{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

opsætning af bedst lyd? {{forumTopicSubject}}

Min opsætning er 2 fronthøjtaler som ikke er i den bedste kvalitet, 2 baghøjtaler (blaupunkt THX693), 1 sub (blaupunkt THB 300) og en forstærker (blaupunkt THA 280).
alle 4 højtaler er tilsluttet min blaupunkt HU og subben forbundet til forstærkeren.
Ville det være bedre at sætte 2 højtaler og suben til forstærkeren, eller pille de 2 fronthøjtaler af, så min HU kun skal trække de 2 baghøjtaler, da de ville få mere effekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opsætning af bedst lyd?
  • #1   25. feb 2007 alt hva jeg har af højtalere i bilen er sat til forstærker, lyder bedst og er nemmest at styre.. smiley

  • #2   25. feb 2007 det er der delte meninger om det kommer an på hva man vil ha.. jeg har kun højtalere bag i bilen (indtil videre) men syntes det spiller godt.. der mangler ikke noget lyd foran kan sagtens høre det hele bagfra.. men selvfølgelig er det at foretrække at det hele køre over en forstærker lyder klart bedst..

  • #3   25. feb 2007 Står I så osse med ryggen til når I er til koncert?

  • #4   25. feb 2007 det kan ikke samlignes..

  • #5   25. feb 2007 mine fronthøjtaler kan ikke blive bedre, der er ikke mere plads i side døren, til at sætte nogle større i. så er nød til at køre de stor højtaler bagi, men kan være jeg skal tilslutte dem forstærkeren istedet, så de får lidt mere..

  • #6   25. feb 2007 selvfølgelig får du den bedste lyd forfra. men det kan sagtens lade sig gøre og få en god lyd kun ved baghøjtalere.. og det skal køres over en forstærker for bedst lyd..

  • #7   25. feb 2007 Husk at når i siger at lyden skal komme forfra at subben så også skal rykkes der op

  • #8   25. feb 2007 kan det lade sig gøre når min forstærker kun er en 2 kanals?

  • #9   25. feb 2007 hvis du kun har 2 kanaler er det kun til 2 højtaler eller brokoblet til en bas.. så du skal nok ha fat i en 4 kanals som du buger til 2 front højtalere og en sub, eller 5-6 kanaler så har du til både fronthøjtalere og baghøjtalere og til sub..

  • #10   26. feb 2007 Stefan - Du behøver ikke flytte subben, da subsoniske toner ikke kan retningsbestemmes. Det er mere vigtig at den er faset ind korrekt..

  • #11   26. feb 2007 Det er nemlig rigtigt som kim skriver, hvis du har en ok forstærker med trinløs phase regulering kan du faktisk fase den ind med dit front system så lyden er som at subben sidder foran smiley

    Ang. Daniel E's kommentar med at man ikke kan sammenligne en koncert så jo, for hvis du sætter dit anlæg i rigtigt foran kan man faktisk godt få en "koncert" oplevelse i lyden. men kræer meget tid og masser af arbejde men kan lade sig gøre.

    Og så til sidst til Kristian, når BDog skriver bedre højtalere tror jeg ikke han mener større men bare nogen bedre i samme størrelse.


  • #12   27. feb 2007 dvs at du foretrækker at din musik skal lyde som til en koncert. det lyder squ da a H til..
    jeg tror oz at henrik mener. om man står med ryggen til lyden til koncert. og nej gør man jo nok ikke.
    men DET kan man ikke samligne. da en koncert er i et meget stører lokale eller udenfor og lyden bare flyver ud en et kæmpe rum. det gør det ikke i en bil. da det er et meget lille rum iforhold til. og lyder flyver rundt inde i bilen, derved kan man saktens få en god lyd foran selvom højtalerene sidder bagved.. lyden reflekteres rundt inde i bilen..


  • #13   28. feb 2007 Nej men du kan godt få lyden til at være sådan at du direkte kan positionere lydbilledet for hvor de forskellige instrumenter står på "scenen", hvis man vil.

Kommentér på:
opsætning af bedst lyd?

Annonce