{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

bremse dele til s13 fra s14 eller gts-t r33 {{forumTopicSubject}}

Ja sikker og kigger på kaliber fra disse modeller til min s13 og folk siger jo de passer ligeover både for og bag.

vis jeg er galt på den må i gerne rette mig inden jeg får købt nogen.

så er mit spørgsmål hva med hovede cylinder er der ingen der skifter dem for den skal jo give mere væske ud når man får større bremser på. passer den os fra en r33 lige over med bremseforstærker og hovede cylinder eller hvordan har i lavet det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bremse dele til s13 fra s14 eller gts-t r33
  • #1   4. dec 2011 jeg har lige skiftet til skyline r33 bremser i bag... men du skal have s14 bremser på foran... jeg har ikke skiftet hovedcylinder til noget større... og den bremser fint

  • #2   4. dec 2011 kaliber i for er det ik den samme om det er fra s14 eller r33 da? tænker bare om pedalen ik går længer ned inden bremsen er hård?


  • #3   4. dec 2011 S14 og R33 er ikke det samme nej. R33 er ca 300mm og med 4 stemplet kaliber i front, og også ca 300mm og med dobbelt stemplet kaliber i bag. Præcis som på R32 GTR.

  • #4   5. dec 2011 Det hele passer sammen. Har evt. et sæt R33 gts-t kalibre til at ligge både, har både for og bag.

  • #5   5. dec 2011 jo du kan godt få r33 kaliber på men ikke nav, de skal være fra en s14 men skyline gts nav/kaliber/skiver passer på... jeg har lige bygget det på min s13... jeg køre nu med 280mm skiver bag på og skyline kaliber og s14 nav på foran jeg har så lavet apexi breser om til 5 huls så har 310 mm skiver på foran

  • #6   5. dec 2011 ska helst ikke laves om bare andre kaliber smiley

  • #7   5. dec 2011 Alt sammen passer over på!!
    Jeg har sat R33gts bremser hele vejen rundt på min, brugte hoseconversion kit - http://www.apexperformance.co.uk/catalog/default.php?cPath=120_451_130_132_271&PHPSESSID=7b68e10fffd227c4c8aed1bc44a12af2 - det gør livet langt lettere smiley

    Men du har helt ret i din teori vedr. hovedcylinderen... Man kan bremse med standartcylinderen, men pedalen går væsentligt længere ned, og det var noget sjask hvis du spørger mig!! Det er jo egentlig logisk at de flere cylindre i kaliberne, kræver en større mængde væske for at flytte sig.

    Jeg har på min monteret en Z32 BMC (brakemastercylinder), og det gjorde en stor forskel.
    Især når jeg kørte på bane kunne jeg mærke forskellen, der kunne det til tider føles som jeg slet ikke kunne bremse og skulle jokke 2 gange før bremsen tog fat. Jeg havde udluftet systemet 1000 gange, og problemet blev først afhjulpet da jeg skiftede hovedcylinderen, hvilket jeg kun udluftede 1 gang!! smiley
    "Servo-virkningen" fra bremseforstærkeren kan man dog mærke er anderledes, og man bør nok også rykke bremseforstærkeren med også. Men det er slet ikke nødvendigt i mine øjne.

    Du kan læse dig evigt klog på denne side - http://importnut.net/300zxbrakeswap.htm#MC


  • #8   5. dec 2011 Skal iøvrigt lige siges...
    Jeg havde 5huls conversion kit på...
    Du skal bare bore skiverne til 4 huls, hvis du ikke vil bygge din bil om til 5huls smiley

    "Jo du kan godt få r33 kaliber på men ikke nav, de skal være fra en s14 men skyline gts nav/kaliber/skiver passer på... jeg har lige bygget det på min s13... jeg køre nu med 280mm skiver bag på og skyline kaliber og s14 nav på foran jeg har så lavet apexi breser om til 5 huls så har 310 mm skiver på foran" <- Det forstår jeg ikke?? S14 nav'et passer da ikke på s13 spindlerne?


  • #9   5. dec 2011 skal lige have noget på det rene skal man have andre skiver vis man kun skifter kaliber eller passer de orginale sammen med de større kaliber?

  • #10   5. dec 2011 Jeg vrøvler nu... Fronten er R33gts-t!!

    Bagbremserne kan jeg ikke huske hvad er fra... Jeg har skrevet z32 på min profil, der er noget med hvad for en model man vælger i forhold til at kunne bruge nav'ne til sine trækaksler, samt håndbremsekablet. Jeg tror det var fra en z32 nonturbo jeg fik alt bagtil fra, du kan læse dig frem til det på den side jeg har givet dig.


  • #11   5. dec 2011 Skiver fra modellen kaliberne er fra.

  • #12   5. dec 2011 øv trode enlig de passede på uden at skifte det hele smiley syns jeg nemlig jeg havde hørt.


Kommentér på:
bremse dele til s13 fra s14 eller gts-t r33

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce