641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Generatorstøj Generatorstøj

Døjer med generatorstøj og det irriterer mig grænseløst.

Ting jeg har prøvet:
- slebet helt ned til bar metal der hvor jeg tager stel
- lavet en go stelforbindelse på min hu
- opgraderet stel fra bateriet til karrossen
- skiftet hu
- strøm og signalkabler er adskilt i hver sin side
- Fin stel fra motor til karrossen
- Der er de kraftigste stelkabler til som forstærkeren kan tage

Har tænkt på at prøve:
- at få en af de der afledere til statisk elektricitet på
- en kondensator på (har hørt den også kan tage en del støj)

Andet jeg kan gøre ?

Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generatorstøj
  • #1   26. sep 2012 Hvis kabelføringen er så perfekt som du siger, har du temmelig sikkert brændt en stelbane af i din hu..

Prøv at lån en anden og se om det ik hjælper...

• #4   26. sep 2012 det var phonokablerne i min der var problemet..
    Skiftede dem ud med nogle fra audison og så var alle problemer væk..

Støj fjernere har aldrig virket for mig.. Prøvet et utal af dem fra thansen, bilxperten osv i forskellige prisklasser og INGEN virkede.. Så hvis du spørger mig så lad vær med at spilde tid på dem smiley

• #5   26. sep 2012 Det er DLS pro phonokabler. Det burde ikke være min hu for har lige skiftet den og det var nøjagtig samme problem med den anden

• #6   26. sep 2012 Hva' med remote ?
    Ligger det sammen med plus kablet ?
    Og hvis phono har et hårdt knæk et sted eller noget så kan det være at det er lidt knækket indenvendig og derved give støj,,
    Generatoren kan til tider også lave støj igennem ledningerne,,

• #8   26. sep 2012 styleaudio: hvorfor skulle det være pioneer radioen der gjorde det?? spørger fordi jeg har sammen problem men jeg har pioneer hu i...

• #9   26. sep 2012 Pioneer headunits er notorisk berygtede for at brænde stelbanen af... Der skal intet til på dem smiley

• #10   26. sep 2012 Det er en alpine cda-9886r hu og DLS RA40 forstørker

• #12   26. sep 2012 Hvordan er din forstærker monteret? Rammer chassiet på din forstærker stel, eller de skruer den sidder med, rammer de stel?

Det kan være falsk stel, altså den trækker stel gennem chassiet på forstærkeren

• #13   26. sep 2012 hvad skal man så have af hu?

• #14   26. sep 2012 Alpine smiley

• #15   26. sep 2012 kunne være jeg skulle prøve at skifte min hu ud så

• #16   26. sep 2012 min lyder nemlig også som om man kan høre cd dreje rundt i højtalerene

• #17   26. sep 2012 den er skruet fast i bagsædet. der er stål beblædt med filt

• #18   26. sep 2012 Det dur ikke...

Du dræber din forstærker, men se om det forsvinder hvis du skruer den ned

• #19   26. sep 2012 smadrer det forstærkeren ?

• #20   26. sep 2012 ja du brænder stel banerne i forstærkeren... eller du kan

• #21   26. sep 2012 så må jeg have købt en plade at sætte imellem

• #22   26. sep 2012 go ide, bare hust at dine skruer heller ikke må ramme stel, hvis de ikke er isoleret fra forstærkeren

• #23   26. sep 2012 tænker på enten at lave en plastikbøsning eller skrue en træplade på bagsædet og sætte forstærkeren derpå

• #25   26. sep 2012 Det kan jeg love dig for det har.

• #27   26. sep 2012 den er rimlig lang ellers. Stel på forstærkeren er altid monteret til kassen på forstærkeren.

• #28   26. sep 2012 Jeg er da ligeglad med hvor mange biler du har bygget, dem du har bygget på den måde er forkert.
    Når nu du har bygget så mange så skulle du også gerne vide at stømmen ( hvis den har mulighed for det) løber den nemmeste vej.

• #29   26. sep 2012 Den med at strømmen løber den korteste vej vidste jeg godt

• #31   26. sep 2012 Styleaudio, når du har bygget så mange biler og ved alt det det ikke kan være, kan du så også sige lidt om hvad det kan være ?

• #33   26. sep 2012 Har prøvet at skifte radioen

• #34   26. sep 2012 Tim R - Det faktisk forkert smiley strøm løber den nemmeste vej, og ikke den korteste smiley Den løber den vej som der er mindst modstand i.

Men printet er monteret på chassiet, og der løber stadig et lille stelkabel fra print til chassiet.

Og nej der er da ikke mindre stel på bagsædet end der er et andet sted? ja beslag er malet ja, men hvad sker der når man spænder en bolt på på noget der er malet? ja man skære bolten ned i metalet, derved løber strømmen gennem gevindet og så videre..

hvis du sætter din start booster eller din batteri lader et sted på sæderyggen ( et sted hvor der ikke er lak på ryggen) kan du starte din bil den vej igennem!

Men der skal ikke meget fejlstrøm til at give støj, og hvis du har et anlæg der yder, dør din forstærker på et tidspunkt pga. fejlstrøm... Men du ved mest..

Men skriv herinde ( http://bilstereoforum.dk/ ) at du montere forstærkere direkte på metal som "forhandler/montør" og hør hvad de mener om det.

Men jeg skal ikke bestemme hvad du skal gøre eller noget, prøver bare på at hjælpe med et støj problem, og skriver at den kan skyldes at den er monteret direkte på ryggen og at forstærkeren ikke bryder sig om "falsk" stel, og så prøver du at belære mig om at det ingenting har at sige..

Nu her for at der ikke skal være nogen misforståelser, så siger jeg ikke at du ikk eved hvad du laver, jeg siger bare at det ikke er korrekt at montere den sådan.

• #35   21. okt 2012 Fandt problemet med mit generatorstøj, Det var fordi den trak stel fra stålpladen i bagsædet. Nu hænger forstærkeren i noget træ og nu er det væk og spiller markant bedre

• #36   22. okt 2012 Det havde jeg alligevel aldrig hørt om,, men så lærte man da noget nyt,,

• #37   22. okt 2012 Super smiley det beviser bare at det har noget at sige smiley så nu kan jeg sidde og smågrine lidt over det smiley

• #38   22. okt 2012 En forstærker "trækker ikke falsk stel", fordi den trækker strøm gennem en sæderyg. Det er en fuldstændig misforståelse.

Grunden til at ordet "falsk stel" overhovedet bliver brugt, er at man ved montering direkte til bilens karosse, "tvinger" forstærkerens chasis til at indtage samme DC-niveau som forstærkerems 0-punkt. Dermed kan man i nogle tilfælde tilføre den et "falsk" DC-niveau, og der kan opstå en intern stelsløjfe (hvilket som så ofte kan give udtryk i støj).
    Afhængig af forstærker-type, og opbygning kan transistorernes afkobling ske via forstærkerens chasis, og derfor skal DC-niveauet være isoleret fra stel/0-punkt.
    Altså vil der være (og skal være) en potentiale-forskel mellem forstærens strøm-mæssige stel, og chasis'et, og disse 2 niveauer skal forblive "individuelle". Ved "falsk stel" trækkes der en intern strøm mellem stel, og de komponenter der er afkobling via chasis. Men det har INTET at gøre med at forstærkeren ikke må "trække stel gennem sædet".
    De forstærkere der er lavet med en afkobling fra 0/GND direkte til chasis, er NETOP konstrueret til at kunne monteres direkte på karosse, hvis dette skulle ønskes (og dette er heldigvis samtlige forstærkere af nyere dato).

På forstærkere der via printet har stel-mæssig afkobling til chasis, er der i konstruktionen sørget for at chasis'et har samme DC-niveau som forstærkerens stel, og her vil der ALDRIG kunne "trækkes falsk stel", tværtimod. Det handler om at lave den strøm-mæssige afkobling korrekt, og dermed lave en ORDENTLIG STEL fra start. Det kun i tilfælde at at man har lavet en helt elendig stel, at der vitterlig skulle være mulighed for at forstærkeren "ville have lettere" ved at trække stel gennem sæderyggen, men i dette tilfælde skyldes det ren og skær en dårlig montering, og intet andet...

• #39   22. okt 2012 i mit tilfælde ? hvad er dårligt ved min montering ? Der er den anbefalede og den største forbindelser via kablerne den kan tage. Fejlen forsvandt lige så snart den ikke havde forbindelse til sædet mere

Kommentér på:
Generatorstøj

Annonce