{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Behov for kondensator? {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg har udnyttet den forlængede weekend til at smide anlæg i min nye bil, men jeg tror sku at jeg har et lille problem med strømmen.
Når jeg skruer op til ca 70% følger bassen godt nok med, men fra 70% og opefter skrues bassen ned, og det er kun diskanten der skrues op, iøvrigt har jeg været nød til at skrue helt ned for diskanten, da der er overdrevent meget diskant i forhold til bas...

Jeg mener pesonligt at det er pga manglende strøm, men kan ikke helt forstå at lyset på bilen ikke begynder at blinke når jeg spiller højt.

For god ordens skyld må jeg hellere lige fortælle at anlæget er bygget op med:
MDS CA693 - 6x9 220w til hattehylden
MDS CA52 - 5" 140w til dørene
2stk Boxter DB10 - 10" 1200w
Clarion DB268RMP - HU
Bluetinium 3800w forstærker

Hvis det er kondensatoren der er poblemet, så har jeg kigget på en 1.0 Farads, men er den stor nok?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behov for kondensator?
  • #1   14. maj 2006 Prøv med en kondensator..
    Hjælper det ikke, så tror jeg det er forstærkeren som er for dårlig...

• #2   14. maj 2006 man plejer at sige 1 Farad til hver 1000 Watt.

men det kan jo evt være en begrænser i din forstærker..!
    prøv at rode lidt med settings evt..?

• #3   14. maj 2006 Forstærkeren er 4 kanals, og efter bogen med 1000w pr kanal RMS.
    Er godt klar over at forstærkeren ikke lige er den bedste, men den må holde så godt den nu kan da jeg ikke har råd til at bruge penge på en ny.

Jeg har endnu ikke haft tid til at lave en målingen af strømmen, men får muligvis tid til det senere idag, og jeg håber virkelig det er der problemet ligger!

• #4   14. maj 2006 Sean...

Jeg har rodet meget med den skide forstærker, jeg har snart prøvet det hele, men det sjove er, at hvis jeg skruer op til ca 60% på selve forstærkeren, følger bassen med, derefter er det bare det samme niveau på de sidste ca 40%...

• #5   14. maj 2006 Hvis det var strøm den manglede, ville der ske et kæmpe spændingsfald ud til for lygterne, tror det er din forstærker der ikke er god nok

Kommentér på:
Behov for kondensator?

Annonce