M/T RWD starter fra $54,490 (Ca. 383.000 Kr.) og en letter brugt ATS med ca. 32.000Km på klokken samt med Premium udstyrspakken ligger på en brugt pris i Nordamerika på $28.000 (Ca. 198.000 Kr.) De billigste modeller er deres 2,5´er og dyreste er den dejlig 3,6 V6´er.Men igen er den mest spændende alle, modellen med en 2,0 Turbo, som tilbyder rå kræfter til fornuftige penge. Hvis man ikke har modet til det store spring over Atlanterhavet, er der muligheden for et smut over Øresundsbroen, nærmere betegnet Sverige. Her blev ATS solgt, som et af de få markeder i Europa. Prisen er nogenlunde det samme brugt, hvor en næsten ny model koster lidt over 300.000kr U/A. Omregnet koster en ATS 2,0T 6-Trins Premium model med omkring 30.000km på klokken ca. 400.000-450.000 Kr. med afgift. Til sammenligning koster en BMW 328i 2,0 Turbo, med samme km, stand og mindre udstyr det samme. Dog har BMW’en kun 245 Hk, men kører dog også længere på litteren. Audi kan også være med, her med deres A4 2,0 TFSI 211 Hk til lidt mindre penge, dog med mindre udstyr.
MEN, hele essensen med Cadillac ATS, er jo at den er på prisniveau med de andre konkurrenter, men dog giver Cadillac’en mere udstyr og power for pengene, også giver den jo et bedre lys på gadebilledet…
:::::::::::SPEC:::::::::::
2,5 202 Hk ca. 9 km/l
2,0T 272 Hk 12,1 km/l
3,6 321-335 Hk km/l
:::::::::::SPEC:::::::::::
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5831 Emner: 633 Svar: 5.089
2 December-C.A
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside