{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Prop i systemet {{forumTopicSubject}}

Nå nu vil jeg ha lokaliseret min "prop".

Jeg har skiftet min turbo (T25g) kender ikke typen præcist men det er fra en S13 sr20det.

Men alligevel taber den pusten når man kommer op i omdrejninger. Dvs køre 4 ud og så har den tabt 0.2-0.3bars tryk. Køre 0.9.

Jeg har lavet det de fleste laver :
nye trykrør (apexperformance IC kit)
større benz pumpe
Tjip !
decat + Japspeed catback. (3" fra albue)
standart gummi indtag
standart albue

Nogen der ved om min albue f,eks kan være proppen? eller måske mit indtag der ikke kan flowe nok luft?

Vil lige høre nogle meninger. = )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prop i systemet
  • #1   11. feb 2011 Vil det sige at du køre med max. 0.9 bar som så falder 0.2-0.3 ved høje RPM.
    Hvor måler du trykket, plenum eller på turboen.

    Skal skiftes! ellers flower din udstødning som en standart udstødning.
    Albuen lige efter turboen er ikke så god standart, her er der mange der anbefaler en Xp eller Ebay 3"
    Nok et af de steder hvor gashastigheden er højest og er mest turbolent.
    Stor forskeld når man står med standart og et xp rør i hånden, og der er skrevet på Sxoc om netop denne bøjning......

    Standart gummi indtag med fjeder er ikke det bedste men luftmåler er nok der hvor luft hastigheden er størst.
    Overgangen fra luftmåer til filter skal være helt uden kanter for her skal luften virkelig accelerere op i fart.
    Du vil hvis du søger finde flere der anbefaler 10cm glat rør mellem luftmåler og filter.


  • #2   11. feb 2011 måler tryk på plenum.

    Mener osse jeg har læst, tror faktisk det var på DW, at det er ofte folk overser albuen. Men regnede ikke med det ville blive et problem med små 200 hypper.

    Mht. indtag så bør jeg måske kigge efter noget rør. Ved ik hvor meget det har at sige men selvfølgelig ska der være optimalt flow.


  • #3   11. feb 2011 Hvis du har mulighed for det kunne du jo prøve at måle trykket på den anden side af TB.
    For det er helt sikkert også en prop, og så er jeg lige glad med hvad folk siger.
    Tb. har en lysning som er 55mm delt af et fedt 10mm tyk spjæld-aksel Helt hysterisk tyk til sådan et lille spjæld.


  • #4   11. feb 2011 TB = Throttle Body?

  • #5   12. feb 2011 jeg har lavet 320hk på standard albue, gummislange optil afm og
    sammen med en 3" udstødning.
    .
    lige nu laver jeg 375+ med standard gasspjæld.


    er du sikker på din aktuator til wg er iorden


  • #6   12. feb 2011 nææ altså rev lidt i den inden jeg monterede, den var temlig stram.

  • #7   12. feb 2011 Lavede 210hk, uden trykfald med std. albue og samme elefant snorkel smiley Så burde altså kunne lade sig gøre!

    Tror også jeg vil forsøge mig med en anden wg, hvis du har mulighed for det?


  • #8   12. feb 2011 Mads B
    Jeg siger ikke at du ikke kan presse luft igennem standart TB. Jeg siger bare at du bruger unødige kræfter på det.

    Med hensyn til standart albue, så er vi vel enige om at bortset fra katten så er det her du vil finde den største modstand i den orginale udstødning.

    Og Mads B
    Stor respekt for at du ikke er bange for at gå dine egne veje, og du er helt sikkert en inspirationskilde for mange her på TeamSX.
    Men jeg forstår ikke at du ikke har fået et andet TB.
    Udgangen på din turbo er større.....

    Uden at være helt sikker tror jeg også at du med et større TB. fordeler luften bedre i planum, ved høj gashastighed spuler luften måske bare forbi cyl.1 og 2.
    Gashastigheden er enorm igennem det lille spjæld.

    Mads B
    Jeg vil gerne gratis sende dig en 60mm Ka24de spjæld hvor orginale stik passer over på, det eneste der skal gøres er at hullet ind i orginal planum skal portes op og laves til en klokkemund ind i planum.


  • #9   12. feb 2011 Udgangen på min turbo er 2" udvendig.... men jeg har tit tænkt på at tage mig sammen og få et større spjæld, men der er bare meget andet der er kommet før i rækken

    men nu lige her var det lige så meget for at sige at når man kan lave 375+ på standard spjæld burde det ikke være et problem ved omkring 250hk smiley

    Jeg tager gladeligt i mod et ka24de spjæld smiley


  • #10   12. feb 2011 hm det kan være den turbo jeg har på nu osse er flækket ligesom min gamle var det. Jeg nåede desværre ikke at nærstudere den inden jeg smed den på.

