{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Kasse til Boxter 12" Shark {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, skal jeg have lavet en kasse til min Boxter 12" shark bass.

Jeg er absolut nybegynder hvad angår bilstereo - Men jeg er klar på en udfordring, men mangler hjælp og råd! smiley

Hvor mange liter skal sådan en kasse være på til den bas, skal der være udluftning og har formen af kassen noget at sige i forhold til lyden hvis kassen har samme antal liter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasse til Boxter 12" Shark
  • #1   13. okt 2009 lukket omkring de der mindst 18-25 l lukket og portet 25-35l sådan rundt regnet skal du ha meget tryk skal du bygge portet skal det være stramt og præcist så skal det være lukket og husk porten skal sidde i fronten på kassen dvs. samme flade som bassen er monteret og husk port ender både ind i kassen g udvendigt og som grundregl portens diameter fra bagvæggen

• #2   13. okt 2009 boxter basser spiller bedst i lukkede kabinetter

og inde på www.autohifi.dk kan du finde tegninger til kabinetterne... til højre på hjemmesiden..

• #3   13. okt 2009 Mange tak for jeres svar, som jeg kan læse det. Hvis jeg bygger mit kabinet lukket, vil jeg få en mere præcis og hård bass. Ikke den "rungende" bass? smiley

• #4   13. okt 2009 jeg ville smide den i et 50 L kabinet med en 4" port på 35 cm.
    det er i vært fald det jeg fik anbefalet af jøren der havde dansk auto hi fi i herning for et par år siden

• #5   13. okt 2009 ja... men det er vigtigt når du har valgt en shark... at du har en forstærker der er krafig nok... udover det er det endnu mere vigtigt at bilen har strøm nok... dvs at du skal ha et specielt batteri tilsluttet udover det batteri du har i bilen nu... og måske også en go kondensator.. ellers risikerer du at brænde bassen af fordi den ikke får strøm nok..

• #6   13. okt 2009 Kan man brænde lortet af hvis den ikke får nok strøm? smiley

• #7   13. okt 2009 tonny>> egentlig sjovt at de ikke er enige... kin i dansk autohifi inde på åboulevarden i kbh siger de skal i et lukket kabinet.. og deres tegninger viser også et lukket kabinet.. men igen... det kommer an på om man hører hip hop eller techno..

• #8   13. okt 2009 Brian>>> ja... fordi de prøver at levere ydelsen men ikke får strøm nok... så brænder man spolerne af..

• #9   13. okt 2009 ja det er jo en smags sag hvordan man best kan lide lyden

• #10   13. okt 2009 du kan se i min oprettede bil hvad jeg var nødt til at gøre for at få mere strøm... selvom det ikke helt er nok... men det var nyt batteri og to kondensatorer... sku nok ha et batteri mere...

• #11   13. okt 2009 men de har jo også tegninger med port

• #12   13. okt 2009 der er både tegninger med og uden port.... igen... det kommer an på hvad musik man skal høre...

• #13   13. okt 2009 kong gulerod hva snakker du lige om en enkelt 12" shark skal da ikke ha så meget strøm at et normalt bil batteri ikke kan klare det hvis da var 4 stk og 2 mono blocke jo men da ikke til en enkelt 12"

• #14   13. okt 2009 tyskeren>> hvis du har en 12" shark så leverer den 2000 watt rms... og med en forstærker der får den til at yde det.. så blinker lygterne og alt andet lys i bilen hvis du ik sørger for ekstra strøm... og når lyset blinker er det et fare signal for at der ikke er strøm nok... og det kan i værste tilfælde føre til at den brænder enheden af..

• #15   13. okt 2009 ellers så ring til dem her og få en snak... de er meget bedre til at forklare det end mig...

4600 Køge
    Københavnsvej 203
    Tlf. 56 66 03 40
    Fax. 56 66 03 91

• #16   13. okt 2009 ah det passer så ikke den er på 2000 peak watt rms det betyder at maks watt er på 2000 watt i 1 milli sek. den yder måske 1000 i realiteten så selvfølgeli kondensator på men et normalt bilbatteri kan altså sagtens føde den

• #17   13. okt 2009 ja det er så her jeg ville vise dig videoen hvor de sætter 230 vilt fra stikkontaktwen til shark'en.. men de har fjernet videoen..

• #18   13. okt 2009 men ta nu og snak med dem i butikken... de har dagligt kunder der klager over at lyset i bilen blinker fordi den æder alt strømmen... selvfølgelig kan man godt spille med den i bilen uden at den tager strømmen, men der er jo så fordi man har en lille forstærker som ikke kan spille bassen op... men hvis man ik vil investere i en ordentlig forstærker til at trække bassen... hvad skal man så med bassen...???

• #19   13. okt 2009 det kan man også med andre bas enheder end sharken men hva har det med sagen og gøre ???

• #20   13. okt 2009 de ville bevise at den ku klare 2000 watt i en længere periode... de lader den få strøm i et par sekunder... og den spiller stadig bagefter.

• #21   13. okt 2009 selvfølgelig skal da en ordenlig monoblok til men det ar stadig ikke noget med batteriet og gøre min kammerat havde samme problem med strøm, det viste sig så og være hans stel forbindelse fra batteriet til karossen da var for lille
    men det skal jo selvfølgelig ikke vær de der mini batterier da standart sidder i en daihatsu men alm. størrelse bilbatteri som fx i en opel vectra på 60amp er fint nok

• #22   13. okt 2009 det kan andre basser også men det har stadig ik noget med strøm mangel og forkert batteri og gøre

• #23   13. okt 2009 jeg gider ikke at diskutere det med dig.... du kan jo ringe til dansk autohifi og ta diskutionen med dem... de sælger varen så de ved jo nok hvad de snakker om...

• #24   14. okt 2009 hehe der bliver snakket meget var... Eneste grund til at på deres biler blinker og lyser er fordi at ingen af dem opgradere deres stel... Det er så simpelt men ingen gør det ... Desuden så kan man godt brænde sin enhed af ved for lidt effekt eller ved svingende spændning, men det skyldes at forstærkeren begynder at 'clippe', hvilket gør enheden slår urent, og derved ikk opnår den køling den nu engang skal have... Derfor dette sker... Et batteri er selvfølgeligt altid godt, men det er generelt ikk det som er problemet på folks biler... Dog er det ikk alle i dansk auto hifi man skal tage på ordet desværre, ikk alle ved hva de laver... Det skal egentligt os siges at der ingen grund er til at gå så meget op i watt som her... Vigtigst er bar at forstærkeren er stabil, og har en god strømforsyning... Held og lykke...
    r

Kommentér på:
Kasse til Boxter 12" Shark

Annonce