{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Svaret har altid været TURBO! - Opel Astra 200T S {{forumTopicSubject}}

Opel Kadett 200t S

Siden 90´erne har man begyndt at adskille de vilde GTi´er fra de mindre vilde GTi´er.
Da VW præsenterede for deres VR6 Golf, Honda var klar med den skrigende Civic VTi - og senere Type-R! Og da Peugeot smed 6-trins manualgear i deres 306 GTi-6, så var der pludselig et spring fra de andre GTi´er i klassen. De fleste ved at Opel hoppede ind klubben med deres Astra OPC i starten af 00´erne, som en begrænset model på programmet. Før det stod det på den velkendte Astra F 2,0 16V GSi, som havde omkring de "små" 150 Hk.
- Men det var faktisk ikke toppen af poppen for dem!


Tilbage i starten af 90´erne, da Opel præsenterede for deres Astra F, så tog Sydamerika godt imod den -hvor den i øvrigt vandt titlen ”Årets bil” to gange dernede – som en af de bedst sælgende biler. Dog valgte de at fortsat kalde den for Kadett, da det var en beslutning taget af Delta Motor Corporation, som var dem der stod bag den Sydamerikanske model. På grund af den store begejstring for modellen, så var det ikke utænkeligt at en speciel version kom udelukket for Sydafrika. Selvom mange var utilfredse med GSi modellen, så var den åbenbart ikke var vild nok, og derfor begyndte man at kigge ned i motorrummet på Calibra Turbo, der havde en 2,-liter Turbo (C20LET)

Det var begyndelsen for, hvad endte med at blive til Opel Kadett 200t S, og 200T for 2,0 Turbo med S for Sport. Bilen ydet omkring 200 Hk, 286Nm og dengang et usædvanligt 6-trins manuel gearkasse. 0-100 var også respektable 7-sekunder, og en topfart på 235 km/h. Faktisk var den så hurtig, at den kunne æde en E30 M3 i 0-100 ifølge et Sydafrikansk bilblad. Modellen var set som en Hatchback, men kunne også fås som Sedan, og det var mest på grund af det Sydafrikanske politi, der var meget glade for de præstationerne den kunne udlevere.
Desværre turde Opel ikke at tag ideen med hjem til Europa, hvor den ville passe - hvis ikke være kongen af GTi´erne dengang…
Det betyød at selvom den var så vild dengang, så var den desværre hurtig glemt i den vestlige verden, hvor vi bedst husker Golfen eller de andre i klassen.


Billeder
https://ranwhenparkeddotnet.files.wordpress.com/2013/01/opel-kadett-200-ts-2.jpg

http://www.astra-gsi.eu/geschich/turbo/astra200ts.JPG

http://i282.photobucket.com/albums/kk265/Wa_man1/11112009109.jpg




Dette var ikke første gang, at Sydafrika fik en noget usædvanlig model af det vi herhjemme, så som en fornuftig hverdags bil.

Da de smed en V8´er i Ford Sierra


Link:
http://www.bilgalleri.dk/grupper/ddsunivers/1125999-den_afrikanske_ford__der_troede_den_var_amerikansk__

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Svaret har altid været TURBO! - Opel Astra 200T S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce