{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Har jeg strøm nok? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg har lige fået monteret 2 jbl gti 10" subs i bilen, samt en earhtquake forstærker.
Jeg har efter papirene rigeligt med effekt til at trække de to subs, men efter min mening spiller det som røv og nøgler.. Eller rettere sagt - der er ikke lyd for de penge det har kostet.
Når jeg skruer op for volumen, er der en gul lampe der begynder at blinke på forstærkeren, og lyden blir forvrænget.
Jeg er lidt i tvivl om hvad det kan være? Jeg er lidt bange for at jeg ikke kan levere den rette mængde strøm, som de 2 sataner sluger, men har i andre idéer om hvad det ellers kan være?

Min kondensator er også kun på 1 farad.
Mvh Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg strøm nok?
  • #1   24. apr 2009 øørthkvæk er en lorte forstærker så dine jbl'er bliver bestemt ikke trukket ordentligt. Jeg vil sige køb en bedre forstærker og gerne et ordentligt batteri så du er sikker på at have nok strøm.

• #2   24. apr 2009 Hej Søren D har du kondensator på kunne værre der problemet ligger.
    Kondensatoren kan langt hurtigere afgive strøm til forstærkeren slår.

Jeg satte en på mine da lyset på bilen blinkede hver gang bassen slog smiley nu ved jeg selvføli ikke om du også har det problem.

• #3   24. apr 2009 Altså du mener også det er et problem med min strøm kapacitet?

• #4   24. apr 2009 til forstærkeren når bassen slår..

• #5   24. apr 2009 ikke nødvendigvis mit køre bare over bilens batteri... eneste jeg fik afvide var at en kondensator ville kunne hjælpe på det at bilens lys blinkede i det at lige når bassen slår trækker det mget strøm og det ville så kunne mærkes i at lyset blinker. mine er 2X 700W / 350WRMS og er forsikret med 100A forstærkeren kan ta op til 1500WRMS

• #7   24. apr 2009 Thomsen.

Jeg har jo en 1 farad kondensator monteret, men jeg er lidt i tvivl om det er nok..
    Jeg lagde mærke til at lyset blinkede kort, bare jeg tændte for mine blæsere i bilen..
    Jeg har prøvet at afmontere den ene bass, så jeg kun trækker halv effekt, men den spillede lige ringe..

• #8   24. apr 2009 Nå ja okay så jeg egentli ikke du havde skrevet beklager...

• #10   24. apr 2009 Tjek din stel forbindelse i motorrummet. Hvor langt er dit stelkabel?

• #11   24. apr 2009 Hmm kan se at det er en ok ny bil, så det er nok ikke en stelforbindelse der er rustet i smadre :D.. Evt lav en ny stelforbindelse fra batteri til karos.

• #12   24. apr 2009 Jeg var lige ude og kigge. kan det passe at der sidder et 61 amp batteri i bilen originalt?
    Jeg ville ikke mene at generatoren er et problem. Hvis mit batteri var fuldt opladet da jeg startede det op første gang, så burde det ikke have noget at sige..
    Jeg er i tvivl om at batteriet kan levere den store mængde strøm på den relative korte tid. Tidligere idag diskuterede jeg problemet med en kollega, og han anbefalede netop de Yellow Top Batterier.
    Alt er monteret håndværksmessigt korrekt, så det har jeg udelukket i første omgang..

• #13   24. apr 2009 Stelforbindelsen i motorrummet er ca 10-15 cm smiley Du siger jeg skal lave en ny stelforbindelse? Er det også i motorrummet du mener?

• #16   24. apr 2009 Ja også ny stel i motorrummet. de amp der står på dit bat er amp timer alser hvor mange amp det kan leve i 1 time. Et batteri kan levere 200-300 amp som peak strøm.

• #17   24. apr 2009 kan egntli værre din stel fra forstærkeren af ? det må jo max værre mener jeg ½m langt og skal være fastgjort til stel på bilen her skal malingen slipes af så det for god forbindelse til stel.

• #18   24. apr 2009 Om jeg har en halv eller hel meter stelforbindelse, burde ikke betyde noget, når jeg har 4-5 meter plus kabel. Strømmen er jo den samme hele vejen rundt..
    Men det med en ekstra stel forbindelse i motorrummet lyder ikke som nogen dårlig idé.. Det ligner en 16 kvadrat der er trukket derude, så det kunne sagtens blive bedre.

• #19   24. apr 2009 du skal nok minimum ha det du har som + kabel i kvadrat i motorrummet, den skal jo bære det bilen bruger og også forstærkeren

• #20   24. apr 2009 Tommy- Lige præcis. For så kunne jeg jo lige så godt trække en 16 kvadrat ud til min forstærker. Tror jeg går ud og ordner det med det samme. Tak for de gode råd i denne omgang smiley Skal nok holde jeg opdateret, hvis jeg finder en løsning. smiley

• #21   24. apr 2009 Har du prøvet og indstille din forstærker? For ellers kan det jo være at drejeknapperne står helt fucked, så det lyder er pommern til..!

• #22   24. apr 2009 Jeg har instillet i en masse forskellige settings.. Selv i et lille frekvens område, spiller det ikke som det skal.
    Nu har jeg lavet en bedre stel forbindelse, men jeg har stadig det samme problem :S Næste step, må være et ekstra batteri.

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #23   24. apr 2009 Hvis du har koblet den (Earthquake powerhouse PE-700.1) til som jeg kan se i din profil du har, så tror jeg den er alt for lille til de 2 enheder, det tyder det også på når den gule lampe lyser/blinker det er så vidt jeg husker en clip lanpe der viser at ikke kan levere mere når den lyser (har nået max af hvad forstærkeren kan yde)

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #24   24. apr 2009 det gik lidt stærkt smiley
    clip lanpe der viser at ikke kan levere mere når den lyser =
    clip lampe der viser at den ikke kan levere mere når den lyser

• #25   25. apr 2009 som thomas siger, så er den gule lampe helt sikkert en "peak" lampe, der betyer at forstærkeren "peaker" altså at den ikke kan levere mere, og klipper signalet.. hvilket både slår forstærker og enheder ihjel hvis du fortsætter med at spille musik sådan smiley ...

større forstærker smiley det mit gæt

Kommentér på:
Har jeg strøm nok?

Annonce