1.284 visninger
|
Oprettet:
mercedes-benz {{forumTopicSubject}}
hey folkens, nogen der ved hvornår den nye mercedes 2010 udkommer med deres nye design og førrehus?
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
gad vide om scania snart kommer med noget nyt istedet for det oldgamle dværg førerhus de kalder for deres topmodel...
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
og ja du har ret...Selv MAN er blevet scania og volvo overlegen...Hva fanden sker der...
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
Hahahaha
Nå vil hoppe i høkassen...nat nat
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
At I mener MAN er Scania overlegen må bero på uvidenhed! Tror jeg!
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
syntes det er rigtig flot de har opdateret et udueligt førerhus til håbløst...Virkeligt noget de får +++++++ for...Jubelen vil ingen ende tage.. Nu er du jo så smal over skuldrene at du ikke har brug for andet end en size smaaaallll, men os der er i mande størrelse vil gerne have en seng vi kan vende os i...
At du forsvarer den lortehytte må bero på uvidenhed! Tror jeg!
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
yes det korrekt at scania har lanceret en facelift model.
hehe du så klog morten hvis det er michaels mening så er det jo det. har du tit ondt i røven over folk har deres meninger om tingene?
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
NEMMERLIG...!!!!
Bare gi ham tørt på...den sjuft...
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
LooooooL.
Til forskel fra i hvert fald Michael, så har jeg da boet i en R model! Mon ikke det giver et vis grundlag for bedømmelsen - Det tror jeg.
Og Ronnis, stik du bare piben ind, folk må ha alle de meninger de har lyst til, men et godt udgangspunkt er at ha praktisk erfaring med det man kritiserer!
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
har også boet i en R serie og jo jo er helt med på snakken, nu jeg den lidt mindre af bygning så jeg klager ikk rigtig over scanias førrehus, siger kun at de kunne gøre den bedre ved at udnytte pladsen rigtig som daf og MAN gør
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
du har ret...jeg har ikke boet i en R model, kun 124´eren...Men...Har kravlet rundt i en R model, og spurgte forsigtigt sælgeren om de ikke havde en model der var bygget til at køre eksport i...Glemmer ikke hans ansigtsudtryk foreløbig, men det er da pinagtigt og komme med sådan nogen hovsa-opdateringer...
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
Gøre nar af folk...???????????? Hvad i alverden mener du med det...????
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
har også boet i en R serie og jo jo er helt med på snakken, nu jeg den lidt mindre af bygning så jeg klager ikk rigtig over scanias førrehus, siger kun at de kunne gøre den bedre ved at udnytte pladsen rigtig som daf og MAN gør
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jeg erkender blankt, at jeg fylder mindre end Michael - Det gør de fleste i øvrigt LoooooL, Men jeg er langt fra lille. 190 høj og knap 120 kg og jeg kan godt være i en R serrie - Jeg siger ikke det ikke kan gøres bedre, men det er ikke slet så dårligt som i fremstiller det - Overhovedet.
Og så vil jeg gerne pointere, at det kan da godt være, at DAF har en bedre køje, eller det har de uden debat, men så er der så meget andet der halter big time og det er det samme med MAN - Jeg bliver ALDRIG tilhænger af hverken MAN eller DAF - Måske den nye Actros kunne omvende mig, men aldrig de andre to. Faktisk synes jeg den nye DAF 105 er en pæn bil og det samme med den nye MAN TGX, det er bare ikke nok.
Og så har jeg overhovedet ikke gjort nar af nogen og jeg er slet ikke gammel nok til at kunne være den voksne herinde, jeg er sikker på der er nogen der er meget ældre end mig! Der ud over så må du ha' overset at jeg skrev "tror jeg" til sidste i det indlæg du henviser til. Min mening er vel lige så gangbar som alle andres - Eller hvordan?
Og så kan jeg bare sige, at førerpladsen er for MIG langt vigtigere end køjen og hvad det angår, halter de andre mærker LANGT bag efter!
Og så skal vi slet ikke snakke om motor specs. de nævnte mærker i mellem. DAF kører med håbløst forældede motorer og MAN har bare aldrig rigtig lavet noget der kan arbejde udover 462 og 502 der begge var V10 med et voldsomt brændstof forbrug.
Der er nu nok en grund til, at Scania og Volvo er de mest solgte mærker til trods for at de er dyrere end de andre.
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
volvo der imod er jeg ret imponeret over i-shift og volvos sikkerhed. den ulykke jeg haved som du nok kan huske? da mente de falck reddere at havde det været man eller daf havde det set værre ud.;(. men i dag er jeg glad for jeg kollinerede i volvo førrehus hvis i forstår.
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
120 kg...?!?!?! FÅÅÅÅG du er blevet fed siden jeg så dig sidst...LOL
Jeg tar de ord med du er en pind i mig igen...:-)))))))
hvad mener du der halter voldsomt på en daf Morten..??? Mht motorerne har de, mig bekendt, en del bedre brændstoføkonomi end scania....Eller er jeg bare totalt fejlinformeret..???
dec 2006
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 147
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
Jeg tror ikke på der kommer en ny Actros. Der kommer sgu da ikke en i 2008 eller 2009 og så en ny igen i 2010 eller 2011? Så må det da være en Axor eller Atego hvis det endelig er.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
Er man 2 meter høj er det sgu ikke nemt at få flettet benene ud mellem rat og sæde, hvis de der puder er i.... Det gamle toplineførerhus hvor køjen var over ruden var der sgu da betydeligt mere plads...Og også i underkøjen for den sags skyld...
