{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lille ide til min sierra
  • #1   9. dec 2010 Hvis det er en 2.9 24v, så er det jo en spændende motor at få i sierraen.. Og ja, 2.9 24v er en cossie motor. Men den er dog ikke lovlig at smide i, ikke herhjemme ihvertfald.

  • #2   9. dec 2010 tror jeg faktisk det er... den kunne jo smides i en drifter eller en udstillings bil men som sagt så er der os en masse andre dele med i tilbudet blandt andet er der os to 2,0 docher med og en masse cossie dele og noget kompressor osv osv.... tænker om den ikke kan komme i hvis man får den synet med konstruktive ændringer eller sådan noget ?

  • #3   9. dec 2010 En 2,9 12v skulle lige præcis være lovlig at smide i, men jeg er ikke sikker.

  • #4   9. dec 2010 det tror jeg ikke den er for mener den yder 144 hk og da min kun har 120hk så kan vi jo hurtigt regne ud at det bliver mere end 20 pct

  • #5   9. dec 2010 nogen sierra xr4x4 er født med 2.9'eren 12v (145hk) så den kan sagtens blive lovlig at køre med hvis man betaler lidt afgift.

  • #6   9. dec 2010 ja det er vi enige om men så kan den jo os blive lovlig med en 24v hvis men vil betale afgiften

  • #7   9. dec 2010 nej for sierra er ik født med 24v kun 12v

  • #8   9. dec 2010 hmm ok

  • #9   9. dec 2010 men man kan smide en almindelig 12v i og få den synet som en 2.9'er og derefter burde man vel egentligt kunne bygge 24v topstykkerne på og dermed gøre det lovligt, fordi den har motorkode som en 12v og det er jo det de går efter de sataner......

  • #10   9. dec 2010 tja tror ikke den holder helt

  • #11   9. dec 2010 der vil jeg nu give anders ret.. opgraderingen til 24v kan gøres lovligt.. hvis det ikke kunne det ville man fx ikke kunne tage en std escort og smide xr4i´en i og få den synet og godkendt efter en mindre afgift.. men okay så er der satme mange bilejere der er blevet snydt a staten hvis det ikke kunne gøres lovligt..
    ved der køre en gammel sierra gt rundt med en 2,9 cossie moter under hjælmen og de stoppede den lige foran mig forigår til dhb.. og de måtte da lade ham slippe igennem.. dog tog de jo så mig bagefter og jeg kom ikke igennem..
    så self kan det lade sig gøre bare man har kontanter nok og de rette hjælpe midler..


  • #12   9. dec 2010 ja hvis man betaler afgiften så kan det nok lade sig gøre men ikke uden så holder den nok ikke i retten

  • #13   9. dec 2010 min sierra er født med 2.9 v6 og har kun baghjulstræk.du ka godt put den
    i snak med skat og hør hvad afgiften er på det

    held og lykke med projektet


  • #14   9. dec 2010 Anders J

    Du kan ikke lovlige skifte topstykkeren, til 24v, da det også er en konstruk ændring, plus stempleret osv af indmad ikke er det samme som en 2,9 12v

    En ting er og betale afgiften, det er det mindeste.. men derfor er den stadige ikke lovlige, før, den har været til syn, og få skrevet andringeren ind..

    Jens betjent, kan sagtens knalde dig fro det, men bare ikke for afgiften


  • #15   9. dec 2010 Hmmm så var dte jo sjovere at smide en 5.0 V8 motor i fra Mustangen...

    Dem har Ford jo lavet og så burde det kunne godkendes og betales afgift af...


  • #16   10. dec 2010 rs2000

    det er xr8´eren du mener ikke ?
    og nej det er heller ikke muligt da den kun er lavet i meget få eksemplarer til det sydafrikanske marked


  • #17   10. dec 2010 peddersen : kan se din er en 12v og den jeg kan få fat i er en 24v fra en cossie

    rs2000mk1 : vi kan godt blive enige om at V8 er noget af det sjoveste at arbejde og høre på og kunne nok os sagtens få fat i sådan en motor men syntes det ville være sjovt med en cossie motor i den


  • #18   10. dec 2010 Har selv været med til og bygge en 4,9 V8 ned i en sierra GT

  • #19   10. dec 2010 ja det ville sikkert være sjovt nok men jeg mener bare at v8 høre til i amerikanere og ikke en lille sierra

  • #20   14. dec 2010 Kan vi blive enige om at 144 hk er lovligt i forhold til 120 hk standard.
    - Da 20% oveni faktisk ER 144 ? smiley


