{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.481 visninger | Oprettet:

bedst at brokoble bass? {{forumTopicSubject}}

har li skaffet mig en xzound madness monoblok idag som skal køre over min bass

har en gtx pro 600wrms watt og har en boxter shark 1400wrms

og regner med jeg vil smække sharken i måske, men skal den brokobles for at få bedst ydelse eller?

altså forstærkeren

og ingen dumme kommentare med det skod forstærker,

det fint nok til mig når man ik har penge til kvali

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedst at brokoble bass?
  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 1 Svar: 198
    #1   28. jun 2012 I og med det er en 1-kanals forstærker kan den ikke brokobles. Hvis du hentyder til at der er 4 højtalerudgange er det bare for at gøre det nemmere at tilslutte flere enheder, de er forbundet parvis inde i forstærkeren.

• #2   28. jun 2012 Som nævnt, så kan du ik brokoble en 1 kanals (monoblok er 1kanals) men du skal tilslutte den i de rigtige ohm. Shark er med 2x2 ohm svingspoler men pro elliminator har lun en svingspole. Så du skal ik sætte begge to til samtidig.
    Her er er diagram over tilslutning af din Shark
    http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=55590

• #3   28. jun 2012 Ahh en mono blok kan sagtens have 2 udgange men halveret effekt på hver så skal man kun have en sub skal den brokobles smiley

• #4   28. jun 2012 Capu . - Nej det kan den sgu da ikke smiley Mono = 1 og derved har en monoblok kun en kanal smiley basta bum og slut...

Men ja nu kender jeg ik så meget til den forstærker, og om den er stabil ved 1 ohm... men hvis den er det, er det bare at smide begge plus fra bass til plus på forstærker og begge minus på minus smiley

• #5   28. jun 2012 Han kan da sagtens smide begge basser til den forstærker. 2x2 ohm i serie giver 4 ohm, plus endnu en 4 ohms bass i parralell med den anden bas, så får du 2 ohm, så det kan han nu sagtens.

Men det er helt rigtigt at du ikke kan brokoble en "standard" monoblok. Den har kun én udgang med + og - .

• #6   28. jun 2012 Tog lige et hurtigt kig på den Xsound madness monoblok der. Jeg kan godt se din forvirring. Der er to - og 2 + udgange, men det er som Lars H siger kun for at gøre det nemmere at koble enhederne til forstærkeren.

Så du kobler din shark til det ene sæt udgange, og din gtx pro til det andet sæt udgange.

Din shark skal også kobles sammen på de to svingspoler den har, så der kobler du den ene minus fra den ene svingspole sammen med den ene plus på den anden svingspole. Den anden minus og plus kobler du så til din forstærker.

• #7   28. jun 2012 Jeg vil nu kraftigt råde ham til kun at bruge den Shark bass, den anden er ikke nær så kraftig og vil bevirke at man nok ik kan udnytte Shark'en helt ud... samt at forstærkeren kan levere mere effekt ved 1 ohm, end ved 2 ohm...

• #8   28. jun 2012 PSV projekt så tag lige et kig på de forskellige mono blokke :)?

• #9   28. jun 2012 Bruger også kun 1 bas og det shark

Men vil det sige at shark skal jeg tage en ledning og sætte i + fra svingspole 1 til minus svingspole 2 og så tage de andre udgange i forstærkeren og sætte i * og - på forstærkeren?

• #10   28. jun 2012 Capu:
    at der er 2 udgange på en monoblock er for at gøre det nemmere med tilslutning af subwoofere... altså de 2 udgange er parralelkoblet inde bagved... så ved at koble 2 subwoofere eller 2 spoler direkte til hver udgang så parrelelkobler man...

men halveret effekt er ikke korrekt... så er det 2 kanaler og så er det en 2 kanals forstærker...

Daniel P:
    brug kun en subwoofer... det andet her bliver noget juks...

• #11   28. jun 2012 oki men forklar li hvordan jeg skal koble den shark nøjagtig til på den smiley er lidt lost med de wvingspoler,

havde nemlig forstået man sku tage ledning fra + til + og minus til minus ved svingspolerne, men de siger noget andet herinde smiley

Kommentér på:
bedst at brokoble bass?

Annonce