1.985 visninger
|
Oprettet:
bremse dele til s13 fra s14 eller gts-t r33 {{forumTopicSubject}}
Ja sikker og kigger på kaliber fra disse modeller til min s13 og folk siger jo de passer ligeover både for og bag.
vis jeg er galt på den må i gerne rette mig inden jeg får købt nogen.
så er mit spørgsmål hva med hovede cylinder er der ingen der skifter dem for den skal jo give mere væske ud når man får større bremser på. passer den os fra en r33 lige over med bremseforstærker og hovede cylinder eller hvordan har i lavet det?
jul 2006
Følger: 104 Følgere: 114 Biler: 9 Emner: 150 Svar: 479
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
jul 2006
Følger: 104 Følgere: 114 Biler: 9 Emner: 150 Svar: 479
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Jeg har sat R33gts bremser hele vejen rundt på min, brugte hoseconversion kit - http://www.apexperformance.co.uk/catalog/default.php?cPath=120_451_130_132_271&PHPSESSID=7b68e10fffd227c4c8aed1bc44a12af2 - det gør livet langt lettere
Men du har helt ret i din teori vedr. hovedcylinderen... Man kan bremse med standartcylinderen, men pedalen går væsentligt længere ned, og det var noget sjask hvis du spørger mig!! Det er jo egentlig logisk at de flere cylindre i kaliberne, kræver en større mængde væske for at flytte sig.
Jeg har på min monteret en Z32 BMC (brakemastercylinder), og det gjorde en stor forskel.
Især når jeg kørte på bane kunne jeg mærke forskellen, der kunne det til tider føles som jeg slet ikke kunne bremse og skulle jokke 2 gange før bremsen tog fat. Jeg havde udluftet systemet 1000 gange, og problemet blev først afhjulpet da jeg skiftede hovedcylinderen, hvilket jeg kun udluftede 1 gang!!
"Servo-virkningen" fra bremseforstærkeren kan man dog mærke er anderledes, og man bør nok også rykke bremseforstærkeren med også. Men det er slet ikke nødvendigt i mine øjne.
Du kan læse dig evigt klog på denne side - http://importnut.net/300zxbrakeswap.htm#MC
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Jeg havde 5huls conversion kit på...
Du skal bare bore skiverne til 4 huls, hvis du ikke vil bygge din bil om til 5huls
"Jo du kan godt få r33 kaliber på men ikke nav, de skal være fra en s14 men skyline gts nav/kaliber/skiver passer på... jeg har lige bygget det på min s13... jeg køre nu med 280mm skiver bag på og skyline kaliber og s14 nav på foran jeg har så lavet apexi breser om til 5 huls så har 310 mm skiver på foran" <- Det forstår jeg ikke?? S14 nav'et passer da ikke på s13 spindlerne?
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Bagbremserne kan jeg ikke huske hvad er fra... Jeg har skrevet z32 på min profil, der er noget med hvad for en model man vælger i forhold til at kunne bruge nav'ne til sine trækaksler, samt håndbremsekablet. Jeg tror det var fra en z32 nonturbo jeg fik alt bagtil fra, du kan læse dig frem til det på den side jeg har givet dig.
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
bremse dele til s13 fra s14 eller gts-t r33
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside