{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.272 visninger | Oprettet:

Komme uden om indbygget radio {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Seat Cordoba fra 2000, hvor radioen og infocenter er een enhed.
Det er radio/bånd/infocenter.
Da jeg gerne vil høre ipod eller lign, vil jeg i den forbindelse høre om der er nogle kloge hoveder som ved hvordan man evt. kan komme uden om radioen, eller om der er en måde man kan tilslutte ting uden alt for meget ombygning? Fx noget AUX udgang, eller usb, som er "lige til" at lodde på nogle ledninger eller om man kunne købe en eller anden lille boks man kan tilslutte??
Mvh Kasper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komme uden om indbygget radio
  • #1   5. mar 2011 Du kan få en FM transmitter som du kobler din iPod til, også indstiller du den til en bestemt radio frekvens og finder den samme frekvens på radioen, og så kan du hører din musik på den måde...
    Lyden er ikke fantastisk, og den er typisk meget modtagelig overfor støj frekvenser, men det findes og det "virker", vi brugte det meget indtil der kom radio med USB og AUX i bilen...

Du kan bla. købe dem her: http://s.dealextreme.com/search/fm+transmitter
    Men de findes også i DK dog typisk til en langt højere pris...

• #3   5. mar 2011 Aha det lyder smart.. Men HVOR dårlig er lyden? Er det sådan at man bliver irriteret over det eller er det okay?
    Men tak for svaret! smiley

• #4   5. mar 2011 Kasper H

Køb en HU med ipod control... det giver 10000 gange bedre resultat end nogen fuskerløsning med fm transmitter...

SÅ dyr er en HU med ipod control heller ikke: http://carsound.dk/produkt.asp?id=8394&pk=2&produkt=Clarion_CZ200E_Autoradio

• #5   5. mar 2011
    Kasper H

Du vil blive irriteret over lyden med sådan en fm-transmitter...

• #6   5. mar 2011 Cody > En FM transmitter er IKKE en fuskerløsning... Og så vidt jeg husker kan man ikke skifte radioen i hans bil uden at man skal til at lave netop fuskerløsninger...

Kasper H > Lyden vil typisk være okay, men der VIL komme støj til tider, så NEJ det er ikke den optimale løsning... Men det er bedre end alternatviet, ingenting...

• #7   5. mar 2011
    * Mr. Nobody *

Der findes ikke en bil man ikke kan skifte radioen i...

Han skal bare spørge hos Seat hvordan...

• #8   5. mar 2011 en fm transmitter ER en fuskerløsning. og det lyder ad helvede til.,..

• #9   5. mar 2011 Cody > Jeg ved ikke om du nogensinde har været inde i sådan en model Seat, men der er radio og kørecomputer en og samme enhed, desuden er den så vidt jeg husker en integreret del af instrumentbordet...

Og hvordan kan noget hvor der ikke skal klippes i ledninger eller laves andet "hærværk" være fuskeri? Du snakker da som du har forstand...

Den FM transmitter jeg har brugt har virket okay, NEJ det er CD lyd der kommer ud hele tiden, og den KAN skratte, men derfra og til at sige at det er bare er noget lort, der er satan edme langt...

Jeg ville ikke have et problem med at bruge det igen...

• #10   5. mar 2011 Cody > Har snakket med Seat, og det ER ikke muligt at skfite den ud, da den som mr nobody siger er en integreret del af midterconsolet og infocenter.. En løsning var at købe en cd-changer og kode dén ind på en radiokanal, det kunne man få for en 12-1700kr.. Men jeg vil hellere have USB/AUX.. Og dét kendte han ikke en løsning på..

Mr nobody > Okay.. Jeg prøver med en FM transmitter.. Det er jo ikke så dyrt for at teste det. Og bare at det er nogenlunde kvali det meste af tiden, så kan jeg godt leve med det smiley
    Men tak for det! Det var en god/hurtig/billig løsning smiley

• #11   5. mar 2011 * Mr. Nobody *
    Som jeg har forstand til? Jeg har haft med bilstereo at gøre i 10 år nu... tror nok du er den SIDSTE, der skal prøve at udfordre mig inden for dette emne... At du har så snæver en tankegang omkring tingene og er tilfreds med lorte lyd (Og nej der kommer ihvertfald ikke lyd af CD kvalitet ud af den FM transmitter... det gør der ikke engang fra dab radio) Det betyder ikke at jeg ikke ved hvad jeg snakker om... Aldrig udfordre mig på dette emne for du ved ikke en brøkdel af det jeg har lært..

