{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Hjaelp - ny bil? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i dejlige mercedes fantikere,

For kort tid siden havde jeg sådant et E430 v8 benzinslugende monster, hvilken var en sjov bil, men med meget dårlig köreökonomi.

Så jeg solgte den og köbte en BMW 530d (E60) og fik den chipppet, med 260 hk og 580 nm.

Fenomenal bil, der KAN köre 18 km/l, og udelukkende i byen mellem 7 og 12 km/l.

MEN - skal vi ikke bare sige at en BMW ikke er en Mercedes.

Derfor står jeg i en dilema!

- Jeg står og kigger på en Mercedes-Benz E 270 diesel, fra 2003. Den har sort läderkabine, körecomputer, sölvfarve, parkeringssensoerer og alt det andet der fölger med.

-> Jeg tänker om jeg skal sälge min og tage Merceren?

Hvilken vil i mene er den bedste bil?
- Se bort fra hvad bilerne koster

Vil i mene jeg skulle bytte til MB?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjaelp - ny bil?
  • #1   6. jul 2010 I de årgange får du en gennemgående bere kvalitet i en Mercedes.
    den holder bedre og føles mere gedin og man inhyldes af en fornemmelse af rent kvalitet uden kompromier.

    Slitage ses tidligere på BMWen sammnelignet med samme Km. og år på bagen.

    Trods du har kik på en 270er så vil jeg dog sige at den mest rammende bror til din BMW motor ville være en 320er men kan du leve med den mindre power får den en bedre bil ganske enkelt fordi en E klasse generelt føles mere "rigtig" end en BMW som du så ganske rigtig er inde på :o)

    Motomessigt havde jeg beholdt BMWen, den har også en bedre motor end eks. E320eren men alt andet er til Stjernens fordel som igen vil reflektere sig som køreglæde for dig.


  • #2   6. jul 2010 jamen vil nok mene bimmeren, ..

  • #3   6. jul 2010 Jeg ville nok vælge mercerne

  • #4   6. jul 2010 Helt klart en 320 cdi eller havner du i samme dilemma da du vil over til BMW igen når du har en 270'er i hånden smiley

    530d = 320 cdi
    525d = 270 cdi


  • #5   6. jul 2010 270 er 5cylindret... den stinker og larmer af helvedes til.

    Go for a 320 cdi



    Jeg har selv haft en E430 fra 2001... shit den slugte mand....

    efter 3 biler sidder jeg med en c320 cdi fra 2006 - w203, kom forbi i kbh og test min bil af, så skal du se hvad en mercedes egentlig kan smiley


  • #6   6. jul 2010 Jamen jeg tænker meget på den 270'er.

    Som Catch M siger:

    E320 = 530d

    E320 har 204 hk og 530eren har 218 hk.

    Men 270'eren har 177 hk, og med diesel chip kommer den op fra 177 hk til 210 hk og fra 400 nm til 410 nm.

    E270'eren er i forvejen mere økonomisk end E320'eren, og med chip kommer den at køre endnu mere fantastisk.

    JA E270'eren er en 5-cylinder motor, og jeg kan tydeligt høre at den banker og larmer mere end BMW's 530 motor.


    - Så ville det ikke være det bedste alternativ at tage en E270'er og sætte chip i?

    - Så har man jo det bedste fra begge modeller smiley Økonomi og kraft samt stjernekvalitet smiley


  • #7   6. jul 2010 Hvad er prisforskellen på 270 og 320 ?

  • #8   6. jul 2010 Glem prisforskellen - det vigtige er køre-glæden smiley

  • #9   7. jul 2010 en 270'er er næsten uopslidelig !!!! og er billigere at køre i.. og at have..

    mvh Michael


  • #10   7. jul 2010 Jeg mener nu også at have hørt at en 270er ikke var den bedste og det samme om 320eren som nu hedder 350

    Men endnu værre skulle 220eren dog være.

    Man siger at 320eren er meget tærg i motoren, men nok den bedste af de 3

    400eren er direkte for voldsom og flere har kvaler med at gearkasssen holder og eller motoren...

    Mercedes er sku godt nok ikke det som det har været, jeg husker tydeligt dengang W124erne som taxa tilbagelagde både 1 milion Km og 2 milioner Km. blev også rundet på samme motor

    Det ser man godt nok ikke dem de laver i dag gøre i samme stil og der er nok ikke set en eneste som har rundet de 2 millioner Km. som faktisk en god portion af W124erene gjorde som taxa.


  • #11   7. jul 2010 100 % 320 cdi.
    70% af alle E320 har over 240HK standart selv om de oplyser 204.
    min den går 0-100 på 7,1før chip, 6,1 nu efter den er bleven chippet og kan stadig holde 16-18 km/l hvis jeg vil. normalt ligger den på 12-14 blandet kørsel.


  • #12   7. jul 2010 SKUFFET !

    Det er lige det jeg er!

    - Har lige været ude og køre sådan en E 270'er i dag. Jeg ved ikke bare om det er mig der har "afvænnet" mig fra at køre Mercedes eller om der faktisk var noget i vejen med bilen.

    BMW har powersteering (elektronisk) og det gør at man meget nemt kan dreje på rettet, og det kan man gøre med en lillefinger.

    Mercedes'en føltes MEGET tung og det var som om den kun havde "halv-servo". Det kan jeg slet ikke forstå. Den var meget god til at holde farten, så man er i fuld kontrol og får lov til at bestemme tempoet, mens BMW'en "lige kan smutte".

    Det med "finishen" lagde jeg også mærke til. MB føltes meget "kraftig, stærk og gennemarbejdet" - så kvaliteten var i top. Men bilens "handling" var bad, så jeg ved ikke om det var noget galt med bilen, eller om det bare var mig smiley


  • #13   7. jul 2010 Gå ud og prøvekør en 320 cdi MED servotronic som er ekstraudstyr (du kan dreje med lillefingeren)

    Du har sikkert kørt en uden... smiley


  • #14   8. jul 2010 Der kan vist være noget om snakken Catch - min onkel har en E 320 CDI og han plejer at styre den bil totalt latterligt, han hører altid med en-to fingre på styret... kan være jeg lige skulle nappe hans et par dage og prøve den lidt.....

Kommentér på:
Hjaelp - ny bil?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce