{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Subwoofer virker kun, når jeg rører den? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Min subwoofer er pludselig kun begyndt at virke, når jeg rører den, eller rettere sagt trykker ind på bassen ved gummiet.

Umiddelbart ville jeg tro, at det er jorden, der har løs forbindelse et sted, men har tjekket og skiftet samtlige ledninger ud, der kan skiftes.

Og hvis jeg sætter en anden subwoofer til forstærkeren, virker det fint.

Så det må være subwooferen det ligger i, men hvad kan det være?

Hilsen Jonas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer virker kun, når jeg rører den?
  • #1   22. okt 2012 lyder som om du har brændt spolen, der skal ny bas til.

• #2   22. okt 2012 Den kunne måske være en brændt svingspole?

• #3   22. okt 2012 Knager og larmer det, når du skubber lidt til bassen??
    imens den er slukket selvfølgelig.

• #4   22. okt 2012 har samme problem med min 8" .... Det er pga den ene ledning der går ned til membranen af en eller anden mystisk årsag, er ved at knække(har skam loddesager til det) smiley ... Så måske det er dig problem? Prøv at pil den ud af kassen, og lad den spille på en rimelig volume(uden at være for meget, bare lige så den bevæger sig et par mm, og så rok lidt kablerne og se om din ikke fejler lidt hen ad det samme smiley

• #5   22. okt 2012 Øv, hvis der skal ny bas til. smiley

Det gør det ikke, Mikkel, Hva så da?

• #6   22. okt 2012 Havenissen, det har jeg faktisk godt kigget på, men det må jeg da lige dobbelttjekke, for det var faktisk et godt bud. For nogen gange kommer der et par bastoner, og så går den ud igen. Den kommer og går. Og når jeg trykker virker den.

• #7   22. okt 2012 den har gjort det samme som min har gjort idag smiley -- hva er det for en bas?

• #8   22. okt 2012 Det er så nitten.. Det er en 10 tommer PowerUp bas.

• #9   22. okt 2012 jonas - ja prøv det lige smiley loddede min igår, med det gamle brugte tin der sad derpå, men det var altså ikke nok til at holde den, så har været ude og købe noget idag, så jeg kan få det loddet sammen... så længe din bas den spiller, og det den spiller er ok lyd, tror jeg ikke du skal regne med at den er "brændt af".. Men tænk på mange MILLIONER vibrationer den laver igennem sin levetid.. du ved vel, hvor let en stiv ledning knækker, hvis du vrikker den mellem et par fingre? så bliver den varm og knækker med det samme... ledningerne i en højtaler er nok bedre bygget til at kunne klare de mange vibrationer, men alt har sin levetid, og en dårlig lodning fx, kan nemt forekomme... hvis du bor i aalborg kan jeg da komme og lodde den for dig i morgen hehe

• #10   22. okt 2012 Jeg prøver lige at kigge på det en af de nærmeste dage, og ser om det er det. Men du skal i hvert fald have mange tak for din hjælpsomhed, men jeg kommer fra Randers, desværre. Jeg giver nok lige lyd igen, og håber virkelig "kun", at det er det.

Vh Jonas.

• #11   22. okt 2012 jaah mon ikke smiley Ellers skal jeg da gerne hjælpe dig lidt med evt lodning(men det kan enhver idiot næsten finde ud af) smiley

Det var skam så lidt..

Kommentér på:
Subwoofer virker kun, når jeg rører den?

Annonce