Batteriet er dødt {{forumTopicSubject}}
Hej
I går monterede jeg mit bilanlæg igen efter det havde været ude i lang tid. Jeg får det hele monteret som det har været før, hører lidt musik og slukker igen. Da jeg så kommer ud til bilen i dag, kan jeg se at der er lys i begge kondensatorer, og de lyser 00,0 volt, og rigtigt nok, så er der ikke engang strøm nok til centrallåsen. Hvor kan det være henne deet går galt? begge forstærkere tændes ved remote, og radioen tænder kun sammen med bilen, og står ikke tændt hele tiden. Da jeg satte mig ind i bilen, lød det som om der kom lidt lyd fra højtalerne, men ikke musik, bare sådan et dump, en gang i sekundet.
Det næste er så, hvordan skal jeg lade/kickstarte bilen uden at brænde anlægget af?
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Man kan aldrig afvise at det lort går ind og stjæler strømmen... Og hvis dit anlæg er sat korrekt op, så har du ikke brug for dem alligevel
aug 2015
Følger: 6 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 40
Men når jeg nu skal lade det hele op igen, altså både batteri og kondensatorer, sætter jeg så bare en billader på, og lader det hele op? Jeg frygter nemlig at beskadige anlægget på en eller anden måde.
Ud fra den anden tråd du linkede, kunne jeg forstå batteri og kabler også havde en del at sige, men jeg vil mene at jeg er helgarderet da jeg har 35mm2 kabler til begge forstærkere, med 140a sikringer mener jeg de var på. Batteriet er kun et 60ah, men da det virkede fint uden spikes i lyden når bassen slog, gik jeg ud fra det var i orden.
For en god ordens skyld får du også lige navnene på enhederne.
4 8” 800 watt subwoofere Lanzar MAXP84
2 6.5” 500 watt mellemtoner Lanzar OPTI6MI
2 400 watt Super Tweeter diskanter Lanzar OPTIBT38
1 2000 watt 4 kanals forstærker Lanzar VCT4110
1 4000 watt 4 kanals forstærker Lanzar EV484
Radioen er Pioneer DEH-80PRS.
Mvh Christian L J
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
aug 2015
Følger: 6 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 40
Sø propel jeg vil give dig helt ret, og de plejer også at slukke indenfor 30 sekunder efter bilen er blevet låst. Jeg har ikke været hele installationen igennem endnu, men skiller det nok ad i morgen for at finde synderen. Jeg mistænker dog stadig at det er fordi kondensatorerne ikke var ladet op, og de så har forsøgt at lade sig selv op, samtidig med så at holde anlægget tændt. Om ikke andet kommer der lader på i morgen så jeg kan få gjort noget ved det.
Batteriet er dødt