{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.597 visninger | Oprettet:

Madsen M
Madsen M
Tilmeldt:
3. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvilken af følgende biler skal vi købe?? {{forumTopicSubject}}

Hej bilkyndige

Vi vil gerne købe en bil, og vi har 25.000 kroner på en konto, som vi vil bruge til det.
Vores kørselsbehov er ikke særligt stort. Vi går/cykler begge til arbejde (vi arbejder meget tæt på vores bopæl), så bilen skal bruges til at besøge familie og venner (vi venter os en baby) og større "bilka-indkøb).

Jeg har kig på følgende (vi bor i nordsjælland):

http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Fiat/Punto/1-2-SX-3d/B964800659?utm_source=autouncle_web
http://www.dba.dk/opel-corsa-12i-swing/id-1002183575/?utm_source=autouncle_web
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/getz/16-16v-gl/1712252?utm_source=autouncle_web
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/14-xr/1789994?utm_source=autouncle_web
http://www.dba.dk/fiat-punto-12-active-3-doers/id-92260776/?utm_source=autouncle_web
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/14-16v/1789776?utm_source=autouncle_web

Vi har absolut ingen forstand på biler, men jeg har søgt på nogle som er rimelig nysynet, ikke er for store og dyre i forsikring samt dyre vægtafgift.

Er det dumt, det vi har gang i? Skal vi spare flere penge sammen og købe en til 50.000? Skal vi bruge de 25.000 på en udbetaling på en splinter ny bil? Eller er nogle af dem jeg har fundet frem fornuftige og kan holde mere end et par år, hvis vi passer på dem og ikke kører særligt meget?

Mvh os på 30 år


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken af følgende biler skal vi købe??
  • #1   3. aug 2013 Jeg kan anbefale en citroen C5.. evt. benzin.. har selv et par stykker. inkl. en tilsalg lige pt.

  • #2   3. aug 2013 havde brugt til udbetaling på en eller anden fornuftig lille bybil.. gamle brugte biler er altid = flere udgifter.. en ny kan også gå i stykker men alligevel

  • #3   3. aug 2013 Jeg ville vælge polo'en eller opelen . Det andet ville jeg ikke røre ved, men det er min mening .. :-). Vh

  • Madsen M
    Madsen M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   3. aug 2013 Tak for svar. Så punto samt peugeot 206 i den prisklasse med 100+ km. tal er no-go. Hvorfor egentlig?

  • #5   3. aug 2013 Jeg havde taget polo'en ..hvis du kan få den til 20/22 stykker .. Jeg kender en der har haft sådan en i 8. År .. Uden de store problemer ..

  • #6   3. aug 2013 Jeg ville helt klart gå efter en 5dørs bil, det er noget nemmere med en lille der skal sidde i autostol.. Og så en med plads til barnevogn i bagagerummet..
    Dem du selv linker til er sikkert udemærket biler og det er helt bestemt muligt at finde en fornuftig vogn til 25k..
    Jeg valgte selv en opel astra stcar. der er god plads og den ligger i sammen vægtklasse som en almindelig astra. Siger ikke det lige skal være en opel men de er billige at holde kørene smiley


  • Madsen M
    Madsen M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   3. aug 2013 Mange tak, men hvorfor ikke den her fx: ? http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/14-xr/1789994?utm_source=autouncle_web

    Den er et år nyere. Har kørt 50.000 km mindre en poloen. Og det sammen med puntoerne?


  • #8   3. aug 2013 Det bedste er at prøvekøre nogle af dem og se hvad du synes. Der er lige så mange biler som der er meninger. Og antal kørte km. er ikke altid det der bør være afgørende.

  • #9   3. aug 2013 konen har en aygo som vi har haft fra ny billig i alt men nu skal den skiftes ud til noget større på trods af at der ikke har været noget galt med den så må vi jo erkende at hun har sat 15k til hver år i afskrivning og så er der de obligatoriske eftersyn på autoriseret værksted for at holde garantien
    til daglig køre jeg selv i noget gammelt til 10-20k og har ikke de store udgifter på de biler
    aygoen var købt kontant så hvis man havde købt på afbedrag så havde det været noget mere


  • #10   3. aug 2013 ReserveJesus

    Ikke at det kommer dig ved...

    Men da jeg er ved at gå fra kæresten er der ikke behov for den mere!. om det er en god handel for mig?.. syndes jeg fandme ikke!.. nu har jeg heller ikke sagt nogen pris eller noget!..

    Så pis af og bland dig uden om!..

    De skal sku være velkommen til at købe en hvilken som helst anden C5 for min skyld!...

    Madsen M..

    Som far selv ville jeg ikke købe noget bil der er så småt man gå efter en større bil hvor der er god plads og fornuftigt med sikkerhed!. Derfor jeg nævner C5. du kan finde fornuftige eksemplare til den pris du nævner, de er spækket med udstyr og der er fornuftigt med udstyr i dem.


  • #11   3. aug 2013 Punto er bare en pap spand og Peugeot er bare en fransk lortespand.. Efter min mening,, jeg har kun haft tyske biler altid, og ALDRIG haft de store problemer med dem, men har hørt fra mange andre ,der har haft de andre biler at det er noget være lort.. Men igen .. Smag og behag, op til dig :-). Men jeg havde taget polo'en

  • #12   3. aug 2013 Kenneth

    og jeg kender folk med tyske biler som kun har haft problemer, inkl. min fætter med deres touran eller hvordan det lort nu staves. og dagen efter deres garenti/reklamation udløb solgte de den. de turde simpelthen ikke beholde den, pga. alle de fejl forhandleren havde været nød til at udbedre på den!..

    Omvendt har jeg måske brugt 6000 på min ene C5 over de sidste 1½-2 år på rep.


  • #13   3. aug 2013 Jeg havde valgt peugeot'en af dem der, jeg har selv ejet en, ganske vidst en 1,6, men det er en fin bil, som er billig at holde kørende.. Og det at det er en 5-dørs er bestemt også et kæmpe plus..

    Jeg sværger dog mest til de tyske biler, men synes en Peugeot 206 er en fornuftig bil.

    Men var jeg jer, ville jeg kigge efter en Skoda Fabia, de kan sagtens findes til de penge, og er virkeligt en fin bil - jeg har næsten lige købt en til min søster, og synes virkeligt man får en god bil til en lille pris, samtidigt med at der er god plads i kabinen og den er også økonomisk.


  • #14   3. aug 2013 Jamen så vil jeg da gå lidt imod strømmen og sige at jeg aldrig ville eje en tysk bil har en del venner der køre tysk og lortet ruster fra hinanden og går i stykker konstant og her snakker vi biler der er mellem 3 og 10 år gamle..Touran/Passat.)

    Jeg ville spare lidt mere op og købe en c1/aygo de er nemme af have med af gøre og billige af køre i..


  • #15   3. aug 2013 Madsen M. Selvom jeg nu selv mest er til tyske bilen har jeg dog haft Peugeot før og synes bestemt den sidste du linker til ser fornuftig ud smiley

  • #16   3. aug 2013 ReserveJesus

    Igen.. sjovt at jeg ALDRIG! har brugt så lidt på en bil som mine C5'ere....


  • #18   3. aug 2013 Køb nu ikke en for stor bil, man tilpasser sig din bil man nu har. Større bil større udgifter.
    En mindre størrelse st.car er måske et godt valg.
    km afgør bestemt ikke bilen. Der gør sælgeren og løbende service. Min kæreste kører i en gammel honda civic købt af en dame som havde den fra ny. den har kørt 485.000 og vi har skiftet en køler på to år. Sælgeren havde alle papir, og var af ældre dato. Det er godt at værdsætte.
    Held og lykke
    Skriv hvis du har andre spørgsmål ved bilkøb.
    Jeg er uddannet automekaniker og bruger meget tid på at kigge bilpriser.


  • #19   3. aug 2013 den næste bil vi køber bliver en balingo eller en partner normalt er jeg ikke til fransk men lige den bil er nok den bedst inrettet familie bil den har mulighed for 7 sæder utrolig meget bageplads og aflægnings muligheder
    de er galvaniseret der er mange af dem de er ved at være nede i pris og normalt ikke gennemkneppet af en eller anden ung gut da de normalt ikke vil køre i sådan en
    har iøvrigt haft en partner fra ny og var rigtig glad for den
    kik efter noget der har fået noget tectyl og lav km, alderen er ikke så vigtig


  • #20   3. aug 2013 Den Leo linker er en god bil uden tvivl. men priser er sat til sælgers fordel.


  • #21   3. aug 2013 Køb for alt i verden en bil med bagdøre. I blir idioter af at skal mosle unger osv ind forfra...

  • #23   3. aug 2013 den leo anbefaler ser da fornuftig ud og har ac som er rigtig lækkert når man har spædbørn og Toyota og Honda det køre bare de er godt nok lidt dyre i stumper men det er jo ligemeget de går jo aldrig i stykker :O)
    tjek lige om den Toyota har fået tectyl hvis den har så ville det være mit valg


  • #24   3. aug 2013 Ja, sådan en corolla går man i hvert fald ikke fejl af, og ja, en 3 dørs bliver i nok hurtigt trætte af.

