{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.296 visninger | Oprettet:

At pendle langt.. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der pendler langt?

Jeg har selv sagt mit job op 5 min hjemmefra, for at begynde at køre fra odense til hørsholm hver dag.
Det er godt nok noget man skal vænne sig til - især, nu hvor folk er begyndt at komme hjem fra ferie!

Derudover koster det 10.000 om måneden i diesel og brobizz..

Andre der kan dele ud af deres pendlererfaringer og evt give et par gode råd til hvordan man får tiden til at gå?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At pendle langt..
  • #1   16. aug 2013 Tag toget og brug tiden på at arbejde.

• #2   16. aug 2013 jeg har taget toget 1 gang - aldrig mere! for mange mennesker + det tager 100 år..

• #3   16. aug 2013 Enig med john....med mindre du har afgørende behov for din bil i forbindelse med jobbet, så tag toget og brug tiden konstruktivt....det er svært at gøre imens du kører.

alternativt må man jo overveje at flytte

• #4   16. aug 2013 Det var godt nok langt hver dag. Sikker på det holder i længden?

• #5   16. aug 2013 Og når du holder i kø, så tager det lige så lang tid i bil.

• #6   16. aug 2013 Det tror jeg godt nok du bliver træt af hurtigt. Ihvertfald hjemturen. Du kommer til at sidde i kø hver dag med mindre du har fri kl 18-19.

• #7   16. aug 2013 Pendlerkort: 4050,00 DKK pr. måned
    Pendlerkort 1. klasse: 6150,00 DKK pr. måned

Og så med et samlet kørselsfradrag pr. år på over 100.000,- er der pænt meget i overskud på den måde.

• #8   16. aug 2013 Det blive du helt sikkert træt af i længden. Selv om kørsels fradraget lokker med mange penge, så er det i teorien fedt, men når du sidder i det dagligt, så bliver du mega træt af det, og en dag skal du bare hurtigt hjem og så er det noget møg at bo for langt væk

Har selv boet uden for Malmø ( før broen blev bygget) og pendlet til Gladsaxe i to år. Det var et helvede til sidst, alene sejlturen med flyvebåden tog 45 min. dertil lagde jeg 40 min til transport til båden, samt yderlig 30 min med bus til mit hjem, og så har jeg ikke taget ventetiden med ved båden og busserne GAAB!

Havde en tidligere ven som valgte at flytte til Lolland og arbejde i kbh, det brugte han halvanden time på hver vej, selv om han kørte udenfor myldertiden, og for at holde brændstofs udgifterne nede kørte han ikke så stærkt, det holdt kun et år.

• #9   16. aug 2013 Men du kan kører noget at vejen i bil, og resten i tog.

• #10   16. aug 2013 Find en at køre sammen med. Så kan i slå tiden ihjel sammen. smiley
    Samt splitte omkostningerne

• #11   16. aug 2013 Jeg har selv pendlet Fredericia til København i 2 omgange, i totalt 1,5 år, så jeg ved også godt hvad jeg taler om smiley

P.S. Bor nu på Sjælland.

• #12   16. aug 2013 det var sådan set også derfor jeg prøvede at tage toget... men:
    Der er 20 minutters gang til stationen fra arbejde - det kan jeg overkomme
    Der skal skiftes tog 3 gange pga sporarbejde og de passer IKKE sammen.

Jeg nåede at komme med et S tog fra hørsholm kl 1630, så skifte på en eller anden station jeg ikke kan huske (hellerup vistnok) og så igen på banegården.. jeg var hjemme kl 1945 pga det ene og det andet der var galt med DSB..

med bilen er jeg hjemme kl 18 og jeg kan selv styre hvornår jeg kører osv.

Jeg har i tankerne at flytte til sverige - det er i planlægningsfasen - men indtil jeg gør det, kunne det være rart at vide hvad folk gør for at passere tiden i bilen..

• #13   16. aug 2013 Du kan ikke basere det på en tur, for du skal først lige finde den mest optimale rute/rytme, og så køber du bare en gammel cykel til at køre til/fra stationen på.

• #14   16. aug 2013 kørselsfradraget er OK - især da jeg faktisk bor i faaborg-midtfyn kommune (lige på den anden side af kommunegrænsen, så er der højt fradrag hele vejen! smiley ) men det er nu alligevel noget af en udgift.. 17 på literen - 380 km om dagen - jeg tanker 2,5 gange om ugen..

i øvrigt - da jeg tog toget, prøvede jeg at arbejde - var bare umuligt - der var ik plads til den bærbare pga alle mennesker og deres hotspot virkede ad H til (på vpn i ca 1 min og så smidt af).

• #15   16. aug 2013 jeg tror nu ikke at det bliver bedre før det der sporarbejde er overstået - og så har jeg hørt at der er et kæmpe sporarbejde på vej på sjælland, der ikke kan gøre det hurtigere at tage toget smiley

• #16   16. aug 2013 Køb en SMARTCAR.
    langt på literen, og ½ pris på brobizzen. Men du får fuld fradrag på den overgangen.

Så kan det begynde og blive lidt billigere i omkostninger.

• #17   16. aug 2013 jeg har set på den - men hvad sker der lige hvis man bliver ramt af en stor brumbasse? den ser godt nok usikker ud..

• #18   16. aug 2013 Du får da også nogle store service og vedligeholdelses udgifter med så mange km.

Det er min 4 serviceeftersyn årligt. + slidtage. Av av. Og værditab.

Det er næsten 83000 km årligt hvis du kører 5 dage i ugen.

• #19   16. aug 2013 jeps - men det er heldigt at Maxen er så billig at holde kørende (bortset fra turbo der døde her for et par uger siden)

• #20   16. aug 2013 Det kan ikke betale hvis man kun ser på fradraget.

Brændstof, vedligehold osv. af bil er sgu dyrt.

Og 4-5 timer om dagen i transport er sgu meget.

• #21   16. aug 2013 Ved ikke om den er så ringe at køre i.
    Vil mene, den er sikker nok..

Kender en der kørte hver dag over bæltet. Han var vældig godt tilfreds med den..

• #22   16. aug 2013 Ja, og mange km formindsker gensalget af din bil.
    Jeg bruger meget af min køretid til at høre på nyt musik.

(Og jeg ville aldrig købe en smart til at pendle i, den er simpelthen for anstregende at køre længere ture i)

• #23   16. aug 2013 Der skulle godt nok noget af en lønstigning og diverse frynsegoder til hvis jeg skulle pendle så langt.

• #24   16. aug 2013 Hvis jeg skulle køre den tur hver dag, så skulle der firmabil være stillet til rådighed.

• #25   16. aug 2013 Ta en prøvetur i en smart, du bliver overrasket! smiley
    Motoren skal nok holde på den, de kan rende rigtig mange km, se evt på spritmonitor.de. Men max 130 i timen så er der næsten udsolgt af fart.

Mht at få tiden til at gå under din tur, så er en lydbog en ting du burde prøve.. smiley

• #26   16. aug 2013 Hvad skal man sige kører 3000 km om ugen i touaregen og gerne med trailer efter. Men som selvstændig entreprenør er det jo også lidt det jeg lever af smiley mit princip er hvis man har en ordentlig bil så er der sku ikke så meget der er for langt at køre hvis man ellers bliver betalt for det smiley

• #27   16. aug 2013 John. Det giver da overhovedet ikke et overskud hvis du får 100.000 kr i kørselsfradrag og det koster 4050 kr om måneden at pendle.

• #28   16. aug 2013 Simon: Det giver da et stort overskud, altså i forhold til hvad det koster at køre selv.

• #29   16. aug 2013 Find et værelse du kan bo i i hverdagen i stedet for at pendle.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #30   16. aug 2013 Skal du bruge internet for at arbejde ? Synes meget af det jeg laver kan laves offline og så det der skal bruges net til ordner man når det er der =)

Ville sgu tage toget. Men må være lidt af et drømmejob siden du gider pendle de´t hver dag.

Hvad med hotel, værelse eller lille lejlighed

• #31   16. aug 2013 ja, det er ikke kørselsfradraget der giver noget - de 30K man har om året, betaler kun de første 3 mdr - og gensalget af bilen taler vi ikke om.. den runder 300 når jeg kører hjem i dag. om der ryger lidt ekstra på, er nok ikke noget der betyder noget..

Jeg skal desværre bruge internet for at kunne arbejde, da alt det jeg skal bruge, ligger på firmaservere.
    Hotel boede jeg på den første uge - det er satme kedeligt i længden + man kan ikke lige køre ud til vennerne osv..

• #32   17. aug 2013 Noget siger mig at du ikke helt har gennemtænkt at få job så langt væk. At flytte til Sverige, får dig bare endnu længere væk fra vennerne.

• #33   20. aug 2013 Jeg har lige fået lidt længere på arbejde, og bruger ca. 1.5-2 timer på transport hver dag, og det er nok min smertegrænse. Når det lægges ovenpå en arbejdesdag på +10 timer er der ikke mange vågne timer tilbage til alt det andet.

Det lyder som om du kan arbejde fra din laptop - har du nogen mulighed for at arbejde hjemmefra 1-2 dage om ugen, ville det helt sikkert hjælpe en del på det. Eller måske tage nogle ekstra timer, og så kun arbejde 4 dage om ugen.

• #34   20. aug 2013 Tag toget på dsb '1 så kan du arbejde, og tag taxa fra station til arbejde.

Kommentér på:
At pendle langt..

Annonce