Kasper H
    Jeg garanterer der findes en løsning... også med din bil... En løsning der ikke kræver noget fuskerri, og som med 100% sikkerhed giver en bedre lyd... Har lige tjekket billeder af interiøret... og jeg kan se flere løsninger der gør du kan beholde dit infocenter og samtidig få en ordentlig lyd... Men hey lyt hellere til mr. nobody da han mener jeg ikke har forstand på det... jeg har kun haft med bilstereo at gøre i 10 år... 6 af dem på konkurrenceplan...

• #13   5. mar 2011 Onkel Per

Hvis det lort virker er det faktisk bedre end fm-transmitteren...

• #14   5. mar 2011 Jamen ifølge flere jeg kender virker det fint nok.

Og sikkert også den nemmeste og billigste løsning.

• #15   5. mar 2011 Cody, ja det er sikkert massere af løsninger.. Men jeg gider ikke alt mulige dyre og besværlige løsninger.. Det var bare hvis man lige kunne lodde en ledning på omme bag ved, eller tilslutte en boks i eller lign.. Man kan selvfølgelig altid bare købe en anden HU og sætte et sted, men det er ikke den slags løsning jeg er ude i. Og det er heller ikke planen at jeg skal stille op til bilstero konkurrencer.. Jeg vil bare gerne SELV vælge hvad jeg vil høre.. Men jeg siger tak for dine arrogante indlæg.

Onkel Per > haha det ser sgu sjovt ud smiley Tak for indlægget, det er da også værd at prøve smiley

• #16   5. mar 2011 Kasper H

jamen jeg synes det er fint du vil vælge den mest elendige løsning... nogen skal jo være laveste fællesnævner...
    Men her er noget du kan tænke over.
    1: min løsning ville ikke have været dyr
    2: Overhovedet ikke besværlig... ret nem faktisk...

og hvem har sagt du skulle stille op til konkurrencer?
    Hvorfor tror folk at det kan bruges som et argument for at lave noget der lyder af lort?

Og ja jeg er arrogant overfor folk der nægter at være åbne overfor nye ideer, og bedre løsninger... men held og lykke med det.. jeg kunne have hjulpet med en nem simpel og billig løsning der havde givet en god lyd... men det var du ikke interesseret i... du vil hellere have en lortelyd med støj på... have fun...

• #17   5. mar 2011 Cody > Hvorfor plabre du så løs om alle dine skide konkurrencer, og livs lange erfaringer osv.. Så kom dog med den løsning hvis du har en.. Ligesom de andre har gjort..
    Der er ikke meget konstruktivt i det du siger.. Så hvis du alligevel ikke har noget fornufting at sige, så bare lad vær.. Vi andre gider ikke høre på det.. Men hvis du har problemer i hoved eller på andre fronter, så kan jeg godt hjælpe dig.. bare smid mig en PM..

• #18   5. mar 2011 Kasper H

Eneste grund til at konkurrencer blev nævnt var for at vise hvor erfaringen kommer fra... på intet tidspunkt sagde jeg noget om at DU skulle deltage... Måske du skulle lære at læse det der står...
    Mit hovede fejler skam intet lille ven... det er ikke MIG der har et problem med at ville lytte til fornuft... det er mere DIG... du har samtidig mere travlt med at svine mig til end at fatte at jeg faktisk prøvede at hjælpe dig... du var kun interesseret i hvad der var nemmest for dig selv... Ikke i at få af vide hvad man faktisk kunne gøre... der kom 1 løsning og den sprang du på fordi det lød jo nemt...

jeg vil skam gerne hjælpe dig men ikke med den tone du har på der... du kan skrive pænt... hjælper gerne folk hvis de kan skrive i en ordentlig tone til mig... (Ja jeg er dobbelt moralsk på et område så det behøver du ikke nævne nu)

• #19   5. mar 2011 Cody: Det er faktisk rigtigt, som flere også nævner, at man ikke kan skifte HU i den model...Der er IKKE en let løsning til det, hvor meget du så end spørger hos Seat. Løsningen er: Behold, opgrader til OEM CD/radio, eller byg-om....

• #20   5. mar 2011 Essal AKA Aze .

Vil godt gå med til man ikke kan skifte HU.. men dr er flere løsninger end du nævner.

• #21   5. mar 2011 Cody > Undskyld mig en gang, og nu skal jeg nok prøve at lade være med at komme ned på dit niveau....

MEN hvad kender du til min viden indenfor auto hifi?? Jeg vil dog være ærlig og tilstå at den ikke er skide stor, men lige på det her punkt der er det vist DIG der er laveste fælles nævner beklager men det er facts... Grunden til at jeg ved det jeg gør om den gryde der, er at jeg kender en der købte en om fredagen og satte den til salg om mandagen nemlig fordi der ikke kunne skiftes radio i den, den detalje havde han ikke lige lagt mærke til...

