{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

hjælp ang monoblok+forstærker {{forumTopicSubject}}

hej bg..
jeg har pt en monoblok med disse specs :
5000watt max 1ohm
3000watt max 2ohm
2200watt max 4ohm
1100watt rms 4ohm

i øjeblikket har jeg koblet en boxter shark på med dobbelt 2ohm´s svingspole, den spiller i 1ohm nu, men mit spørsmål er så om jeg kan sætte en bas mere magen til på indtil jeg får købt en blok mere, der står den kan trække 4-16stk 4ohm´s basser eller 1-8stk 2ohm´s basser

hvis det kan lade sig gøre hvordan skal ledningerne så forbindes melles de to basser og forstærkeren

på forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang monoblok+forstærker
  • #1   24. sep 2008 nøjes med at bruge een af svingspolerne på hver bass, og sæt dem parallelt,
    så skulle du gerne ende op med 1 ohm igen

• #2   24. sep 2008 blank: spiller begge basser så 1ohm ?

og det vil sige jeg skal køre plus fra forstærker til plus på den ene bas og videre derfra til plus på den anden bas ?

• #3   24. sep 2008 nej, så køre hver sub med 2 ohm..
    hvis du sætter 2 subs parallelt sammen, hvor at begge er 1 ohm, så ser forstærkeren ind i 0.5 ohm, og det skriver du ikke om den kan tåle

• #4   24. sep 2008 okay, men 2ohm er også fint nok indtil videre, så længe jeg så kan spille med begge basser på den.

men det rigtig nok det jeg skrev med at koble det til, med plus fra amp. til plus på den ene bas og videre til plus på den anden bas, og så kun bruge den ene svingspole på hver bas ?

• #5   24. sep 2008 for lige at slå alle dib drøme et væk så kan jeg ud fra din text se at den forstærker du omtaler kun kan være en soundstome cr5000 og nej den kan ikke slev 2 stk det er noget gylle carsound har fådet sket om den !!!

den kan max tag 1750 watt ind og lave os sige den er 90 efiktiv så yder den på en go dag 1500 rms watt MAX om det så er i 4 -2-1 ohm længer er den ikke..

hvorfor kan den max tag 1750 watt jo den er kun født med sekringer der tillader det antal strøm ...

så henrik s desvære en bass er max!!!! hvor de har 16 fra må du spøger dem om for værken teroi eller parktis passer dette....

• #6   24. sep 2008 john N : ja det er lige præcis sådan en jeg har, den trækker nu en bas ganske fint, om det er 1750watt , men jeg har jo så heller ikke noget at samligne med, men så er der ikke andet jeg må have en mere inden jeg sætter bas nummer to til

Kommentér på:
hjælp ang monoblok+forstærker

Annonce