{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Forslag til optimering af mit anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej

Ville høre om der er nogen der kan/vil hjælpe mig lidt med optimering af mit stereo, skriver hvad jeg har og hvad jeg har overvejet så kan i komme med nogle tilføjelser,
det ville være super fint =)

HU: Pioneer DEH6900IB - Den er fin nok syntes jeg selv

Forstærker: 4 kanals 500w Sony Xplod brokoblet så 250 ryger til bass og 125 ryger til hver af de to 6:9 højtt - Jeg tror jeg skal have fat i en anden da den jo ikke sender nok power ud til de forskellige ting.

Bass: 12" Sony Xplod 1500W i Bassworx ventileret kasse - Har overvejet en 10" da en af mine kammerater har en 10" Hertz som spiller rigtig godt, men min spiller også godt syntes bare ikke der er power nok i i forhold til hans 10" men måske fordi den kun får 250W og er en 1500W bass

6:9 højttalere: Alpine Type R 300 W PEAK / 100 W RMS - Spiller meget godt, men får ny bil nu her så ved ikke om de skal bruges her da jeg nødigt vil ødelægge hattehylden med dem.

Har gode kabler så de fejler intet.

Har overvejet en kondensator da jeg har problemer med at lyset på bilen påvirkes af bassen, men ved intet om hvilken jeg skal have.

Og så har jeg overvejet et 6.5" komponent sæt, her ved jeg heller ikke hvor man får et godt sæt til prisen, har kigget på Fusion og de ser fede ud og er billige, men dur det?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

PS min nye bil er en Pug 206 S-line fra '06 og mener der sidder 4 x 6,5" højttalere i sådan en, men ret mig hvis jeg tager fejl.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til optimering af mit anlæg
  • #1   4. dec 2008 For det første... Køb ikke Fusion... !!! Det er kraop fra start til slut... Nej det du mangler er et Peerless Definition 6 sæt !... Det levere kanon lyd !...

    Derefter så gør dig selv den tjeneste at finde en ny hattehylde, og få skaffet de 6x9ere af vejen !...

    Derefter invistere du i 2 forstærkere ;)... Evt Eton forstærkere ! Eller Audison SRx... Der findes flere derude... Men forstærkere som kan levere lydkvalitet til en rimelig pris !... En 4 kanals og en 1 kanals smiley

    Det problem du har nu er du slet ikke har power nok til din sub enhed...

    Og så lige en ny bass Peerless XXLS eller B2 AC-12... Men elllers ville den hertz du snakker om nok os være fornuftig !

    Det bedste ved din installation er betydeligt din Hu... Den giver dig rimelige muligheder for at få kanon lyd !...

    Sony Xplod er os noget være skrammel for at sige det mildt... Og synes bestemt at det bør skiftes ud... Sony har kunne lave fornuftige radioer... men deres højttalere og lignende bør man holde sig fra nu tildags...

    Det må kaldes en optimering...


  • #2   4. dec 2008 Og ja smid et batteri og en kondensator i bilen smiley

  • #3   4. dec 2008 Hvor kan man købe Peerless

  • #4   4. dec 2008 Danskaudioteknik sælger noget af det ved jeg... Men eller spørg Jesper J herinde... Han kan huske sælgeren her i danmark...

    Fordelene ved Peerless er at det er kanon kvalitet og virkelig fed lyd til en rimelig penge... Et kompokit koster cirka 16-1700 kr... Men er hver en kkrone værd...Og XXLS bassen ser ud af intet, men spiller simpelthen så godt til prisen... ! Og tro mig den kan sagtens spille igennem !... Samme gælder for Ac-12 bassen !...

    Du kan evt savle lidt på Peerless produkterne her

    http://www.d-s-t.com.au/caraudio/index.htm


  • #5   4. dec 2008 Definition 6 er ikke til at finde, men det er også kun 6 tommer mener der skal 6,5 til..

  • #6   4. dec 2008 De passer i 6,5" smiley Finder linket til dem senere!

    Dette sæt er bygget på definition 6 sættet

    http://www.frequence-shop.dk/product_info.php?cPath=59&products_id=433&osCsid=2946090d3dbc5589b4e567cdd16cf9d1


  • #7   6. dec 2008 Hehe Jesper... Du må se at vende tilbage fra kulden...

    Mener meget bestemt de passer.... Er dog 8 måneder siden jeg legede med sættet sidst...

    Men ring og forhør dig derude !


  • #8   6. dec 2008 Siger ikke det er 100 % identisk.. Men er findes træk i det fra Def 6 sættet... men def sættet lyder betydeligt bedst...

  • #9   6. dec 2008 Ikke helt lydmæssigt... Men synes personligt der er nogle af samme træk hvis du kigger på dem begge...

    Nok en holdningssag... Men Def 6 sættet er personligt min farvorit...


  • #10   7. dec 2008 Dog i 2 forskellige biler ja... Har selv haft def 6 sættet... Har jo været fremme et stykke tid nu...

    Synes begge sæt lyder godt, men Def 6 sættet kan tage lidt mere og har generelt os mere klar lyd... Men for 875 kr, får man ikke noget meget bedre...!


Kommentér på:
Forslag til optimering af mit anlæg

Annonce