Og hvor er det sjovt at bare fordi folk har x års erfaring med noget så er de overbevist om at de er klogere end ALLE andre... CHRIST....

Det kan også være der er flere løsninger på problemet, men hvem siger at han gider ofre så mange penge og tid på det, og og så er vi jo ovre i fuskerløsninger, dem som du ellers er så meget i mod...

Kasper H > Jeg håber trods alt at du har fået nogle brugbare svar på dit spørgsmål, og jeg håber du bliver tilfreds med det... :o)

• #22   5. mar 2011 * Mr. Nobody *

Nu skal vi lige være enige om hvad en fusker løsning er... for en fuskerløsning er enten en uholdbar løsning... eller en løsning der på trods af den virker giver dig et dårligere resultat end nødvendigt...

Du kender 1 der har haft bilen... Fantastisk.. så er du da den rette til at svare... Jeg har faktisk lagt anlæg i en.... hvem af os har mon mest viden om den?

Og utroligt morsomt som uvidende folk bare elsker at skrive "det er facts" som om det giver dem ret... kors i røven det viser da bare de reelt set ikke ved en skid om tingene og får dem kun til at se dummere ud...

Kom tilbage når du har lært lidt... og ikke prøve at diskutere med en der rent faktisk har lagt anlæg i den type bil...
    Og inden nogen kommer med en smart bemærkning om at jeg skulle finde billeder for at vide hvordan den så ud, så har jeg lagt anlæg i mange biler... forvent ikke jeg kan huske indteriøret i den alle...

• #23   5. mar 2011 Cody: Hvilke andre løsninger er der da? Som ikke er omfattende?

• #24   6. mar 2011 Okay.. Inden vi kommer for helt ned i kælderen mht. hvilket niveau vi er på, så lad os starte forfra..

Cody > Respekt for din viden og passion inden for dette emne.
    Du fremlægger det bare lidt arrogant og så mister man hurtigt interessen. Der var ikke nogen form for brugbarhed i det du skrev. Du skrev bare "man kan lave andre løsninger".
    Kom med noget konkret og jeg vil lytte.
    Hvis du har en løsning, og du har tid og gider. Så må du gerne foreslå den herinde. Og jeg behøver ikke vide om hvor mange biler du har installeret anlæg i, hvor mange konkurrencer du har deltaget i osv. Jeg vil bare have noget brugbart smiley
    De andre gav mig nogle hurtige løsninger som jeg da ville kigge nærmere på, da det kunne løse mit problem hurtigt, måske midlertidigt til jeg fandt en anden løsning.
    Om du opfatter dét jeg siger som kritik må du selv om, jeg siger bare det bare for at hjælpe dig. For du har uden tvivl styr på det med bilstero, det er da bare ærgerligt at hvis du har lyst til at dele det, at du så ikke får lov nu du har mulighed for det.

Mr nobody > Jeg vil da helt klart lige undersøge dem og evt prøve dem. Det er jo småpenge vi er ude i, men tak for en BRUGBAR løsning(måske ikke verdens bedste løsning når vi snakker lydkvalitet). Men måske det rækker til det jeg skal bruge det til, og desuden er højtalerne i bilen heller ikke suuuper gode. Men det er da et forsøg værd.

• #25   6. mar 2011
    Kasper H

Det er seriøst ikke mit problem hvis folk ikke kan lide måden jeg skriver tingene på... her er et forslag: Læs det der bliver skrevet, uden at fortolke... Læs ordene og ikke måden de er skrevet på...

Du skriver for at hjælpe mig? har jeg bedt om hjælp? For rigt lov til at dele ud af hvad jeg ved... med 3-4 nye private beskeder om dagen omkring hjælp med bilstereo, så tror jeg ikke ligefrem jeg savner mulighed for at dele hvad jeg ved... (Du tror vel ikke dette er det eneste forum jeg findes på?) Heldigvis er de fleste der skriver interesseret i en god løsning... Du er tydeligvis interesseret i en hurtig løsning... 2 Ting der ofte ikke kan forenes...Du søger også en så billig løsing som mulig... Nærig er også en egenskab der er lidt svær at arbejde med... Og ja jeg lyder stadigt arrogant det er jeg klar over... men jeg kender en mand med en Seat Cordoba fra ca 2000. der lige nu kan køre glad rundt i sin bil med god lyd, ipod funktion, og hans infocenter intakt... uden brug af fm-transmittere eller kassette adabtorer... han skal dog lige bruge en fjernbetjening...
    havde du været interesseret ville jeg gerne have lavet samme løsning i din bil... havde nok taget 1 dag... men jeg fik denne smidt i hovedet "Men jeg siger tak for dine arrogante indlæg." for ikke at tale om denne: "Hvorfor plabre du så løs om alle dine skide konkurrencer, og livs lange erfaringer osv.. Så kom dog med den løsning hvis du har en.. Ligesom de andre har gjort..
    Der er ikke meget konstruktivt i det du siger.. Så hvis du alligevel ikke har noget fornufting at sige, så bare lad vær.. Vi andre gider ikke høre på det.. Men hvis du har problemer i hoved eller på andre fronter, så kan jeg godt hjælpe dig.. bare smid mig en PM.."

