5.525 visninger
|
Oprettet:
B230F til B230FT {{forumTopicSubject}}
Et spørgsmål til folket, som jeg håber i vil svare på.
Hvis der skal monteres turbo på en B230F motor, hvad skal der så til, før den kan holde? (200 hk+)
Kan de indre motordele holde til trykket, som turboen vil give?
Motoren er originalt udstyret med en 531 top og en VX3 knast, ellers en ganske almindelig B230F motor.
(Bilen er monteret med en 4 trins automatgearkasse uden OD)
Go' aften
Mvh.
Vincent Rygaard
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Det er faktisk fordi jeg sidder og snakker med en, om det kan lade sig gøre på en B230F motor.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Syntes ellers bare jeg har læst en masse steder, at den ikke ville kunne holde til turbo tryk, den motor.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
også med rimelig høj effekt...de fleste fb'ere er jo også efter '91 så det er i grove træk samme motor som turbo motorer på nær stemplerne...
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 12 Emner: 1 Svar: 152
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
Så ved hvad man laver, så kan man få en vildt sjov motor, dog med lidt begrænsninger i hvor mange hk man kan få.
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.940
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
hvis man skulle lave det nemt
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Selve blokken fra 88-97 er for så vidt ens mht. støbning. At der er boret flere huller i en B230FT/FK så olien kan komme til og fra turboen, er jo logisk og nok ikke en væsentlig forskel, da alle og enhver, kan bore disse huller selv.
Den afgørende forskel, som gør B230FT/FK mere holdbare, er at der er boret 4 huller, som er vanskeligere at bore selv, men ikke umulige. Og det er de 4 huller til oliesprøjtet under stemplerne.
Hvis nogen siger, at der er forskel på krumtapperne og plejlstængerne på B230 og B230FT/FK, og at de skulle være stærkere, ja så må de prøve at overbevise mig om det. For jeg kan ikke se forskel på dem.
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
jeres undersmøring er lige gyldigt vis der er en virksom olie køler på...
men det kan nok ikke svarer sig i forhold til bare at købe en komplet turbo motor med dertil hørende grej.. havde selv en komplet drivline tilsalg for 3000kr som ingen ville købe fra en 98 940 turbo..
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Det er min far der lige har erhvervet sig en Volvo 940 SE, og den vil han gerne have tryk i. Men vi må se tiden an.!
Tak for svar alle sammen
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
B230F til B230FT
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside