{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Marco L
Marco L
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6

Komme uden om CVR. {{forumTopicSubject}}

Hej. Har set på en bil som falder i min smag og pris idé. Problemet er bare at, han kun sælger den som engros salg. Han fortæller mig, at jeg skal låne et cvr, og så kan jeg hente den. Er det lovligt, hvis jeg bruger en vens CVR nummer, og så registrerer den i mit navn?
Ellers er der andre måder jeg kan hente den på, når han kun sælger den engros... Tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komme uden om CVR.
  • #1   13. mar 2014 Så vidt jeg ved, så det ikke lovligt smiley
    - Har før kigget på biler til engros salg, og der måtte jeg ikke låne mine forældre CVR nummer.
    Det kunne ellers være smart smiley

• #2   13. mar 2014 Ja, det er lovligt. Din ven køber den i sit CVR-nummer og sælger den videre til dig samme dag. På den måde undgår både forhandleren og din kammerat at hænge på reklamationsret, med mindre din ven bruger sit CVR-nummer til at handle biler med eller lignende som sit primære erhverv.

For at undgå alle former for bøvl, er det vigtigt, at I laver en ny slutseddel, hvor der står, I indgår en handel samme dag, som han køber den, så bilen ikke ejes af CVR-nummeret i fx et par uger eller lignende.

• #3   13. mar 2014 Det var selvfølgelig en måde at gøre det på - Men det jo ikke at ''låne'' et CVR nummer? smiley

• #4   13. mar 2014 Hvis din bekendte med et CVR-nummer ikke bryder sig om det, må du gerne låne mit til formålet mod et mindre beløb - forudsat at bilen skal købes i nærheden af Herning. Det betyder som sagt ingenting for virksomheden...

• #6   13. mar 2014 Noget med at så kan forhandleren få Afgiften tilbage for bilen eller noget i den retning... Og så sælges den uden garanti...
    Ofte fordi det er en værre smadrekasse der ikke er nogen forhandlere der tør give garanti på...

• #7   13. mar 2014 Der er ingenting med afgift. Det er udelukkende for at slippe for at yde reklamationsret over for en forbruger.

• #8   13. mar 2014 Ok... smiley Men det er jo som oftest fordi bilen ikke er i så god en stand... Så vil jeg sgu heller ikke yde garanti da... smiley

• #9   13. mar 2014 #5 vel for at undgå reklamations sager..

• #11   13. mar 2014 Ronni M - der er forskel på reglerne når det er handel mellem virksomheder

• #12   13. mar 2014 Ja, du <i>vil</i> gerne have det med - naturligvis - men du får det ikke. Forhandleren har ikke pligt til at yde reklamationsret over for virksomheder. Dermed undgår forhandleren altså bøvl, når der sælges til virksomheder, da han i så fald bare kan sige "Ærgerligt for dig - bilen er købt som beset".

Du kan sikkert overtale de fleste forhandlere til at sælge dig en "normal" bil med noget, der svarer til garanti/reklamationsret, selv om du køber som en virksomhed. Så skal du bare regne med at komme til at betale for det.

• #14   13. mar 2014 fordi du ikke kan fraskrive dig reklamationsretten til private

• #15   13. mar 2014 Jo, det er sådan med <i>alle</i> biler, om så den er helt fabriksny. I dette tilfælde er den bare dækket af fabriksgarantien i stedet, så her gør det ikke nær så meget.

Køber du en to år gammel bil, der har kørt 3.000 km, så er der ingen former for garanti eller reklamationsret, med mindre forhandleren tilbyder det.

Man kan ikke sælge en bil til privatpersoner og komme uden om reklamationsretten. Derfor skriver forhandleren, at den kun sælges til CVR-nummer. Det er meget brugt, også på lidt nyere biler, som egentlig ikke fejler noget, men som forhandleren ikke gider at stå inde for.

• #17   13. mar 2014 Jo, i praksis er det sådan, at der er en grænse. Men under alle omstændigheder vil forhandleren risikere en masse bøvl med folk, der pludseligt påstår, at de har ret til det ene og det andet. Så er det lettere at sælge den til et CVR-nummer og sige "Bare ærgerligt, det har jeg ikke noget med at gøre".

• #19   13. mar 2014 Ronni M - forstå det dog

• #21   14. mar 2014 Jeg har selv gjort det med min Audi. Jeg lånte bare min mors CVR nummer. De oplyser det ikke nogen steder så i princippet kan du bare låne et fra nettet. Jeg opfordrer dig ikke til at lave ulovligheder.

• #24   14. mar 2014 Problemerne komme først den dag skat gennemgår bilag fra forhandleren. Hvis de virkelig går op i det skal køber jo kunne fremvise bilag på den købte bil.

• #25   14. mar 2014 Det er ulovligt at låne det ud direkte, ja. Men det er ikke det fjerneste ulovligt, hvis jeg fx køber bilen i mit CVR-nummer og sælger videre til vedkommende, som ønsker at købe den.

Kommentér på:
Komme uden om CVR.

Annonce