Men nu? well Vil da stadig godt lave det... det bliver bare fucking dyrt...

• #26   6. mar 2011 Cody: Læser du overhovedet indlægget inden du skriver, eller har du bare travlt med at komme til orde? Der bliver spurgt om en SIMPEL løsning, og du anbefaler at han køber en nu HU, når du tilsyneladende ved (du ved jo alt) at den ikke kan skiftes?! Er det en simpel løsning? I så fald må gradbøjningen af "simpel" godt nok være alternativ for dit vedkommende. Læs hvad der står...Ikke hvad du vil have det til at lyde som.

Og hvor er det dog komisk at du altid har behov for at oplyse om ALLE de private beskeder du får, og ALLE de folk du hjælper. Sjovt at størstedelen i forum finder din attitude arrogant, men at din fanskare alligevel sender dig hele "3-4 nye beskeder om dagen"...Wow.

Du vil meget gerne påpege at alle andre skal gøre dit og dat, når de skriver...Men du er for fin til selv at tage kritik til dig, når folk påpeger din adfærd? Hvad gør dig til et overhovede herinde?
    Tag en Codymagnyl og slap lidt af...Det ville sgu gavne dig selv, hvis du virkelig er så opsat på at dele ud af dine guldkorn...

Hvor blev den løsning af du nævner? Du har så forbandet travlt med at fremhæve din guddommelighed inden for bilstereo, men en løsning er der stadigvæk ikke kommet fra dig. Og fedt at skulle være tvunget til at bruge en fjernbetjening fordi der ikke er tilgang til HU (den er vel knaldet op i handskerummet e.l.)...Det er sgu i mine øjne en fusker-løsning, men sådan er vi så forskellige...

• #27   6. mar 2011 Cody > Du er uden for pædagogisk rækkevidde, længere er den ikke... Og forresten så har ham du som jeg nævner vundet en hel del konkurrencer i lyd, og har haft sit eget ICE firma, både i Tyskland, Danmark og Sverige, så jeg tror nu nok han ved hvad han laver, om han ved mere end dig, skal jeg lade være usagt, jeg evd bare at han solghte bilen efter meget få dage fordi han ikke kunne skifte HU i den, og han gider nemlig ikke de FUSKERløsninger som du selv er ude i...
    En fusker løsning for mig, er en løsning hvor man skal til at trække nye kabler, klippe i eksisterende og hvad ved jeg, se DÉT er en fuskerløsning, en FM transmitter er højst en hovsaløsning/Midlertidig løsning, og intet andet...
    Det forøvrigt folk som dig der gør at jeg sjældent skriver i det åbne forum her på BG...

Kasper H > Du må meget gerne sende en pb til mig hvis du vil og husker det for hvad du endte ud med at gøre, da det jo kan hjælpe andre i fremtiden hvis de køber en bil som din f.eks... Jeg håber at du i sidste ende bliver tilfreds med dit valg ihvertfald, om det er en FM transmitter eller indbygning af en ny HU et eller andet tilfældigt sted i bilen er sagen uvedkommende, bare det virker :o) Og jeg er godt klar over at lyden ikke vil være fantastisk, men sådan er der jo så meget... ;o)

Essal AKA Aze . > Tusinde tak for opbakning, og syn på sagen fra en tredje vinkel, det er altid rart :o)

Jeg stopper med at overvåge emnet, for jeg gider ikke spilde tid på arrogante røvhuller som Cody, som ikke kan se andre muligheder end dem han selv har fundet på...

• #28   6. mar 2011 jeg har en harman kardon drive + play til min - den kan gå i antennestikket og lave en fm kanal på en selvvalgt frekvens eller den kan gå i aux-indgangen på radioen..

en nem løsning hvis du SKAL have den orig radio i..

• #29   6. mar 2011 CS: Hvad hedder den model radio du har i? AUX er nemlig en oplagt løsning, men kører ind via CD-changer porten, og det er ikke alle udstyrs modeller der har dette?!

Kommentér på:
Komme uden om indbygget radio

Annonce