  • #25   3. aug 2013 Jeg ville smide de 25 i udbetaling og låne resten til en lille ny til 80-105000,-.... De koster intet i afgift og kører langt på literen. En ældre bil vil koste i reperationer og når den skal synes.

  • #26   3. aug 2013 Det er nogle gode muligheder du har fundet selv. Små tyske eller italienske biler i den prisklasse går man sjældent fejl. Du kan også prøve at kigge lidt efter Corolla.
    C5 skal du glemme alt om. Det er lort.


  • Madsen M
    Madsen M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #30   3. aug 2013 Mange tak alle sammen. Jeg kan se, at bilmærker er en smagssag og har forstået nogenlunde, at det ikke nødvendigvis er km tal og årgang med mere stand, service og ejer, når vi taler biler under 25.000 kroner.
    Jeg har også droppet biler uden bagdøre, for I har ret - det bliver vi nok trætte af i længden.
    Jeg er så ikke helt enige med nogle af jer der taler for st.car og kæmpe biler. Barnevogne i dag kan jo klappes sammen, så de fylder meget lidt!?

    Jeg tænker Ronni M har fat i noget, når han finder en bil til ca. 15.000, for der behøver man ikke kasko-forsikring (ligeså meget/eller lidt) som med en bil til 25.000

    Mvh Madsen


  • #35   3. aug 2013 Ronni: hvis de nu vil have en ny bil til måske 100000 i de næste 8 år vil det da være billigere end at købe 4 brugte biler, for at skrotte dem hvert andet år. Desuden vil de brugte være dyrere i rep., afgifter og benzin. Den 8 år gamle bil kan da osse koste lidt til den tid.
    Har selv solgt 2 gamle biler og erstattet med 1 ny. Jeg sparer penge nu, alt incl. smiley Det var godt nok osse 2 store biler, men alligevel.


  • #36   3. aug 2013 Tag for guds skyld en 5-dørs. Det gør det altså noget nemmere med barnestole osv.

  • #38   3. aug 2013 hvis i skal have baby og barnevogn osv med ville jeg nok anbefale noget stationcar fx opel astra g eller F vi har en astra F stc lige pt og de køre sku godt og har kun måtte skifte alm sliddele vi har været godt tilfredse



  • #39   3. aug 2013 Køb en ford focus stationcar. Billig i drift og reservedele og kører kanon

  • #40   3. aug 2013 Ja, hvis det bare er til små ture af og til ville jeg købe en stor bil. Så er det jo lidt ligemeget om den går 10 eller 20 på literen eller koster 3000 eller 5000 om året i afgift, hvis den bare ruller 3000 km. om året.

  • #41   3. aug 2013 Har i 25k så brug kun 20... der er altid lige nogle ting på en brugt bil.
    Jeg regner selv med 3-5000 på småting når jeg skifter.

    Og... en 4/5 dørs er et must smiley


  • #42   3. aug 2013 Erling M: Det har da intet med antallet af km at gøre, om 5000 i vægtafgift er mange penge eller ej. Det er måske en mindre del af det budget der hedder bil, men det udgør da en lige stor del af det de tjener.

  • #43   3. aug 2013 Er du klar over hvor røv irreterende det er og skal stå og folde en barnevogn sammen til en sommerhat for at have den med?

  • #44   3. aug 2013 - og lad for guds skyld være med at vælge en af de små kombivogne - men det er OT og en hel anden snak smiley

  • #45   3. aug 2013 Anders: nej, men om den går 10 el. 20 på literen betyder mindre ved kun 3000 km. Om den koster 3 el. 5000 i afgift betyder jo heller intet i forhold til en ny bil som man nok vil have kasko på. En kasko koster jo nemt 4000+ afhængig af anssinitet osv. Det var bare det jeg mente.

  • #46   3. aug 2013 Manden har 25k og det er tydeligvis budgettet.
    Man kan sagtens bruge det til udbetaling, men mit gæt er at trådstarter ikke vil ofre et månedligt afdrag på en bil de reelt kunne klare sig uden.

    Det lyder som en fornuftig plan med det budget sammenholdt med behovet.

    Det er en udemærket ide at kigge på de månedlige udgifter.
    Jeg skulle købe en lille stc. for nyligt og valget faldt på en Golf.. til jeg fandt ud at at jeg kunne vælge en 2 år ældre galvaniseret Audi A4 til samme pris og da den faldt under de gamle regler var den lidt billigere i årlige udgifter end golfen...


  • #49   3. aug 2013 Havde taget en Toyota carina e eller avensis stationcar. Den er ikke så økonomisk som de andre men de er letkørte driftsikre og har masser plads til barnevogn osv. Motorene er super stabile og med det lave kørselsmønster er den ideel.

  • #50   4. aug 2013 Der er også lige service at tage højde for når vi taler sprit ny bil. Læste en artikel hvor de billige nye biler til 70-80.000kr bestemt IKKE længere er særlig billig i drift med alle de service de skal til. De skrev man skulle i snit bruge mellem 1500 og 2000.- kr pr måned på serviceeftersyn i snit de første 2-3 år af bilens levetid.

    Da jeg kørte Toyota Verso kostede det store service med tandremsskift 8000.- kr ! Det kan man fandme holde meget gammel bil kørende for...


  • #52   4. aug 2013 Selvfølgelig skal serviceintervallerne overholdes for at beholde garantien. Min bil skal til første service nu her (1 år/20000 km.) og det koster ca. 3000 kr. Nu er min så heller ikke en minibil og har ikke tandrem, skal lige nævnes. Det er olieskift, bremser osv. der bliver ordnet og det burde man jo osse gøre på sin ældre bil. Man får ikke lavet/synet meget ældre bil for 3000,- ... Da jeg sparer næsten 4500,- i vægtafgift er der osse til de eftersyn smiley

  • #53   4. aug 2013 man skal huske er at hvis man køber en ny så er værditabet minimum 15000 kr årligt på en ny bil
    jeg har købt en pajero3000 for 8k incl syn har nu kørt 1,5år og ikke repareret på den og det er en lækker bil at køre i med autogear helt klart bedre at køre i end vores aygo

    så en aygo to år værditab 30000
    pajero to år værditab max 8000


  • #54   4. aug 2013 Køb da en helt ny mini bil med 4-5 døre 580 i grønafgift og 3000kr i forsikring og nul i rep og men kan jo få en helt ny 107 for under 70000kr

  • #55   4. aug 2013 kenneth n
    så er plads og afdrag et problem... en carine koster eks lige under 4000kr om året i afgift ansvar koster ikke ret meget til den og så kan det sku ikke betale sig at betale af på en hent ny bil med de få km de vil køre årligt


  • #56   4. aug 2013 Jeg hade en golf 4 som var betalt og har købt en up ,med afdrag er min md udgift ink benzin ex rep er den samme . Og Golfen brugte jeg næsten 20000kr på ,på 2 år up'en har kostet 1530kr på 1,5 år jeg spare sku rigtig mange penge hver md smiley

  • #57   4. aug 2013 kenneth
    køre man eks 5-7500km om året så det dyrt at havde et fast afdrag på en bil så heller en bil der er gældfri og med plads til barnevogn og stor indkøb
    om du køre 12 eller 20km/l mærker du ikke med de få kilometer og service omkostningerne er Ca. det samme.


  • #58   4. aug 2013 det vil da altid være dyre med en ny bil
    specielt hvis man skal have plads til barnevogn
    folk glemmer at den dag bilen skal sælges så får man ikke en skid for sin bil og det er jo også en udgift man skal tage højde for


  • #59   4. aug 2013 ja kennet lige som du nok har tabt 30k på din up i værditab

  • #60   4. aug 2013 Det er rigtig . Og Golfen var der et værditab på 22000kr på to år jeg spare penge hver md endnu

  • #61   4. aug 2013 Og grunden til det kun var 22000kr var fordi jeg solgte den privat

  • #62   4. aug 2013 jamen så passer det jo også godt nok med 30k da du ville have sat 10k mere til hvis det var ved en forhandler :O)

  • #63   4. aug 2013 har gået og regnet på det med en kami. forskellen på om jeg køre min opel vectra b og eller køber en som hans (high up) hans er 300kr dyre om året pga afdrag. brændstof(køre 35.000km + om året) der er lagt 8000kr af til diverse reprationer og det hele det eneste der ikke er regnet med er fradraget på hans lån.
    køber man en brugt bil til 25000k er der ikke meget afskrivning og slet ikke hvis man vælger en avensis eller carina.


  • #66   4. aug 2013 Dan R: Værditab på 15000,- om året er da fint. En ny bil til 80000,- skulle så være værdiløs efter ca.5½ år?. Det er den jo nok ikke... Så er der stadig 100000 km. tilbage i den, mindst..

  • #67   4. aug 2013 Erling M bilen vil altid have en værdi, værditabet staunerer på et tidspunkt, men prøv eksempelvis at se hvad en 6-7 år gammel Fiat Punto koster brugt. Den koster 40-45.000 ved forhandlerne (og mindre privat).

    Check den her:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/12-active/1709149

    Den er fra 2005 og ser pæn ud, har heller ikke gået sygt mange km. Koster 42.900.- kr.
    Da den var ny kostede den ligeud 150.000.- kr. Det betyder at på 8 år har der været et værditab på 107.100.- kr svarende til 13.375.- kr årligt, hvor man må forvente at det største værditab var de første 5 år.
    Dertil kommer de udgifter der har været til diverse service de 8 år, heriblandt nok mindst 1 stk tandremsskift.

    Det er fandme mange penge ud af vinduet.

    Min bror købte i efteråret sidste år en Citroen Xantia 1,8 med 1½ år til syn for 8000.- kr. Der har intet været med den endnu andet end udgiften til et sæt nye dæk. Når den går i stykker på et tidspunkt så skrotter han den og får 2000.- i skrotpræmie. I så fald har han haft en bil for 6000.- kr i til den tid nok over 1 år.
    Dertil kan han sælge et sæt alufælge fra den med fine dæk til måske 1200-1500.- kr samt et sæt vinterdæk til 1000.- kr, de skal så fratrækkes værditabet, så reelt set lander han måske på 4000.- kr i udgifter på bilen alene (ikke benz og forsikring, vægtafgift osv).

    Var han endnu mere "krejler" ville han måske kunne pille nogle stumper af den som kunne have en værdi som reservedele, og var han heldig kunne han nemt sælge for 4000.- kroner reservedele fra den..


  • #68   4. aug 2013 Ruben: jeg har skam osse haft mange biler, som jeg selv har lavet/synet, de sidste 25 år. Den sidste havde jeg i 5 år og kostede mig ca.25000,- alt incl., osse sommer og vinterhjul. På et tidspunkt bliver man bare træt af gamle skralder-kasser som kan smide en kobling, gearkasse.... osv. når som helst. Og de små lamper der ikke virker, døre der hænger osv. osv. Det punkt var jeg kommet til og nyder hver gang jeg sætter mig ind i min bil, hvor alt virker og der ikke gerne skulle blive noget galt de næste mange år..

  • #69   4. aug 2013 Men klart, jo dyrere biler man køber des større er værdi tabet. Man kan nu nok få 20000,- for en 80000,- bil om 6-8 år, men man ved aldrig smiley

  • #70   4. aug 2013 Læg 10.000 kr. mere og køb en Corsa C-model. Når bilen ikke skal bruges til hverdag, kan det da være lige meget, om man skal bruge 1 eller 5 minutter på at få en barnevogn ind i bagagerummet.

    Min kører 17 km/l., koster 1660 kr. i ejerafgift om året og er billig i forsikring. Der er isofix, så barnestolen sidder ordentligt fast, og der er 4 airbags - en rimelig sikker og holdbar bil.


  • #71   5. aug 2013 Erling jeg er helt enig med dig, jeg har også haft nye biler, og er gået tilbage til de gamle igen, mest af alt fordi jeg syntes de har mere charme. Alt det der ikke virker i gamle biler som man kan gå rundt og nusse med kan jeg godt lide. Alt det der ikke må gå i stykker, gearkasse, motor, vandpumpe, termostat, kobling osv det skifter jeg så jeg ikke skal tænke på det.

    Men jeg giver dig bestemt ret, hvis man er træt af skramlekasser som man skal skrue i, så skal man selvfølgelig købe sig en ny bil, men man skal også vide at man betaler ekstra og taber ekstra for at slippe for de ting.

    Det må man jo opveje med sig selv.

    Manden har et budget på 25000.- og til de penge havde jeg nok fundet mig en fin Mercedes W124, det er uden pis nok den mest vedligeholdelsesfri bil der findes, de kører bare. Sådan en 2,3 benziner går faktisk forbløffende langt literen. Diesel skal man holde sig fra hvis man ikke vil røvbolles af skat med vægtafgiften..



  • #72   6. aug 2013 Jeg har ikke (orket) at læse alle de gode råd der er kommet.
    I venter baby, derfor skal I vælge en 4 eller 5 dørs bil, da det at få børn ind og op i en barnestol er møg besværligt i en 2/3 dørs bil.
    Min kone har kørt små Fiat'er i 26 år (7 stk) og alle har være driftsikre og billige at holde kørende. Nu har vi en fælles Fiat Bravo, 5 år gammel, og har intet andet end service haft. Jeg ville nok vælge en lidt større bil en Punto/Pole etc klassen, babyer er små, men oppakningen fylder ad h. til.
    Held og lykke med baby og bil.


Kommentér på:
Hvilken af følgende biler skal vi købe??

Annonce