{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Tjek højtaler uden anlæg...? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, jeg håber der findes nogen kloge hoveder her inde der kan hjælpe mig med dette lille spørgsmål. Hvis man har en højtale enhed, og gerne vil tjekke om den er sprunget, kan man så det, uden at den skal tilsluttes et anlæg.
Grunden til at jeg spørg, er at jeg er i gang med at sælge ud af mit "gamle" bil HIFI.
Men da jeg ikke længere har noget bil anlæg og det stykke plastik lort fruen har fået monteret i stuen, på ingen måde vil ku trække mine enheder, kan jeg jo ikke få testet enhederne inden jeg sælger dem. (vil jo ikke ende med at sælge noget defekt udstyr)
Men kan man måle en eventuel defekt... som at enheden måske yder mere modstand eller sådan?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjek højtaler uden anlæg...?
  • #1   26. sep 2013 Plop dem med et 9v batteri..

  • #2   26. sep 2013 DU kan meget forsigtigt trykke ind på membranen, og hvis der er følelsen af en ru modstand, så er de sprunget...
    Men sørg for at tryk helt lige... smiley


  • #3   26. sep 2013 >>**BDOG** _... er det en joke, eller ? hvad mener du med plop dem? hvad skulle der ske?

  • #4   26. sep 2013 Nej, det er ikke en joke.. Fra terminalerne til 9v batteriet.. "plopper" højttaleren, så virker den, gør den ikke virker den ikke.

    Såre simpelt.


  • #5   26. sep 2013 Den er god nok, jeg brugte en knapcelle batteri(CR2032) til at finde plus/minus på dørhøjtalerne f.eks, da jeg ikke lige havde et 9v ved hånden..

  • #7   26. sep 2013 Tommy A>> Jeg prøver sku den med batteriet.... Det lyder da sådan lige til at gå til... I hvertfald som en start. Ang. det med fruens anlæg, så er der skam ikke fordi jeg er i tvivl om, hvor vidt jeg kan få noget lyd fra æsken og ud i gennem enheden.
    Min tanke var nu nærmere, at hvis jeg prøver at spille en 250watt's enhed op (4 ohm), med et anlæg der kun har en udgangs effekt på 25 watt (4/8 ohm ved ikke) og enheden viser sig ikke er totalt kvæstet. Så ender det sku nok med at det er fruens lille *My_Happy_music_box* der begynder at skratte og forvrænge før enheden gør...


  • #8   26. sep 2013 Du behøves jo ikke spille enheden fuldt ud for at kunne sælge den som ok, bare den lige spiller et par toner uden at skratte er de somreglt ok...

  • #10   27. sep 2013 Tro mig tommy A. Der er ingen tvivl om at den er "lækker" at se på, Den kan også fint spille musik, med en ganske nydelig og ren lyd endda. Men som forsvarende lokal mester i Luft-guitar, bas, trommer (og vist også blokfløjte en gang i mellem) Så giver den sku ikke meget sus under vingerne... smiley

Kommentér på:
Tjek højtaler uden anlæg...?

Annonce