592 visninger
|
Oprettet:
STP Gold {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har lige proppet omkring 1 plade (50x70cm) i hver af mine fordøre på min Citroen Jumper 2019.
Det har dæmpet lyden udenfor bilen en hel del og inde i bilen er lyden også blevet meget bedre og ikke så støjende.
MEN jeg har stort set mistet alt bas i dørene - der sidder std højtalere i, men der var fornuftig bas i før.
Når man spiller en sang med meget bas som før kunne mærkes i kabinen, er der intet at mærke mere og bassen er nærmest stramme slag der "dør ud" med det samme.
Er det normalt eller har jeg været for grundig med at lukke af omkring højtalerne?
Mvh
Kim
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.858
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.419
Der er ikke en dampspærre eller andet bag højtaleren så den spiller nærmest free air.
Jeg har lavet et tæt rum bag højtaleren som nu danner en form for lukket kabinet bag ved højtaleren.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.093
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.858
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.419
Den er dog blevet bedre ved lav og halv høj musik så skal nok bare vende mig til den.... Og så er jeg også ved at sætte min subwoofer i igen så skal nok få min bas igen
Højtaleren sidder i en ring med 3 monteringshuller men der er ikke skyggen af dampspærre nogen steder i nærheden af højtaleren.
Måske der er mellem jern og dørside hvor opbevaring rummene er men ikke noget der har givet noget omkring højtaleren da den bare spiller ud i hele døren.
Det rum jeg har fået lavet er ca 2,5-3 gange højtalerens størrelse.
STP Gold