{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Dagen-derpå
Dagen-derpå
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432

Politi og deres dokumentation {{forumTopicSubject}}

Min kæreste skulle efter signe have overhalet indenom en civilpolitibil i noget kø trafik. De har ikke video dokumentation af det, men var 2 betjente.

Nu vil de give "føren" et klip og en bøde. Hvordan står vi når de ikke har dokumentation, og hun selv ikke mener at have gjort noget galt, da der var tæt kø trafik, og de siger hun var i samme bane som dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi og deres dokumentation
  • #1   4. nov 2013 De behøver ikke dokumentation hvis der har været 2 betjente, deres ord er nok !!

• #2   4. nov 2013 plejer man ikke at sige at 2 betjente i retten er som 4-6 "alm" borger!? smiley

• #3   4. nov 2013 hvis de nu lige havde en dårlig dag eller failed et stort bust eller ikke havde fået fisse i RET lang tid smiley så skal det jo bare gå ud over nogle en gang i mellem ringe men ja gør vi alle ikke det på et eller andet tidspunkt :)?

• #4   4. nov 2013 Umm, nu er det jo ikke uloveligt at passer indenom i kø trafik.

Så tag den i retten og få den annulleret.

• #5   4. nov 2013 bare brug:

Hun ville holde til højre og derefter fulgt trafikken.

Overhandling indenom er hvis du ligger til venstre, drejer til højre for at køre forbi den der var foran og så svinger ind til venstre igen.

• #6   4. nov 2013 Du må gerne lave en "overhaling indenom" så længe der er mere end 3 biler i hver vognbane/tæt trafik, da dette bliver set som en forbikørsel og er fuldt ud lovligt..
    Ellers går trafikken da i stå hvis vi hele tiden skal vente på bilen ved siden af os til at accelerer før vi kan..... smiley så kan ikke se hvad problemet er udfra din historie?

• #7   4. nov 2013 Spild af tid og penge og energi, at køre den videre... de var 2..

• #8   4. nov 2013 Altså det er gratis og få prøvet den i retten så man kan jo altid prøve !

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#12   4. nov 2013 hmmm måske jeg lige skulle spørge efter den andens navn? Han siger bare hans eget navn og en kollega... kan jo være han snyder.

• #13   4. nov 2013 Altså man må jo godt "overhale indenom", så længe det er en forbi kørsel.
    Link: http://koerekort-guiden.dk/forbikoersel

• #14   4. nov 2013 Det er gratis og få prøvet et bødeforlæg i retten ! Uanset om du vinder eller taber ! Jeg gør det hver gang, selv med den mindste bøde, bare for at malke systemet og køre den helt ud ! Har fået slettet 3 bøder på den måde

• #15   4. nov 2013 50.000 kr for hvad?? Haha... du har lov til at stille spørgsmålstegn ved politiets udtalelse. Så stilles det for en dommer og du får lov at betale bøden hvis du taber. ikke en skid andet. Det giver dig lidt forlænget frist på betalingen. Må indrømme jeg har gjort det nogle gange med fartbøder fordi der ikke var penge lige i den måned.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#16   4. nov 2013 ved bare ikke om jeg orker retten med hende, men kan man true med retten til dem, og hvis de så ikke siger "okay vi dropper sagen" men kommer med en retsdato så annullere og betale bøden? Det er noget med man kan få 50% på den når man er studerende? og så er det kun 1000.... og klippet.

• #19   4. nov 2013 politiet dropper ALDRIG sagen. de er totalt ligeglade for de holder på deres ord. Den dag en politimand går tilbage på sit ord står han uden tillid fra folk og kollegaer. Det duer ikke. Også derfor du ALDRIG vinder en sag med to politifolk uden du har en video til at modbevise dem

• #20   4. nov 2013 Vi havde en Chauffør der havde brudt kørehviletiden.

Vi havde egentligt fra vor side erkendt forholdet. (vognmand), men vor chauffør nægtede (lidt dumt da der jo er dokumentation på det, men det det skyder jo bøden en tid).
    En Søndag kl. 12.35 kommer en betjent og forkynder at vi som vognmanden (vi får jo også en bøde), skal møde i retten 2 dage efter kl. 10.00.

Syntes det er lidt kort varsel, så søger på nettet omkring forkyndelsesfrister, den skal være 2 dage forinden mødet.

Møder op i retten, og siger indledende at jeg gerne vil have skudt retsmødet grundet for kort frist. Anklager og dommer kigger underligt på mig, og siger det er jo forkyndt i søndags.
    Ja siger jeg, kl. 12.35 - fristen er 2 dage, ifølge dansk lov er 2 dage 48 timer, jeg er forkyndt mødet 1 dag 22 timer og 25 minutter inden. dette er et brud på reglerne omkring forkyndelse.
    Anklageren siger så, man kan jo ikke hænge sig i sådanne bagateller, nu har vi jo afset tid indkaldt vidner osv.

Hov hov siger jeg så - Hvis vi skal i gang med at gradbøje dansk lov omkring regler og tider, og regler om tider i forkyndelses processer, skal vi så også gradbøje kørehviletids reglerne? Er der lighed for loven i alle henseender eller er loven på visse områder en flydende størrelser men ej på andre?

Dommeren medgav mig jeg havde ret. og fremskød mødet, 1 mdr senere fik vi tiltale frafald..... Da anklager ikke mente at der ville kunne opnå dom indenfor rimelig tid. (vi har adresser både i Danmark, England og Polen).

Kunne ikke lade være med at grine lidt af det.... Det er gratis at få prøvet færdselssager imod sin person / virksomhed - Dog skal man vide at ved frifindelse er det ikke altid ens omkostninger bliver fuldt dækket (advokat salær, fri for arbejde). og ved dom betaler retten ikke dine omkostninger ved brug af advokat mv.

• #21   4. nov 2013 Fordi muligheden er der ! Betjentene kører altid hetz på mig, så det er min mulighed for at "brokke" mig !

• #22   4. nov 2013 Janus, har du også din fulde ret til. Vi køre alle vore sager til afgørelse i retten.

• #23   4. nov 2013 Og husk sager der ikke er af færdselsmæssig karakter, kan (skal) du altid klage til enten statsadvokaten, eller den uafhængige politi klage myndighed. Alt er gratis... rettelse...... alt har du betalt til via dine høje skatter, så bare udnyt det.

• #24   5. nov 2013 Kører også sager hvis politiet feks. Ikke vil vise attest for korrekt opsat laser og dokumentation for kalibrering.
    Har de sidste 4 gange jeg er blevet laser målt , nægtet at tage imod tilkendegivelse, hvis de ikke ville anføre mine krav om forevisning af attester, i det der til indrettede felt bag på tilkendegivelsen.
    Med det resultat at 3 gange er der intet dukket op fra politiet og den fjerde gang fik jeg medhold og sagen frafaldet.
    Det har ikke været de vilde bøder, de har lagt på omkring 1000kr , for at køre omkring 100 km/t, men er sgu ikke autoritets tro , hvis de ikke følger deres procedurer, så er det en ommer.
    Og inden der kommer komentarer om at følge færdsels reglerne, så find et andet sted at polere glorien, kører over 100.000 km om året og har gjort det siden 1980, så det er efterhånden blevet til over 3 mill km uden at have lavet skader nok nok nok on wood.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#25   5. nov 2013 Men i og med føre ikke er genkendt, og man har muligheden for ikke at godkende. Kan hun så ikke bare sige hun ikke vil angive førren pga. usikkerhed. Og så får man bare en bøde der er 500kr større (2500) men intet klip? Det er da nok at fortrække...

• #26   5. nov 2013 Mener bøden for ikke at ville opgive førerens navn er 5000kr det er den hvert fald hvis du er taget af fotovogn !

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#27   6. nov 2013 har lige undersøgt det, den skulle lægge på de 2500... men da hun studere tror i så hun kan få den halveret? Tænker lidt de måske ikke vil halvere en bøde som man har benægtet

• #28   6. nov 2013 de er ligeglade om der er benægtet eller ej. Bøden halveres såfremt hendes indkomst overholder reglerne for halvering

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#29   7. nov 2013 det gør den skam. men der står de kun halvere færdselsbøder. og en bøde for at benægte noget er vel ikke en færdselsbøde? smiley

• #30   7. nov 2013 bøden er for en færdselsovertrædelse så jo

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#31   7. nov 2013 og det vil ikke komme til at stå på hendes straffeatest vel? smiley

• #32   7. nov 2013 nej

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#33   7. nov 2013 Syntes bare ikke jeg kan finde noget om det, noget du har erfaring med eller hvor har du det fra? smiley

Og nogen der ved hvor lang tid man har? hun blev nedskrevet den d. 31 okt. og har kun fået en uge (til og med i aften) til at oplyse førren. Er det ikke lidt for hurtigt?

• #34   7. nov 2013 Hvordan kan du pive over at de "lyver" og så bagefter sidde og sige, at i vil forklare politiet at i ikke ved hvem der kørte bilen ???

• #35   8. nov 2013 hvis der var tæt trafik så skal du bare smide det her i hovedet på dem så der er meget stor chance for du vinder sagen. http://koerekort-guiden.dk/forbikoersel

• #36   8. nov 2013 ja for dommeren og resten af retten kan jo tydeligt se hvor tæt trafikken var i dette link: http://koerekort-guiden.dk/forbikoersel ?????

så stor chance vil jeg ikke sige men det kan da kun hjælpe smiley

• #37   8. nov 2013 hvis du kikker ind på Forbikørsel eller overhaling? i det link så kan du læst om det der og han siger at der var tæt kørsel jamen så kan den sku da kun være sikker smiley

• #40   11. nov 2013 Problemet er hvis hun har lavet en forbikørsel og så senere et vognbaneskift, så tolkes det jo som overhaling inden om.

Kommentér på:
Politi og deres dokumentation

Annonce