{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker lugt
  • #1   25. jan 2008 Om det kanbetale sig at lave den afhænger af hvor dyr den er...!

for det løber nemt op over 500 for sådan noget repration, hvis der er nogle komponenter i den der skal udskiftes...

At den lugter grimt, kunne tyde meget på den er brændt af..!

Men hvis det ikke er mere end 2 år siden du har købt den, og har bonen så skulle garantien vel dække... har du tjekket om sikringen/sikringerne er sprunget i forstærkeren?

• #2   25. jan 2008 ja så er den feset af.. og nej det kan for det meste ikk betale sig med de billigere forstærkere

• #3   25. jan 2008 Forstærkeren har en pris på ca. 3400,- det er hvad jeg kan finde den til på nettet.

http://www.carlite.dk/default.asp?Action=Details&Item=315

Men tror ikk jeg har en kvit på den, da den følgte med bilen. men prøver lige og kontakte ham jeg har fået bilen af, måske jeg er heldig.

det er fanme noget fis det her, den virkede jo fint igår.. smiley

• #4   25. jan 2008 at den lugter brændt tyder på et udgangstrin der er brændt af... eller en kondensator der er 'poppet' ... hvis det er en kondensator koster det få hundrede kroner HØJST... er det et udgangstrin koster det nok 200 - 350 pr mosfet der er gået.

• #5   25. jan 2008 Vil mere tro det er en kondensator eller en transistor der er futtet af i den. De giver nemlig en rimelig grim lugt når de "popper" åbne

• #6   25. jan 2008 I morges da jeg tændte anlægget skrattede det rigtig meget og efter det gik den i protect mode.
    Men hvis jeg skal have en til og kigge på den, hvor skal man så henvende sig?
    Er fra århus området.

• #7   25. jan 2008 Blir jo nødt til og få den lavet eller fundet mig en anden, lidt nitten og høre musik uden bass.. smiley

• #8   25. jan 2008 www.lfaudio.dk

• #9   25. jan 2008 .. ja er det surt,...og måske igen er en forstærker brændt af pga. for lav spænding, og typisk her om vinteren !
    SØG nu for at jeres batterier up to date, og allerhelst KØB et Gelebatteri hvis man har, "som de har" tendens til at spille HØJT med bumpe bas !
    Så løber man sjældent ind i de problemer,.. heller ikke om vinteren smiley

NB:..OG SÅ BURDE ALLE INVISTRERE I ET LILLE VOLTMETER, placeret synligt for ham der drejer på volumen !!

• #10   25. jan 2008 ...spænding under 11Volt ..SKRU NED smiley

• #11   25. jan 2008 Det kan selvf godt være problemet, måske jeg skulle anskaffe mig sådan et batteri, havde faktisk gået og tænkt på det her for nogen dage siden, men viste ikke sådan noget her kunne ske.
    Jeg har jo også en Kondensator sat til så forstærkerne har strøm nok, burde det ikke også hjælpe lidt?
    Den har ihvertfald ikke været under 11volt smiley

• #12   25. jan 2008 NEJ,... det er netop problemet,.. AT folk TROR at en kondensator hjælper,..det gør den absolut ikke på et dårligt batteri !
    Og samtidig er 90% af alle de billige kondensatorer intet værd,..kun optisk smart at se på,... men i princippet UDEN indhold "MEGET SVAGE" !

"hehe.. og engang imellem kan jeg gå helt i "selvsving" når jeg IGEN ser folk har brugt penge på "ingen ting",......udgangspunkt: 1F koster fra kr. 1000 smiley ..såèn er det bare smiley

• #13   25. jan 2008 .. nu siger du at du med sikkerhed ikke har været under 11V,.. det kan nu også sagtens gå galt tidligere !!
    Men har du et voltmeter som du hele tiden kan se når du spiller ?? """BURDE VÆRE det første man køber, når man leger bilstereo med amps "
    Og,.. eller sidder det på en kondensator ?

• #14   25. jan 2008 er det ikke nok med voltmeter indbygget i kondensatoren?

• #15   25. jan 2008 det er dog ikke så stort et problem i min da jeg har indbygget voltmeter i instrumentbrættet smiley

• #16   26. jan 2008 Troede selv det hjalp hvis batteriet var ved og være dødt, men der er jeg jo så galt på den smiley
    jo der sidder et på kondensatoren, pjeler og stå 12.8v rimlig stabilt.
    Men tror jeg skal et smut ned forbi eletronik centeret og høre om de kan redde forstærkeren, har lige været igang med og bruge en masse penge på så mange andre ting til bilen, så vil helst gerne slippe for og skal til og købe en ny.

• #17   26. jan 2008 Ricko N:.. "nok" jow hvis det virker, og er justeret ind efter et multimeter som sjældent mange gør !
    Men 99% af alle kondensatorer med voltmeter sidde i bagagerummet, og det er vel ikke der du sidder når høre musik ??...eller smiley ..og har også set fejl på en del konstruktioner,.. og derved fejlvisning,..ikke så heldigt smiley

Så unaset hvad...er den bedste og mest sikker løsning et synligt voltmeter i lyttepositionen, og selvføli monteret direkte på batteriet ell. batterierne. Det ville med garanti hjælpe til at grejet holder længere smiley

• #18   26. jan 2008 tog nogen billeder af ind maden af min forstærker, kan det passe af dem der sidder på siden med skruerne det er kondensatorerne.?
    http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=18238

• #19   26. jan 2008 nej det er udgangstransistorene,...men det lader til at trafo`en har været meget varm "den runde i midten,.. det gør den typisk også ved spændingfald,... og forsøger at trække endnu flere amperer "meget TRE-FIRkantet sagt" !....og så går det på et tidspunkt galt, desværre !
    Prøv at tage et par billeder mere,.. evt. tæt på trafo`en !

• #20   26. jan 2008 .. men uanset, er det ikke noget med lige kan afgøre via et par fotos,.. der være andet ivejen og/ eller kan da også ha haft en fejl.... det er set før !!
    Så hvis der stadig er garanti,.. ind til en Helix/Brax "Audiotecfischer" forhandler,.. de SKAL og har altid givet god service !
    Hvis de ikke vi gøre noget... så skriv til dem i Tyskland,.. det er flinke, dygtige mennesker!!

• #21   26. jan 2008 Ham jeg købte bilen af i sin tid har ikke nogen kvit på den desværre, så jeg står med håret i postkassen smiley
    men kan se at der er 1 af udgangstransistorene der er brændt, de andre ser fine ud, men jo det skal tjekkes, man kan ikk gå ud fra nogen billeder.
    Håber bare på at den kan reddes så jeg kan få gang i bassen, det er lidt tørt og høre musik uden bas smiley
    har lagt noen flere billeder op.

• #22   26. jan 2008 ...mon der ikke skulle være end elektronik-nørd på forummet som kan hjælpe !
    det kan jo hurtigt løbe op,.. og over 1000.- ville være for meget !
    1000.1 er normalt ellers en god billig og robust amp... men men der er også grænser for hvad den er værd !

Kommentér på:
Forstærker lugt

Annonce