{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Andreas S
Andreas S
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17

Roskilde anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står og skal snart igang med at bygge et roskilde anlæg. Jeg er ikke den største haj inden for det og vil gerne vide om det er nogen grund til at købe en kondensator og forbinde.

Jeg regner med at købe

2*12" basser

4 eller 6, 6*9" højtalere

og så måske nogle små 3-4" diskanter.

Kan det komme til at fungere med en ordenlig forstærker?
Hvilken forstærker vil det bedst kunne betale sig at anskaffe? smiley

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roskilde anlæg
  • #1   14. feb 2014 De 2x12" vil æde al strømen på dine batterier.. smiley
    Og hvorfor 6x9'ere?? Ta nogle 8" istedet.. Spiller altså bar bedre smiley

• #2   14. feb 2014 Madsen # --> det kan man jo ikke sige det kommer da HELT AN PÅ hvilke enheder man køber smiley

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#3   14. feb 2014 Madse: Tak for besvarelsen!
    vil det bedre kunne betale sig at bruge f. eks. 4 * 10" basser?
    Og hvad siger du til kondensatoren?

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#4   14. feb 2014 Steffen: hvad mener du med enheder? er det forstærker?

• #5   14. feb 2014 Madsen #:
    Ja det er jo rigtigt fordi det er enhederne der styrer helt hvor meget effekt der bliver brugt.. smiley er du gaaaaaaaaaaaaaaaaal haha

det kommer sku da an på hvilken forstærker du smider på og hvor meget du skruer op og hvilke enheder det er..

Drop kondensator.. til sådan et system skal du have store batterier..
    Kondensator er et midlertidigt lager af strøm du hurtigt kan afgive.. Bygget til at støtte et batteri i et system med OVERSKUD af strøm men hvor den ikke kan levere det hurtigt nok eller ved underdimensioneret kabler..

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#6   14. feb 2014 okay, tusind tak for hjælpen smiley

• #7   14. feb 2014 drop de to basser og smid en 12 tomme som du evt kan pille fra med en kontakt. for de ælder alt strømmen, så skal den fx bare stå og spille lidt i baggrunden er der ingen grund til den æder alt strømmen på 2 timer. jeg ville bygge det på en harald skrald vogn hvis jeg var dig den koster 300 kr og så 4 af deres 60 amh batterier. en 4 kanals forstærker og så to komponent sæt fra carsound af mærket raingate. så køre det smiley så har du en fed vogn.

• #8   14. feb 2014 Hvis du spørger mig ville jeg for det første finde en digital forstærker med høj effektivitet.. Så har du ikk så meget spildstrøm nemlig.. Jo mere effektiv desto mere power går der til lyd og ikk til at drive forstærkeren..

Derefter skal du finde et par batterier.. Gerne minimum 100Ah hvis ikk større.. Du kan regne ud ud fra dit forbrug hvor lang tid lortet vil holde.. Køber du syrebatterier kan de ikk tåle at blive afladet for meget.. Hvis du skal kunne sådan noget skal du have fat i nogle deep cycle batterier..

INTET KONDENSATOR VÆRK! smiley

til enhederne er det lidt lige meget hvordan de er.. Der er det både lidt med design osv du skal tænke over..
    Enheder med høj følsomhed spiller ofte højere pr watt så det kunne være en mulighed.. Det er jo lidt lige meget at det spiller hjernedødt godt.. meningen med sådan et anlæg er jo at få det til at holde så lang tid så muligt og spille højt/effektivt..

Hvis du vil have ordentligt hjælp med det her så kontakt Essal her indefra..
    http://www.bilgalleri.dk/bruger/19993-essal_aka_aze

han har bygget noget for en jeg kender og det var et flot resultat.. Han har god praktisk erfaring med alle mulige vigtige punkter omkring dette ud over alt den teoretiske viden han har.. Ikk bare en standard bg bruger som siger at fucking 2 x 12" enheder bruger alt strømmen på dit batteri.. OMG smiley haha

• #9   14. feb 2014 Kameramand. Jeg bygger det på min bil kun kunne holde 2 minutter med 3 *12 tommer. Der var 60 AMP batteri på

• #10   14. feb 2014 OMG DINE ENHEDER HAR JO IKK EN SKID AT SIGE OM HVOR MEGET STRØM DU BRUGER..

smider du 10000000w efter en 8" enhed så skal den nok bruge mere strøm end en 70" sub der får 10w..

Det kommer an på din forstærker og hvor meget du skruer op.. smiley
    Det der andet bras der glemmer vi bare du har sagt..

• #11   14. feb 2014 Køb en ghettoblaster og en masse batterier til, så der er strøm til hele ugen, og så står du også med en ting som og nem og afsætte bagefter, da der altid er folk der kan bruge en ghettoblaster. Ikke alle står måske og kan bruge en vogn med højttalere i osv.. smiley

• #12   14. feb 2014 Hvad er dit budget?

• #13   14. feb 2014 Her vil der være en del mere hjælp at hente med flere folk der har praktisk erfaring.

http://festivalanlaeg.dk/

Denne pakke ( hvis din pengepung tillader det) er en af de bedste løsninger for prisen. Tilmed kan du under shoppen købe solcelle paneler så du kan holder den kørende selvom den holder længe og når den ikke bruges så lader de batteriet op så du heller ikke skal tænke på dette.

http://canopysound.dk/da/boominator-pakke

• #14   14. feb 2014 tjek evt mit festivalsanlæg ud (i fotoalbum), holder i ca 1,5 dag med 1x60Ah batteri og spiller ganske højt smiley
    skriv evt, for spørgsmål smiley

Kommentér på:
Roskilde anlæg

Annonce