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 80
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 1.745
Ja, det er jo også noget helt andet...Finer vogn, og nej der har jeg heller aldrig haft problemer...Men...Nu var det R-serien vi diskuterede... :-)))
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jeg vejer så heller ikke 120 kg mere, jeg har været på kur siden uge 32, så jeg er helt nede i nærheden af 100 kg igen - Men ja, jeg er/vat blevet pænt fed med rigtig trucker sæk - Bygget på kolde pils - Hyggeligt!
Mht til brændstoføkonomi, ja så er du fejlinformeret. De vognmænd der suser rundt og fortæller at der DAF kan køre herfra og til Paris og tilbage igen og så skal der tappes olie af når de når hjem fordi den ingenting harbrugt - De er fulde af snak. Snak de er nød til at fyre af for at retfærdiggør overfor dem selv, at de har købt sådan en slæde.
Bil, motor og gearkasse er håbløst forældet!
Alle modeller bygger på samme basismotor, som iøvrigt ikke indeholder ret store kraftreserver- Det er derfor den ikke fåes i en ordentlig motorstærk version. Og som Munken er inde på, så stinker instrumentbordet big time, det samme gør spejle og udsyn i øvrigt.
Men bevares, den kører super godt ud af vejen, fine køreegenskaber det skal de ha' og ikke ret meget støj.
Nu har jeg flere gange kørt afløser i en DAF 105-410 der kører fast mellem Horsens og Vejen - 18-20 tons på til Vejen og tom tilbage. På den flade strækning hvor man kører tom halvdelen af vejen, der kan sådan en næsten ny DAF dårligt holde 3 km/l i snit og så skal forbruget af Ad Blue tillægges eller trækkes fra i snittet om du vil. Jeg synes ikke det er imponerende.
Til sammenligning kørte jeg langt over 3 i min R500 ved Rise. Ofte omkring 3.5 km/l - Se det duer. Faktisk har jeg aldrig kørt i noget der kunne køre så langt som de 2 R500 jeg havde ved Rise.
Jeg siger ikke, at en DAF er en decideret dårlig bil, for det er det ikke, jeg siger bare, at den er klart overvurderet. Underkøjen undtaget, for den er god!
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det duer. lidt ala Iveco!
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
sep 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 839
Tror personligt ikke rigtigt Mercedes kommer med andet end et Facelift af MP3'en. Før der kommer helt nye boller på suppen i 2012, når de kommer med deres verdens motor som de kalder den.. Det bliver en detroit Diesel DD-15 som Mercedes har hjulpet med at udvikle..
http://extranet.detroitdiesel.com/engines/dd15/default.aspx
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
sep 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 839
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Ja, man vænner sig muligvis til sprosserne, men de vil altid genere og tage udsyn. De stinker big time!
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 80
hvordan så med kørselsmønsteret, hvor hurtigt kørte du så i dafen i forhold til de lyn hurtige rise biler.
Kørte selv i en Daf 105 510 i to måneder, når jeg holdte mig under 85 så kig den i snit 3.4 km literen men kørte jeg over 85-90 så gik lortet heller ikke en dag over 2.85 km literen.
Kunne godt forestille mig som du skriver at din scania ved Rise ved 80-85 ville gå langt længere på literen end en daf 105 460 for fuld skrue
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jeg sidder sgu da ikke og sammenligner en bil jeg kører 80-85 i med en hvor jeg kører fuld skrue!
Men du tror vel som mange andre på alle de historier du har hørt om Rise og hans biler?
Vi tager den lige engang til Rise's biler er IKKE begrænset til hverken 80 eller 85!
Jeg kørte eksport for Rise og det var med fuld skrue og en totalvægt på 37-40-42 tons konstant. Og tilmed en del kørsel i bakker (Kassel og omegn) Alligevel kørte jeg typisk 3.4-3.6 og det kan en 105-410 ikke på turen Horsens - Vejen - Horsens hvor den kører tom halvdelen af vejen.
Da jeg overtog min 2 akslede R500 ved Rise, da havde den kørt 3.72 over de sidste 66.000 km og ja, det var her hjemme med 80.
Så på baggrund af dine og mine erfaringer kan vi konstatere, at økonomien i sådan en DAF stinker. Der er altså langt fra 2.85 til 3.5 og så er ved vi jo ikke engang om du kun har kørt her hjemme i flade Danmark eller om den har været ude i nogen bakker og bestille noget?
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 80
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jamen så er vi jo ganske enige.
Jeg må sige, at sådan en R500 den er behagelig at køre i, den er meget fleksibel og arbejder langt ned uden at blive træls og uden at lyde træls. Jeg tror aldrig jeg har kørt med så få omdrejninger som i de biler ved Rise - Faktisk havde jeg aldrig regnet med at komme til at køre sådan nogensinde. Men det falder naturligt i sådan en.
Det var kun lige hvis der stod nogen og kiggede, eller hvis der holdte en stakkel i en 6 cylindret lastbil med åben vindue den fik nogen omdrejninger, så de kunne høre hvordan en rigtig lastbil siger. LooooooL
Og tro mig, hvis der er noget Allan Rise går op i, så er det brændstof økonomi så kunne en R500 ikke køre langt på olien, så havde han ikke så mange af dem!
Det hører med til historien, at jeg normalt ikke er udpræget god til at køre langt på olien, men det kan jeg i en R500!
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det kan jeg ikke huske med sikkerhed, men jeg mener faktisk, at den 2 akslede jeg havde gik omkring 1.350-1.400 ved 90 og den 3 akslede lidt mere. Der var mindre trækdæk på.
Men den DAF jeg har kørt det Horsens - Vejen - Horsens i, den går 1.200 ved 90.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Ja, men dem jeg havde ved Rise var langtfra nye ;-))
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
mercedes-benz
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside