{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.171 visninger | Oprettet:

Motor kan ikke holde tomgang. {{forumTopicSubject}}

Ja, så skete det sgu. Jeg var en tur i tyskerland med en kammerat. Og på vejen hjem begyndte bilen at hakke lidt i det. Jeg troede bilen var løbet tør for benzin. Så jeg holdte ind til siden og smed 5 liter benzin i tanken igen.

Jeg har næsten lige fået smidt et nyt speedometer i bilen og tænkte det var tank-måleren der ikke sad ordentlig og derfor kørte jeg tør. (Når bilen er tanket helt op viser måleren lidt over fuld. Og måleren var ca. 3mm fra det "gule" felt)
Så uden problemer startede bilen og vi ville køre videre til den næste tankstation som var 6km længere henne. Bilen kørte uden problemer.

Da jeg kom til den tankstation slukkede jeg bilen og tankede den helt op. Men derefter kunne bilen ikke starte. Den tikkede som om der ikke var strøm nok på batteriet.
2 behjælpelige tyskere kom over for at hjælpe med at skubbe den igang. Den kom også igang. Men den hostede og spruttede og kunne ikke holde i tomgang. Trykkede jeg på speederen så ville den ikke gå højere op end ca. 1500rpm og hostede og hakkede meget. Så fik den slukket igen.

Nu står bilen et rimelig øde sted og kan først blive hentet i morgen formiddag hvor den vil blive fragtet til et autoværksted som vil smide en tester på dyret.

Men... Er der nogle af jer der har været ude for samme problem eller eventuelt ved hvad det kan være?

Benzinpumpen levere tryk og der er gang i alle 4 tændrør og spoler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor kan ikke holde tomgang.
  • #1   3. jul 2010 puha det aldrig godt og køre tør, der er mere snask i en tank end man regner med, kan godt ske det sandsynligvis bare er hele systemet der lige skal renses igennem også dyser.

  • #2   3. jul 2010 Emil N
    Jeg ved det. Men her tænker jeg igen på at jeg hældte 5 liter på fra reservedunken. Og derefter fyldte jeg tanken helt op med 35.74 liter. Så ialt har jeg fyldt ca. 40 liter på. Og så vidt jeg har kunne læse mig frem til så er tanken en del større. Eller er jeg forkert på den? For så kunne det jo sagtens være en mulighed.

    Morten >200sx <
    Jeg synes jeg har været alt igennem. Tjekkede endda også olie mens vi ventede på en anden kammerat . men det kan godt være stikket ikke sidder rigtigt. Men for satan hvor er jeg i dårligt humør lige nu.


  • #3   3. jul 2010 CA. 60 litter er tanken prøve at hive stikket til lambda sonden af måske hjælper det.

  • #4   3. jul 2010 Abu Jacob A
    Ja, det var også det jeg mente. Men underligt at jeg kun kunne fylde ca. 40 liter på så. Og endnu mere underligt at den kørte uden problemer efter jeg smed 5 liter ekstra på.

    Som skrevet så står bilen langt væk fra hvor jeg bor. Men bliver kørt til et firma i morgen formiddag i samme by som jeg bor. Også må jeg kigge ud forbi og se om jeg kan finde fejlen. Men hvad skulle det hjælpe at hive stikket til lambdaen fra?


  • #5   3. jul 2010 hvis den er gået så vil den køre normalt igen, altså ikke haskke og brutte

  • #6   3. jul 2010 Abu Jacob A
    Ahh. Okay. Det må jeg prøve i morgen hvis jeg har mulighed for at rode med bilen. Men det håber jeg da jeg får. For det er sgu røv at skulle tage offentlig transport når man lige har fyldt bilen helt op med benzin smiley


  • #7   4. jul 2010 Jacob, det er NØJAGTIG samme problem som jeg har oplevet et par gange...det er nødprogram, og jeg tror 100% at det er fordi der er noget galt med din luftmassemåler. Løs forbindelse, defekt enhed, et eller andet.

    Det passer fint med at den står elendigt i tomgang, og ikke vil over 2000 rpm, uanset hvor meget man trykker på speederen.

    Prøv at kontrollere det smiley


  • #8   4. jul 2010 ja det er også en muligehed som Jacob Skree (TeamSX) .
    siger


  • #9   4. jul 2010 - Jacob Skree (TeamSX) .
    Hvis det "kun" er sådan en lille ting så vil jeg sgu være evigt taknemmelig. Jeg sidder bare og venter på de ringer og siger den står her i byen. For så skal jeg ud på en gåtur med lidt værktøj. For jeg håber sgu jeg kan få liv i den uden at jeg skal betale kassen for at få den gået i gennem på værksted.


  • #10   4. jul 2010 Har du målt spændingen på dit batteri ?med og uden motor igang hvis den kun klikker når du forsøger at starte kun det være en defekt ganrator

  • #11   4. jul 2010 Mads B
    Jeg prøvede at starte bilen senere i går aftes for at se om der var tryk på benzinslangen. Og der havde den ikke problemer med at trække motoren rundt.


  • #12   4. jul 2010 Jeg holder lidt med Mads B.
    For mig lyder det lidt som noget strøm der laver problemer.
    Måske man kunne prøve med et frisk batt. der lige var ladt helt helt op, lav strøm kan volde mange problemer.
    Din gnist på tændrør bliver svag og kan blive blæst ud når den kommer op i rpm, måske når dine spoler slet ikke at lade op hurtigt nok.
    Dine dysser er længer om at åbne, her måler din motor styring strømmen og forlænger åbningstiden for ikke at blandingen skal blive for mager....
    Vigtig med god strøm....
    Husk også på at et batt. som er lidt noget afladt godt kan snyde og virke frisk når det har stået lidt.....
    Jeg prøver altid at måle spændingen under let belastning ex. med og uden lys tændt og så med motoren startet....
    Batt. skal ikke svinge for meget 12-13v med lidt lys tændt.


  • #13   5. jul 2010 Mads B
    Du havde ret. Jeg blev ringet op af mekanikeren for lidt siden. Og han sagde det var generatoren som var stået af. den kunne kun levere ca. 10V hvilket ikke er nok. Så håber på at kunne skaffe en ny til i morgen så jeg kan få den monteret i en fart.


  • #14   6. jul 2010 Mads B er gud.....


Kommentér på:
Motor kan ikke holde tomgang.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce