{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.813 visninger | Oprettet:

Er batteriet dødt eller anden fejl? {{forumTopicSubject}}

Hey
Måske er dette et ekstremt dumt spørgsmål, men vælger at smide det afsted alligevel, for at være HELT sikkert!

Symptom: Et fuldt opladt batteri løber tør for strøm på 2-3 dage. Det sidder i bilen, men bilen har IKKE været tændt efter opladning.

Spørgsmål: er mit batteri færdigt eller kan der være noget som "tapper" mit batteri? Jeg tænker ikke på anlæg eller sådan noget, for bilen har stået helt stille og urørt siden opladningen. Dårlig ledningsnet? Dårlige batteripoler (den ene er nemlig halvvejs knækket)..

Håber i kan hjælpe
M!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er batteriet dødt eller anden fejl?
  • #1   4. feb 2007 prøv at lade batteriet op og pil polerne af og se om det så taber strømmen. står bilen ude, eller i carport?

• #2   4. feb 2007 vil min generator gå ind og påvirke batteriet, når bilen overhovedet ikke har været tændt?
    M!

• #3   4. feb 2007 Bilen står ude i frost, sne, regn osv
    M!

• #4   4. feb 2007 kan være et dårligt..batteri..men også en ting der tapper bilen for strøm..Hvis du lader batteriet op..tager den ene pol..af og venter 1 døgn..sæt skoen på..start (starter den er der tale om strømtab)...starter den ikke pga for lidt strøm er det dødt batteri..

• #5   4. feb 2007 Skru propperne i batteriet op, og se om der mangler vand, der skal ca være vand en cm over metallet. Hvis der ikke er det, så tilføj noget demiraliseret vand, og lad op igen.
    Kig også efter om nogen af cellerne er kollapset, hvis bare en af cellerne er kollapset, skal batteriet udskiftes!

Terminator, det kan jo ikke være generator, når bilen ikke har været startet.

• #6   4. feb 2007 Det kan være generatoren som tapper batteriet, men så ville den også have problemer med at lade.

Prøv at gøre som andre siger. Afmont. begger batteripoler og hold øje med spændingen over et par dage. Må ikke falde til under 12v.

Hvis spændingen stadig forsvinder, skal du have et nyt batteri.

• #7   4. feb 2007 mål afladning på dit batteri. Tag et multimeter og pil stel polen af. Nu sætter du så dit multimeter i serieforbindelse mellen stelkablet og minuspolen på dit batteri og måler i amp. Skal ligge under 0,5A

• #8   4. feb 2007 Mange tak for svarende.. har lige været ude og afmontere batteriet.. og så lader jeg det op i nat.. Over de næste 2-3 dage må jeg så lige undersøge, om det mister strøm..
    Hvad pokker kan ellers tappe sådan et batteri for strøm når bilen overhovedet ikke har været tændt?
    M!

• #9   4. feb 2007 Hvis du har anlæg i, og det ikke er koblet korrekt sammen, så forstærker er tændt hele tiden, bruger den meget strøm.
    Da den står ude i kulde, kan det nemt have noget og gøre med batteri. Hvis det er ret mange år gammelt, er det ikke meget for koldt vejr. Men tjek vand og lad op, tjek igen om nogle dage. så ved du om det er batteriet.
    Ved heller ikke om du har monteret andet i bilen der kan bruge strøm. Lys og lignende.
    Hvis du har en alarm på bilen, kan den os gøre lidt. Har da hørt nogle alarmer på motorcykler der tapper strømmen.

• #10   4. feb 2007 Og Harald nyborg har dem på Tilbud ligenu...

Kommentér på:
Er batteriet dødt eller anden fejl?

Annonce