1.362 visninger
|
Oprettet:
Prop i systemet {{forumTopicSubject}}
Nå nu vil jeg ha lokaliseret min "prop".
Jeg har skiftet min turbo (T25g) kender ikke typen præcist men det er fra en S13 sr20det.
Men alligevel taber den pusten når man kommer op i omdrejninger. Dvs køre 4 ud og så har den tabt 0.2-0.3bars tryk. Køre 0.9.
Jeg har lavet det de fleste laver :
nye trykrør (apexperformance IC kit)
større benz pumpe
Tjip !
decat + Japspeed catback. (3" fra albue)
standart gummi indtag
standart albue
Nogen der ved om min albue f,eks kan være proppen? eller måske mit indtag der ikke kan flowe nok luft?
Vil lige høre nogle meninger. = )
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvor måler du trykket, plenum eller på turboen.
Skal skiftes! ellers flower din udstødning som en standart udstødning.
Albuen lige efter turboen er ikke så god standart, her er der mange der anbefaler en Xp eller Ebay 3"
Nok et af de steder hvor gashastigheden er højest og er mest turbolent.
Stor forskeld når man står med standart og et xp rør i hånden, og der er skrevet på Sxoc om netop denne bøjning......
Standart gummi indtag med fjeder er ikke det bedste men luftmåler er nok der hvor luft hastigheden er størst.
Overgangen fra luftmåer til filter skal være helt uden kanter for her skal luften virkelig accelerere op i fart.
Du vil hvis du søger finde flere der anbefaler 10cm glat rør mellem luftmåler og filter.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Mener osse jeg har læst, tror faktisk det var på DW, at det er ofte folk overser albuen. Men regnede ikke med det ville blive et problem med små 200 hypper.
Mht. indtag så bør jeg måske kigge efter noget rør. Ved ik hvor meget det har at sige men selvfølgelig ska der være optimalt flow.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
For det er helt sikkert også en prop, og så er jeg lige glad med hvad folk siger.
Tb. har en lysning som er 55mm delt af et fedt 10mm tyk spjæld-aksel Helt hysterisk tyk til sådan et lille spjæld.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
sammen med en 3" udstødning.
.
lige nu laver jeg 375+ med standard gasspjæld.
er du sikker på din aktuator til wg er iorden
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
Tror også jeg vil forsøge mig med en anden wg, hvis du har mulighed for det?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg siger ikke at du ikke kan presse luft igennem standart TB. Jeg siger bare at du bruger unødige kræfter på det.
Med hensyn til standart albue, så er vi vel enige om at bortset fra katten så er det her du vil finde den største modstand i den orginale udstødning.
Og Mads B
Stor respekt for at du ikke er bange for at gå dine egne veje, og du er helt sikkert en inspirationskilde for mange her på TeamSX.
Men jeg forstår ikke at du ikke har fået et andet TB.
Udgangen på din turbo er større.....
Uden at være helt sikker tror jeg også at du med et større TB. fordeler luften bedre i planum, ved høj gashastighed spuler luften måske bare forbi cyl.1 og 2.
Gashastigheden er enorm igennem det lille spjæld.
Mads B
Jeg vil gerne gratis sende dig en 60mm Ka24de spjæld hvor orginale stik passer over på, det eneste der skal gøres er at hullet ind i orginal planum skal portes op og laves til en klokkemund ind i planum.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
men nu lige her var det lige så meget for at sige at når man kan lave 375+ på standard spjæld burde det ikke være et problem ved omkring 250hk
Jeg tager gladeligt i mod et ka24de spjæld
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Send mig en Pm med din adresse og du har post tirsdag.
Ikke utænkeligt at trykfaldet er 0.2 bar ved 400Hk og 0.1 bar ved 250Hk
Modtrykket i manifolden vil så også være mindst 0.1 bar højre i manifolden.
A.Bell skriver max 250Hk i et 50mm TB. som sikkert kan sidestilles med orginalt ca18 TB. da akslen her er så pisse tyk.
Sr20det køre standart med 50MM TB....
Man kan jo godt, men modtrykket stiger jo bare i udstødnings manifolden..... Og det koster HK.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
Hvor er du fra i landet ?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg er fra Amager.
Har lige stået og set lidt på det 55mm Tb igen og jeg tror faktisk at akslen er 11mm tyk hvor den kun er 9mm på det 60mm ka24 TB.
Jeg har kørte først med det 60mm og en stage 4 chip der var kørt ind med standart 55mm og det gik fint.
Men så ported jeg akslen noget ned og det blev for meget.
Her tror jeg at man er nød til at give lidt mere benzin i "acceleration enrichment" hvis man har motor styring.
Ligsom om at motoren holdt igen i et sek. og så kom med et brøl..... når man gav hurtigt gas.
Der er også en skarp kant mellem TB og planum, her er dog masser af matriale i planum til at lave en stor blød klokkemund ind i planum.
Turbokongen siger at han ved at flowe akslen i standart Tb ned så han får det til at flowe 20% mere.
Jeg ved ikke hvad jeg laver af Hk på min motor nu.
Min opsætning er:
Flowet ka24de 60mm Tb.
8.5/248 indsunings knast sat til Hk ved høje Rpm. og dårligt bundtræk.
Standart udstødnings manifold.
Gt2860RS
550 dysser på normalt standart tryk 2.5 bar.
Apex cat.
Når man normalt angiver en dysse størelse er det ved 3bar.
Standart 2.5bar med 550 dysser giver en ca mengde på 500cc.
Det svare til ca 400Hk ved 4 dysser der står 100% åbne.
Meget groft udregnet.
Mine dysser er åbne 90% af tiden og det vil så give 360HK. hvad der også er max. hvis man ser på et Gerrett flow map.
Jeg har 1.3bar ladetryk ved 3600Rpm og 1.2 bar ved 7500Rpm.
Dysser er åbne 90% med en udstødnings EGT på ca 950 grader.
Over 3500 Rpm kan jeg i min log se at ladetrykket følger spjældet næsten uden forsinkelse, noget som gør det ret næmt at styre hjulspind.
De 3 ting som jeg syntes virker godt.
Større TB = Bedre response når du træder til.
8.5/248 indsugningsknast = Bundtræk eller bedre træk ved høje Rpm.
Standart udstødningsmanifold = Bedre response, bedre bundtræk, og efter jeg skifted tilbage kunne jeg pludselig lave hjulspind på komando i 2 gear ved 60-70Km/t kun ved brug af gas pedalen.
Med spær og 888 kunne jeg ikke gøre det før ud at bruge kobling.
Nå. så fik jeg ødelagt denne tråd også...... Hmm!
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Men mener du at spjældet kan være en prop? hvorfor kan martin så.... hov kommer i tanke om noget...
da min solonoid til boost kontrolleren gik i stykker satte jeg bleeder på istedet. måske er det den der laver numre??
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Prop i systemet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside