{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Dygtig mekaniker {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler en dygtig mekaniker der kan fejlfinde på min GTi, nu her når den kommer tilbage fra maleren.

Det drejer sig om to ting:
1. Blæseren vil ikke kører når den skal. Bliver nødt til at kører manual override med et kabel på + og -. Vi har prøvet alt men vi har ikke kunne finde fejlen.

2. Den hopper i gassen når man kobler til. Den gør det kun ved lave omdrejninger og når man holder stille og skal sætte i gang - det som om den bare går lynhurtigt ned i tomgang selvom man giver kvart gas. På den måde hopper bilen.

Begge fejl er opstået efter vi har skiftet til original brugt motor fra hugger der har gået 99.000 km. Vi har ikke prøvet og udskifte motorstyringen med den som motoren har kørt med. Siger huggeren han stadig har.
At den hopper i gassen skete ca. 3 måneder EFTER vi isatte den nye motor, fejlen på blæseren har været siden dag 1 vi satte den nye i.

Derudover bruger den li lovligt meget olie og er en snært mindre hidsig end del tidligere SR20DE som sad i. Lig mærke til det altså er samme motor som er kommet i blot at den er fra årgang 91 og min bil er fra 95.

Som sagt, er der nogen herinde som mener de kan løse problemerne (eller li præcis ved hvem der kan) og få motoren til at kører TIP TOP vil jeg meget gerne hører fra jer.

Bor i Herning og gider ikke kører til Sjælland med den. Så helst i midtjylland smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dygtig mekaniker
  • #1   3. feb 2011 1. Vil jeg tro er en Temp. føler, kan huske vi snakkede om det, men kan ikke huske om du har prøvet kortslutte/stel og få den til at køre ?.

    2. Vil jeg stadig tro er motorstyrringen, da jeg stadig tror det ikke er helt samme model motor der er kommet i.
    (Ja selvom motorkoden er ens, kan der være forskel)


    Ellers ville jeg kontakte Auto-Lys i Åbyhøj, Århus, for at få dem til at se på den, de har de apparater der skal til og faglærte Autoelektronik mekaniker smiley


  • #2   4. feb 2011 Uhha, det lyder lovende Rene - Der er faktisk noget lignende i Herning, TJ Auto-el. Men jeg ved ikke om de også er så brede at de kan udfører mekaniker arbejde og rette fejlene. Må de vel kunne.

    Til blæseren så vil den jo godt kører når vi bare sætter et kabel på fra plus og minus på batteriet - den får bare ikke besked på at tænde når den skal.

    Den motorstyring - er den svær at skifte på en NX? Aner ikke en gang hvor den sidder og om det er nødvendigt og pille hele instrumentbrættet ud for at komme til?


  • #3   4. feb 2011 hvis du piller et af dækslerne af ind mod midterkonsollen, nede ved fødderne, vil du opdage at styreboksen sidder derinde, og faktisk er skruet på dækslerne i begge sider. Når du skruer dækslet af, skruer du samtidtigt styreboksen af. Prøv det , det er forholdsvist nemt.

  • #4   5. feb 2011 Okay! Tak for værdifuld info smiley

Kommentér på:
Dygtig mekaniker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce