{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.459 visninger | Oprettet:

Bender
Bender
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633

Er batteriet dødt? {{forumTopicSubject}}

Forleden morgen kunne bilen ikke kunne starte. Jeg troede det var frosten, og købte et andet batteri, som jeg skiftede med om aftenen. Så kunne bilen starte, jeg pakkede sammen og gik i seng. Morgenen efter var den gal igen.

Lånte en booster af den lokale mekanikker, og bilen kunne starte.

Fandt så ud af at jeg har haft en fejl på sædevarmen, så den har stået tændt heletiden. Jeg tog sædevarmen helt fra, og kørte en tur for at lade det nye batteri op.

Nu har jeg så prøvet at smide det gamle batteri i igen, da jeg tænkte det var dumt at smide 1000 kr efter et nyt batteri, nu hvor det ikke var batteriet der havde fejlen.

Jeg byttede derfor batterier, og satte startkabler mellem de 2 batterier. Nu kan bilen igen ikke starte! Jeg prøvede så ikke at lade den stå med startkabler på i 10 minutter, lidt bange for at få afladet det nye batteri også.

Er det gamle batteri afgået ved døden af at have været afladet? Eller kræver det en booster eller en anden bil i tomgang, før man kan få startet med et afladet batteri?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er batteriet dødt?
  • #1   9. dec 2017 Lader generatoren ?
    Når man ikke selv kan fejlsøge, er man nødt til at få en proffesionel til det, og dit eget gæt har måske allerede kostet 1000 kroner uden at der er fundet en løsning .

Selvgjort er altså ikke altid velgjort .

• #2   9. dec 2017 Ja selvfølgelig lader generatoren. Det VAR sædevarmen som var problemet. Den kan fint starte hver gang, efter jeg pillede sædevarmen fra, og kørte noget strøm på batteriet.

• #3   9. dec 2017 Hvis du har kørt det gamle batteri, helt fuldstændigt død, så er med stor sandsynlighed at din generator ikke vil kunne få gang i det igen.
    Der må en lader til der kan tvangslade for at få gang i det igen.

Muligheden er osse at det er klappet sammen, fordi det er blevet mishandlet ved at prøve st starte, unden strøm og i koldt vejr.

• #4   9. dec 2017 Altså bilen har bare "klikket" i stedet for at starte. Den har ikke stået og forsøgt at trække starteren rundt.

Men måske er det fint nok med et nyt batteri under alle omstændigheder.

• #5   9. dec 2017 Det jo fordi der ikke er effekt nok i batteriet til og dreje motoren.
    Derfor belaster du stadig batteriet.

Tja måske, men nu har du købt og brugt det, så tvivler på du kan levere det tilbage.

• #6   9. dec 2017 at køre en tur lader ikke et batteri op som er næsten eller helt flad

der skal en batteri lader på så det komme op på fuld styrke,
    før man kan sige om batteriet er i orden,

evt lade det op med lade. og få en med en batteri tester til at teste batteriet,

så ved du om det stadig dur,
    og nyt batteri kan klappe sammen, hvis det køres helt flad

• #7   9. dec 2017 OK, tror jeg kører over forbi min lokale og får det smidt på en lader der. smiley Regner heller ikke med at det nye kan byttes, men I så fald har jeg et ekstra batteri. Det gamle er ret gammelt, så det er ikke ren spild.

• #8   9. dec 2017 HVis det gamle har været af ladt så langt ned, som sædevarme over natten gør. Så ville jeg slet ikke bekymrer mig om det. Du har købt nyt, så bare på med det. SÅ du klar til vinteren.

Der er lidt forksel på hvordan man aflader et batteri, en langsom afladning med en ohmsk belastning, så det næsten sikkert færdigt.
    Bare kom videre i teksten, livet er for kort til vage battrier

Kommentér på:
Er batteriet dødt?

Annonce