{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

2 eller 3vejs combo sæt??? {{forumTopicSubject}}

kører med hertz ecx serien i hele bilen pt. men dum som man er vil nok ha mere. smiley
så vil ud i noget hertz hsk,audison voce eller andet tilsvarende lækkert komposæt.
når man nu skal ud og investere skulle man så spytte lidt mere i bøssen og få 3vejs sættet eller? må da gi bedre lydbillede end 2 vejs sæt. jeg vil benytte det medf. delefilter da jeg ikke ønsker at køre aktivt. (mener jeg det hedder) selvom min alpine 7998R kan håndtere det.
i faktum af jeg ikke vil det kan det så gi komplikationer i 3vejs fremfor 2vejs. for ellers må 3vejs kompo da uden tvivl være the way to go..? sys bare sjældent man ser folk benytte 3vejs kombo.

har bla lidt kig på hertz hsk 163 sættet.(billede) erfaringer anyone?

det skal drives af phoenix gold zx titanium amps,så kvaliteten burde ihvertfald være iorden til et 3vejs.

hva sir eksperterne? og NEJ jeg ønsker ikke rådgivning om at købe alpine type r kompo eller andet "skrammel"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 eller 3vejs combo sæt???
  • #1   8. nov 2012 2 vejs- som doktor siger , men nu bygger du nok lortet i nogle dørlommer til bilen men tænk hvis du sælger bilen og skal have en anden bil , ved jeg heller vil have købt 2 vejs en 3 vejs jeg har i nu ,

  • #2   8. nov 2012 ja der blir indkøbt doorboards specifik til audi b5 så det blir tåleligt at se på. ideen med at smadre huller gennem sine dørsider med en stiksav og derefter kyle enheder på må og få,blir IKKE aktuelt i en bil som min. alt anlæg er malet/bygget op til at falde naturligt ind i bilens tråd,så det hele blir solgt med bilen. så det bekymrer mig ikke. så ville man aldrig ku lave projekter hvis man skulle tage hensyn til gensalg. smiley

  • #3   8. nov 2012 3vejs kan lyde super fedt. men det kan et 2 vejs også... overvejet dynaudio?

  • #4   8. nov 2012 ja tit tænkt på dynaudio. sys dog det er ekstremt dyrt hvis man ikke ønsker entry level serien. ved naturligvis man får det man betaler for,men pt. er pengene ik til det. og var de ville hertz mlk mille sættet være med i kraftig overvejelse. smiley

  • #5   8. nov 2012 2 vejs

  • #6   8. nov 2012 har aldrig lyttet til et 3 vejs sæt..

    MEN.. i teorien er det lydmessigt forkert iforhold til lydhastigheden..

    fordi at istedet for 4 enheder der spiller lyd på samme tid med forskellige afstande har du 6 som ka forvirre dig endnu mere..

    derfor er det godt med en fornuftig radio med tidskompensering og aktiv deling.. smiley

    personligt ska jeg i weekenden smide ny lyd i bilen hvor jeg har investeret i nogle bio-amp delefiltre... det gør at hver enhed bruger hver sin kanal på forstærkeren lige som ved aktiv deling..

    forskellen er bar der er lidt mindre indstillings arbejde i bio amp.. og fordi det ikk er alle radio'er der ka håndtere aktiv deling.. smiley


  • #7   8. nov 2012 men har du mulighed for noget fornuftigt tidskompensering er det da vejen frem.. smiley

  • #8   8. nov 2012 Tjoo altså en alpine 7998R har en ganske fornuftig tidskomp setup for nu at sige det på ydmyg jydsk. smiley

  • #9   8. nov 2012 så er det da bar at køre aktiv deling.. smiley

    men så ska du finde en 6 kanals forstærker KUN til det... og du ska finde ud af noget med at få 6 phono-udgange til HØJTALERE for din radio og ikk bar splitte kablerne op.. det ikk nemt.. smiley


Kommentér på:
2 eller 3vejs combo sæt???

Annonce