  • #11   12. feb 2011 Mads
    Send mig en Pm med din adresse og du har post tirsdag.

    Ikke utænkeligt at trykfaldet er 0.2 bar ved 400Hk og 0.1 bar ved 250Hk

    Modtrykket i manifolden vil så også være mindst 0.1 bar højre i manifolden.

    A.Bell skriver max 250Hk i et 50mm TB. som sikkert kan sidestilles med orginalt ca18 TB. da akslen her er så pisse tyk.
    Sr20det køre standart med 50MM TB....
    Man kan jo godt, men modtrykket stiger jo bare i udstødnings manifolden..... Og det koster HK.


  • #12   12. feb 2011 1342 F

    Hvor er du fra i landet ?


  • #13   12. feb 2011 Mads B
    Jeg er fra Amager.
    Har lige stået og set lidt på det 55mm Tb igen og jeg tror faktisk at akslen er 11mm tyk hvor den kun er 9mm på det 60mm ka24 TB.

    Jeg har kørte først med det 60mm og en stage 4 chip der var kørt ind med standart 55mm og det gik fint.
    Men så ported jeg akslen noget ned og det blev for meget.
    Her tror jeg at man er nød til at give lidt mere benzin i "acceleration enrichment" hvis man har motor styring.
    Ligsom om at motoren holdt igen i et sek. og så kom med et brøl..... når man gav hurtigt gas.

    Der er også en skarp kant mellem TB og planum, her er dog masser af matriale i planum til at lave en stor blød klokkemund ind i planum.

    Turbokongen siger at han ved at flowe akslen i standart Tb ned så han får det til at flowe 20% mere.

    Jeg ved ikke hvad jeg laver af Hk på min motor nu.
    Min opsætning er:
    Flowet ka24de 60mm Tb.
    8.5/248 indsunings knast sat til Hk ved høje Rpm. og dårligt bundtræk.
    Standart udstødnings manifold.
    Gt2860RS
    550 dysser på normalt standart tryk 2.5 bar.
    Apex cat.

    Når man normalt angiver en dysse størelse er det ved 3bar.
    Standart 2.5bar med 550 dysser giver en ca mengde på 500cc.
    Det svare til ca 400Hk ved 4 dysser der står 100% åbne.
    Meget groft udregnet.
    Mine dysser er åbne 90% af tiden og det vil så give 360HK. hvad der også er max. hvis man ser på et Gerrett flow map.

    Jeg har 1.3bar ladetryk ved 3600Rpm og 1.2 bar ved 7500Rpm.
    Dysser er åbne 90% med en udstødnings EGT på ca 950 grader.
    Over 3500 Rpm kan jeg i min log se at ladetrykket følger spjældet næsten uden forsinkelse, noget som gør det ret næmt at styre hjulspind.

    De 3 ting som jeg syntes virker godt.
    Større TB = Bedre response når du træder til.
    8.5/248 indsugningsknast = Bundtræk eller bedre træk ved høje Rpm.
    Standart udstødningsmanifold = Bedre response, bedre bundtræk, og efter jeg skifted tilbage kunne jeg pludselig lave hjulspind på komando i 2 gear ved 60-70Km/t kun ved brug af gas pedalen.
    Med spær og 888 kunne jeg ikke gøre det før ud at bruge kobling.

    Nå. så fik jeg ødelagt denne tråd også...... Hmm!


  • #14   12. feb 2011 den er da ikke ødelagt medmindre du begynder at snakke om Honda eller franske skrammelkasser. smiley

    Men mener du at spjældet kan være en prop? hvorfor kan martin så.... hov kommer i tanke om noget...

    da min solonoid til boost kontrolleren gik i stykker satte jeg bleeder på istedet. måske er det den der laver numre??


  • #15   13. feb 2011 Spjældet bliver først en prop senere, du burde uden problemer kunne trække de 210hk ud af din motor, tror altså jeg ville kigge nærmere på din turbo og wastegate, før du bruger penge på alt muligt andet smiley



  • #16   13. feb 2011 nu var det ikke heste der var et problem. det er trykket som falder. laver 230 i øjeblikket med tænding der står lidt tilfældigt.

  • #17   14. feb 2011 Ahh troede det var fordi du manglede hk, men havde ikke trykfald på min, men skiftede også min wg, da den som sad der ikke så helt pæn ud mere..

  • #18   14. feb 2011 jeg var faktisk ude for det samme med den gamle turbo. Efter at ha læst lidt om den fandt jeg ud af den åbenbart skulle tabe pusten lidt efter 6000rpm. Men efter jeg monterede den nye ville jeg sælge den gamle og da jeg fik kigget godt på den var den flækket flere steder omkring wastegaten. Det er da muligt den jeg har på nu lider af det samme.

Kommentér på:
Prop i systemet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce