{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Farten ned på øresundsbroen. {{forumTopicSubject}}

Heysa folkens.

Hvis i ikke allerede har hørt det, så kommer der sikker snart mere overvågning i tunnelen. Så nu skal vi til at overholde farten.
Personligt har jeg lidt svært med det til tider, sætter den som regel på 110 eller 120. Så selv om 90 er lige i underkanten i den tunnel, så er det vist ok at de gør det, men de skulle hæve den til 100 istedet, så ville det være helt på sin plads, 90 er sq en underlig hastighed.

Hav en super weekend.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/10/20/084754.htm?nyheder


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farten ned på øresundsbroen.
  • #1   20. okt 2007 Der skal en lovændring til i DK, før de får lov at sætte automatiske fartkameraer op i tunnellen.

    I tunnellen i retning mod Sverige har det svenske politi målt op, hvor langt der er mellem overvågningskameraerne.
    Dvs. at de kan sidde og glo på skærmene ved betalingsanlægget og holde øje med farten. Ligesom de ville gøre det fra en helikopter.
    Jeg ved at polisen flere gange har siddet der...


  • #2   20. okt 2007 Jeps.. Hvis man skal være helt nødet, så prøv lige at regne ud hvor meget tid man sparer på at kører 120km/t i tunnellen frem for 90km/t .. Den er ca. 5 km lang.

  • #3   21. okt 2007 Jeg har heller aldrig hørt om de giver bøder, men det er jo nemt nok for dem at regne ens hastighed ud, de skal j bare måle fra et fikspunkt til et andet og hvis kamerane har numre, ja så er det ikke så svært - men jeg tvivler på de gør det.

  • #4   21. okt 2007 Hvad hvis øresundsbroen finder ud af, at en person kører for stærkt i tunnellen. Kan de så ikke ophæve brobizz aftalen, da man jo ikke overholder deres regler??

    Personligt ville jeg da synes at det var PISSE irriterende, hvis jeg ikke kunne få rabat længere, eller skulle til at have abonnement i en andens navn.

    Jeg ved ikke hvor meget polisen gør ud af det ved betalingsanlægget. Men jeg ved fra min kammerats kone, der arbejdede der, at de somme tider sidder der og kigger på skærmene.
    Måske holder de øje med hvem de skal prøve at få fartmåling på, nede i betalingsanlægget.
    Tænk hvir mange der vil få store bøder eller miste kortet, hvis der er fartmåling der!
    Det er jo allerede ved 50 Km/t det ryger i en 30 zone...


  • #5   22. okt 2007 Præcis, derfor tror jeg (makabert nok) at der skal en virkelig slem ulykke til, før det bliver en realitet.

  • #6   22. okt 2007 Tvivler jeg på.. De skal jo dokumentere hvordan bøden er blevet til ..

  • #7   7. jan 2008 hmm ang at køre stærkt,

    jeg kører sq ikke stærkt for at komme hurtigere frem, men fordi jeg keder mig med 90 / 110, jeg kører altid 140 i tunnel og bremser så ned til 110 i enderne.

    90, helt ærligt, så skal vi sq også til at have lortebiler så det føles som om vi bevæger os.


  • #8   7. jan 2008 kasper, jeg kan godt følge dig og jeg skal bestemt ikke være den der løfter pegefingrer, men husk på at der i tunnellen ikke er nogen nødspor, hvorfor det er nødvendigt med en reguleret hastighed, søvndyssende eller ej..

    det er ikke så meget os med stoe biler jeg er nervøs for, vi har trodsalt bremser osv, men det er ikke alle som reagere lige godt og det er nogle gange svært at læse hvad en foran en gør.. til tider undrer jeg mig når en eller anden tåbe trækker ud foran min X5'er, som trodsalt vejer over 2.5 ton og den bremser man altså ikke lige så hurtigt som man eksempelvis bremser min slk.


  • #9   7. jan 2008 nej men nu er hastigheden jo altid 90 dernede, og altså hvis der er en der har motorstop så kan man jo se det med det samme, det er jo fordelen, man man se trafikken meget langt fremme.

    så der er massere af tid ti lat reagere i.

    og især om natten, der kører jeg da ofte alt hvad jeg kan igennem (mod DK)


  • #10   7. jan 2008 jo men én ting er jo motorstop, en anden ting er hvis en trækker ud foran en anden en eller nogle kører sammen etc. etc. .. og i og med der ikke er noget nødspor, så skaber det farlige situationer. Uheld i tunneller er jo ikke noget man ikke har set før, så jeg kan godt forstå man ikke sætter hastigheden højere - om folk så mener det er forsvarligt at køre mere end 90 km/t, det skal jeg ikke blande mig i..

Kommentér på:
Farten ned på øresundsbroen.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce