{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. brokoblet Pioneer forst. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg er igang med et større bilstereo projekt til min Picanto.

Jeg har købt 3 Pioneer forstærkere.
- 1.stk Pioneer 6300F (4ch)
- 2.stk Pioneer 5300T (2ch)

Sagen er at jeg også har købt 2.stk Pioneer TS-257D4 10" basser.

Jeg vil gerne bruge én 2ch på hver bas.

Men, her kommer så spørgsmålet:

- Når jeg brokobler en 4ohms forstærker, så kommer den ned på 2ohm. Men ville det være bedst, at holde den i 2ch og så bare køre en kanal til hver svingpole ? Eller ville jeg få mest ud af at brokoble den, og så køre den som monoblok ?

På forhånd tak smiley

Daniel Andrew Lowe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang. brokoblet Pioneer forst.
  • #1   20. aug 2008 hvad er impedansen i dine svingspoler og hvor langt ned er dine 2 kanalers stabile ?

    umidelbart ville jeg jo nok brokoble hvis det var muligt.


  • #2   20. aug 2008 Impedansen på bassen er 4Ohm. Men så er den vel 2Ohm på hver svingpol?
    Min 2 kanaler skulle meget gerne være stabile i 2 Ohm.

    Men problemet er bare at hvis jeg brokobler min forstærker til 2Ohm, og smider en 4Ohms enhed på, så kommer den vel i 4Ohm eller 8Ohm right ?

    Jeg vil nemlig gerne bibeholde mine basser i 2Ohm.


  • #3   20. aug 2008 du har vidst misforstået det med ohm en smule daniel smiley
    den forstærker er ikke "på" nogen ohm... den er stabil ved x antal ohm... det er dine svingspoler på basserne hvor modstanden ligger i... hvis du brokobler din forstærker TROR jeg ikke den er stabil i mindre end 4 ohm, men kender ikke 100% din forstærker, det kan du læse dig frem til i manualen...

    hvis dine basser er på 4 ohm, så er det IKKE 2 ohm på hver svingspole, hvis de har 2 spoler er det 2x4ohm
    for at halvere ohm tallet til 2 ohm skal du lave en paralel kobling af dem, dvs du skal forbinde dem fra + til + og fra - til - og derfra til forstærkeren smiley


  • #4   20. aug 2008 Ricko#

    Det lader til at min forståelse af det er gået lidt tabt i vendingen. Men det er satme også svært, når man får det forklaret af 3 forskellige smiley

    Men dvs. at jeg er bedst stillet ved at lade være med at brokoble min forstærker, og parallel koble min bas ?


  • #5   20. aug 2008 hvis din forstærker er stabil i 2 ohm så ja smiley men det ved jeg ikke om den er? (de går typisk ikke så lavt når de er brokoblet) men det kan du finde på pioneers hjemmeside hvis du har mistet manualen smiley

  • #6   20. aug 2008 HVIS dine svingspoler er på 4 ohm og HVIS din forstærker er stabil ville jeg nok paralel forbinde de 2 svingspoler og brokoble dem på hver sin forstærker smiley

  • #7   20. aug 2008 Lars K: det er de, pioneer har lavet deres model numre så smart at man kan læse sig til alt smiley TS-257D4
    25 = 10"
    D4 = Dual 4 ohm svingspole hehe


  • #8   20. aug 2008 smart smiley

  • #9   20. aug 2008 Ok lige for at få det på det rene så gør jeg følgende: ?

    Lader være med at brokoble mine forstærkere, og parallel forbinder de to svingpoler på hver deres kanal på forstærkeren ?

    Håber I bærer over, med mine tilsyneladende uvidende spørgsmål smiley


  • #10   20. aug 2008 du har jo 2 X 2 kanals forstærkere ?

    en bas med paralel forbundet svingspoler kobles på en brokoblet 2 kanals forstærker


Kommentér på:
Hjælp ang. brokoblet Pioneer forst.

Annonce