  • #21   14. dec 2010 det kan vi men en v6 12v står til at yde 145hk så kan du jo se det ikke er lovligt bare at smide den i

  • #22   14. dec 2010 Martin drossel den en smule og ¨å lavet et par rulle atester på den smiley større er problemet jo ikke... om ikk andet så man man jo med lidt overttalese skruge lidt på standen smiley
    ikk at man gør sådanne noget men siger det bare


  • #23   15. dec 2010 ja det jo det men nu er det en 24v jeg kan få fingre i så det med en 12v er jo lidt lige meget så må jeg jo bare betale afgiften

  • #24   15. dec 2010 hvis jeg var dig ville jeg bare smide den 24v i efter syn, ved godt det ik er lovligt osv osv. men har sku aldrig været ude for at politiet kigger i motorrummet, og hvis det endelig er så få den omregget til en 2.9 12v, det eneste de pansere kan finde ud af aligevel er jo at kigge efter intercooler og turbo.....

  • #25   15. dec 2010 anders husk lige og gøre manden opmærksom på at forsikring ikke dækker en skid i forb med et uheld uanset skyld , hvis bilen er ændret

  • #26   15. dec 2010 regnede ik med det var nødvendigt, folk kæfter jo op om det hele tiden herinde smiley

    har dog også læst herinde at forsikringen skal kunne bevise at det er den forøgede motorkraft der er skyld i uheldet før de kan slippe for at dække. Hvad der så lige er rigtigt skal jeg ik gøre mig klog på.


  • #27   15. dec 2010 Anders

    Forsikringen, skal nok få det drejet hen, så de ikke skal betale, de skal lægge ud i første ongang, men kommer så efter kr, ved ejeren..

    Næsten lige meget hvad ulykke det er, kan de sige, at det er fordi bremseren ikke er stærke nok, undervogen osv..

    politi, skat, og forsikringsselvskaber, gør hvad de vil


  • #28   15. dec 2010 Claus, ja men hvis nu fart grænsen er overholdt, hvordan kan de så påstå bremserne ikke er stærke nok hvis de altså er fejlfri?

  • #29   16. dec 2010 En v6 vejer mere end en dohc, så de kunne fx holde på at bremsere ikke var stærke nok, til den ødet vægt, og selvom man har opgrdret dem, vil de forlange dukmation på de er stærke nok..

    Min ex svigerfar, arb ved en forsikringen, og vi havde altid nogen vilde diskutioner om såden nogen ting..

    Men det er jo op til folk selv, hvad de ville forsvare og køre med


  • #30   16. dec 2010 ahhh men så mange kilo er den sku heller ik tungere, mener det er omkring 50kg? så det vil sige de kunne frasige sig at dække hvis man havde 5 nisse piger på bagsædet, det gir jo også øget vægt......

    men hva så hvis man ringer til sin forsikring og siger man har en tunet bil, skal man så bevise den er synet med det eller hva?


  • #31   16. dec 2010 Hvis ikke bilen er godkendt med ombygningen fra 2.0i til 29i 12v eller 25v, så vil du få problemer med forsikringen hvis du er den skyldige i et uheld.
    Hvis der er personskade i uheldet, så gennemgår de din bil fra A-Z og ja, så falder hammeren ved ulovlig ombygning af bilen. Hvis det kun er materiel skade, så kan du være heldig at slippe afsted med det.
    Men en 2.9i 12V har jo også 260mm bremser, det har en 2.0i DOHC ikke, den kører kun med 240mm bremser.
    En 2.9i kører med stærkere støddæmpere foran, så de passer heller ikke på en almindelig sierra's spindler foran, så der er jo et spørgsmål om vægt, affjedring og styrke på bilen.
    Personligt ville jeg mene, at skal man lave sådan en ombygning, så går man hele vejen og sørger for alt er iorden. Du skal lave identitets skifte på bilen så kan du få det godkendt.
    Jeg mener faktisk også at Sedanen er blevet lavet med 2.9i 12v motoren, så det skulle være muligt at lave den om helt lovligt, dog skal du betale ny afgift "nogen få tusinde" for at få den godkendt.


  • #32   16. dec 2010 Kim

    det er nemlige helt rigtigt.. men kan sagtens leve en 2,9 12v, da ford har lavet enm men de har aldrig lavet en 24v


  • #33   16. dec 2010 fin debat der lige blev skabt smiley

    tror jeg har fået en del svar på hvordan man kan gøre det og ikke kan gøre det og hvordan det er lovligt osv. SÅ

    MANGE TAK FOR INDLÆGNE


Kommentér på:
lille ide til min sierra

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce