{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Jonas S
Jonas S
Tilmeldt:
6. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Bil Finansering {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Ville høre her om i kendte nogle steder, hvor man måske kunne få en ny bil til 2000kr. om måneden + det skal være med forsikring.

Ja ved godt jeg kan gå ud og spørge de forskellige forhandlere, men hvis ingen har fået det så billigt, så ville jeg ikke gå ud og bruge min tid på det.

Ps. er 19 år

Tak på for hånd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil Finansering
  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #2   6. nov 2013 Din bank er måske det bedste, de lever trods alt af det

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   6. nov 2013 Martin Rammstein: Leasing. smiley

  • #5   6. nov 2013 http://www.peugeot.dk/107-kampagner/ 799 om måneden

  • #6   6. nov 2013 VW leasing, virker da ellers til at være en ret god deal. Du ender med at have givet 120.000 kr over 3 år for den billigste Golf 1,4 TSi. Det er en bil der koster ca. 300.000 kr.

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   6. nov 2013 cs . - C-max 1,6 TDCI til salg: Ved ikke om det er mig der er blind, men er det med forsikring? smiley

  • #9   6. nov 2013 Hvis du kigger hos forhandlerne, så husk nu at kig på ÅOP renten, for den er aldrig lavere end hvad du kan få den til i en bank.

    Så den med et "Toyota, banker bankerne" er noget værre vrøvl.


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #10   6. nov 2013 Jo det gør de da, men jeg vil til hver en tid heller låne pengene i banken frem for et finanseringsselskab

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   6. nov 2013 Martin E: Ja det har du ret i. smiley

  • #12   6. nov 2013 Martin. Jo man kan godt finde en laver ÅOP end bankerne har. Især de finanserings selskaber so. Har en samarbejde med nogle bilmærker kan nogle gange være meget billige. smiley

  • #13   6. nov 2013 Simon >>

    Link tak smiley


  • #14   6. nov 2013 Det er som at sammenligne rundetårn og tordenskrald. Det kræver et specifikt opstillet scenarie, hvis det skal kunne vurderes, hvad der er billigst. I nogle tilfælde vil det være banken og i andre tilfælde vil det være finansieringsselskaber. Der kan ikke siges noget generelt om det.

  • #15   6. nov 2013 du kan lease en fiat 500 for 1400 pr måned.med 4500 i udbetaling

    men der ikke meget stodder over sådan en smiley nærmere direkte pinligt


  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #16   6. nov 2013 phillip s: hahahaha ja! smiley
    Men gætter på det heller ikke er med forsikring? smiley


  • #17   6. nov 2013 Mybanker.dk


  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #18   6. nov 2013 Ud og undersøg f.eks. Chevrolet, som ofte, hvis ikke altid, kører kampagne priser på deres forsikringer ved køb af ny bil som ung.

  • #19   6. nov 2013 Martin. Du siger feks at Toyota ikke kan banke bankerne.

    Deres billigste ÅOP starter fra 3,89%. Der står godt nok ikke hvad bilen koster og hvor længe lånet løber over. Men prøv du at find en bank der tilbyder lige så billig ÅOP. smiley

    Det må være en bil optil 300.000 kr med 20% udbetaling. 72,84 eller 96 måneder. smiley


  • #20   6. nov 2013 Jeg ville foreslå Chevrolet de har altid de der billige forsikringer til ny bilister/unge. Og de har da nogle af det små billige biler samtidig. mener deres rente er ca 3,95% og så forløber det sig vidst over 8 år godt nok.

    Ellers er der Ford Ka den koster jo intet om måneden og forsikringen kan vel fås billigt hos dem, de kører samarbejde med IF. Om de så er billige eller ej for en på 19 ved jeg ikke.


  • #21   6. nov 2013 Jeg er så den eneste her der mener, det er total hjernedød det her ?

    -19 år
    -ingen forsikrings annistet
    -billån

    Jonas S
    Tag et godt råd, køb noget du har betale kontalt. Vi andre ved med 99.999999% sikkerhed den første bil kommer til at lide en grufuld død. Den tur har vi alle prøvet, dem der siger andet. Har bare ikke nosser til at indrømme det.



  • #22   6. nov 2013 Henning L
    Så du mener, at alle 18-19 årige har kørt deres første bil i smadder? Interessant teori - om end ganske let at modbevise.

    Min første bil lever fortsat i bedste velgående. Den kører i byen, jeg arbejder i.

    Jeg synes, det er en fornuftig idé at starte ud med en nyere, billig bil. Der er grænser for, hvor galt det kan gå i sådan en.


  • #23   6. nov 2013 Bay

    Så spørg et hvert forsikringsselvskab... De har en lidt anden, mening end dig.

    Nu kan jeg bestemt IKKE, se fornuften i at låne penge, til noget som helst. Og slet ikke en bil, det eneste det ender med. Er at Jonas kommet til at stå med et lån på en eller anden smaderkasse, der ikke engang kan indfri lånet.

    Når man er 19, er det sku nok andet der, også lige skal være råd til.


  • #24   6. nov 2013 Henning L, min første bil lever også ganske fint, står pt hos en Ford forhandler, så kan ikke se problemet, og hvis evt du havde ret, er det sku bedre at have en bil med sikkerheden i orden samt kasko. (Har lige været med i en ulykke så snakker af erfaringer, er glad for det var noget sprit nyt)

    Mht. forsikringsselskaberne, er der rigtig mange der ikke har det store imod at tage unge så længe det er de der små øko drønere med ingen HK.

    Som nævnt tidligere tjek evt chevrolet, ved også man evt kan jagte de selskaber der ikke bruger penge på reklamer de som regel også meget billigere.


  • #25   6. nov 2013 Kender du et forsikringsselskab, der påstår, at <i>alle</i> kører galt, Henning? Så tror jeg, du skal regne med, at prisen var en anden! Og som Christian skriver, er forsikringsselskaberne relativt venligtsindede over for unge, som kører rundt i city bugs og lignende.

    Men fair nok, lev du bare i din drømmeverden, hvor alle køber alt kontant - biler, huse, store virksomheder osv. Det skulle nok gå godt i samfundet, hvis alle tænkte som dig ... smiley


  • #26   6. nov 2013 Jeg har da aldrig smadret mine biler :S Tror næppe der er 99,9% der smadre deres første bil. Ellers så jeg være i gruppe med de 0,01% der ikke har gjort det :S

  • #27   6. nov 2013 Bay

    Nu bor jeg faktis i et land, hvor de lokale stort set IKKE kan låne.. (Spanien)
    ALT forbrugslån, billån mm er bandlyst... Og ved du hvad, de lokal er sku ikke mere ulykkelig af den grund.
    Men det kan være du kan forklare mig, hvorfor det bare er SÅ fedt at låne penge ? Jeg er klart over, det er betydlig letter, hver gang man får løn.. For man ved med 200% sikkerhed hvor pengene skal hen.

    Krisen "vi" slås med for tiden. For det er i bund og grund pga lånte penge.

    Nu har jeg så heller, ikke på noget tidspunkt, skrevet at alle køre galt. Der er sku mange andre måde at gøre en bil værdigløs på.


  • #28   6. nov 2013 Helt kort og simpelt forklaret, så er det "fedt" (for at bruge dit eget ordvalg), fordi man kan forskyde sin likviditet. Man er ikke tvunget til at have en unødigt stor opsparing på kontoen for at investere i ting.

    Dertil kommer alle fordelene med gearing af investeringer osv. Jeg fornemmer dog på dit vidensniveau inden for området, at det vil være ret omstændeligt at kaste mig ud i en forklaring omkring. Ikke for at være nedladende. Det kan bare ikke forklares i ét indlæg.


  • #29   6. nov 2013 En opsparing giver nu LANG bedre (Og billiger) investerings grundlag... Og LANGT mere sikker, da der INGEN afdrag er.

    "fordi man kan forskyde sin likviditet" Du mener bankens ?? For hvis du låner, så er det vel fordi du ikke har pengene. Eller er det også bare mit vidensniveau, der er for lav ?

    Men siden jeg kan være på selvvalgt / selvbetalt førtidspension i Spanien. Så er der sku et eller anden jeg har forstået rigtig.


  • #30   6. nov 2013 Det er ikke nødvendigvis billigere at spare op. Det kan derimod vise sig at være direkte dyrt at spare op frem for at låne, hvis det fx er til et hus, en virksomhed eller lignende. Indirekte også til en bil, hvis man mangler en bil her og nu for fx at få et givet job.

    Nej, man forskyder sin egen likviditet. Hvis man låner penge, mangler man likviditet her og nu. Låner man penge, inddækkes likviditetsunderskud her og nu, mens lånet så senere afvikles med likviditetsoverskud. Derved har man forskudt sin likviditet. Det er i øvrigt pr. definition formålet med at drive bank - at forskyde kunders likviditet.

    Jeg antyder heller ikke, du er dum. Det synes jeg endda, jeg skrev direkte. Til gengæld antyder jeg ret direkte, at det ikke lader til, du har nogen uddannelse inden for økonomi. Det er der som sådan heller ikke noget galt i...


  • #31   6. nov 2013 Det har du helt ret i, jeg er IKKE er økonomi uddannet....

    Lige meget hvordan du vender er drejer det, så er det stadig IKKE dine penge.. Men der imod en formodning, om at du kommer til penge. En ting er 100% sikker, banken forventer at få dem tilbage + renter. Og igen binder du dig selv til at SKAL have penge i kassen hele tiden. Og nej jeg har INGEN behov for at skulle spnosore X antal Kr til nogen bank. Mærklig nok mærker jeg også, den før omtalte krise ret positiv. Da min købekraft er, LANGT støre end tidlig. Forstået på den måde, at langt flere er tilbøjlig til at takke ja tak til skambud. Og dem kan jeg sku kun nyde godt af i kraft, af jeg IKKE først skal spørge banken om lov. Men derimod står med X antal Kr i hånden..... Effekten af kontalter, er ikke ligefrem faldet i finanskrisen.

    jeg har heller ikke hørt om ret mange, der er blevet erklæret konkurs. Uden at låne pengen eller har gældsat sig på anden måde.


  • #32   6. nov 2013 Jeg kan fornemme på det, vi ikke kommer videre smiley Min tålmodighed rækker ikke til at give længere forelæsninger omkring økonomi.

    Det er som sådan heller ikke væsentligt for tråden i øvrigt, så lad os stoppe her.


  • #33   7. nov 2013 jeg er 100% overbevist om at Henning har bedre økonomi end 99% af brugerne her på BG..

    Der er næppe nogen der har ligeså meget legetøj som han har.. og jeg mener også at lånte penge er djævlens opskrift på, måske ikke en fallit erklæring, men man vil altid være bagude på økonomi..

    de penge man kan spare op til næste legetøj, bliver spist op af lån og renter..

    Jeg snakker dog ikke om at låne penge til virksomheder, ejendomme og lign til +1 mio..


  • #34   7. nov 2013 Det kommer helt an på hvad man låner til. Hvis jeg feks låner 1 mio til en ny sportsvogn fordi jeg ser bedre værdi i at la mine aktiver stå. som feks kunne være aktier. Bolig. Osv.

    Så kan afkastet da godt blive en god forretning.

    Lad os sige jeg skulle ha brugt 500.000 til bil ny bil her sidste nytår. Og jeg havde pengene på min konto. Jeg vælger så at låne de 500.000 kr til bil og smider de penge jeg har i Vestas. Så vil dine aktier ha været lidt over 2,4 mio kr værd i dag. Så går der selvfølig lige lidt til skat af fortjenesten. (Mener det er 28%). Men stadig en meget bedre forretning end at sidde der hjemme og vende sine egen 50 øre. smiley


  • #35   7. nov 2013 Simon.. der er selvf undtagelser, især mht investering..

    men hvis man har investeret så mange penge at man ikke har råd til at købe bil (= alle ens penge er bundet i aktier og man skal låne) så vil jeg påstå at det er ligesom at spille odds, hvis ens investering slår fejl, så har man jo tabt ALT..


  • #36   7. nov 2013 Jeg vil så ikke sige odds og invistering er det samme. Odds er jo for det meste bare indbygget held.

    Hvor med aktier kan du spotte en virksomheds fremtid. Så kan man få lidt ud af det. smiley

    Man sørger jo for god spredning. Så er chancen for at tabe alt meget lille. smiley


  • #37   7. nov 2013 Simon, du vil skulle betale 42 % skat af størstedelen af fortjenesten og ikke kun 27 % (ændret fra 28 %). Det er kun de første små 50.000 kr., der skal betales 27 % af. Bare lige til orientering - det ændrer ikke ved korrektheden af det, du skriver i øvrigt smiley

    Jeg ser fortsat flere fordele end ulemper ved at låne penge, hvis man tænker sig om. Når det så er sagt, så har jeg ikke selv noget billån, men kun kreditforeningslån i mine ejendomme. Men for andre vil det kunne være en fordel, afhængig af situationen.


  • #38   7. nov 2013 Der er jo ingen fordel i at låne til forbrug, medmindre man kan invistere de penge man har fri, i aktiver som giver et større afkast end ÅOP på lånet. Færdig slut.

    I og med indlånsrenten kun giver ca. 1% og bliver ædt af inflation og skat og aktier/obligationer med sikker risikograd giver 3-4%, og et forbrugslån tit og ofte befinder sig i 8-30(?)% så skal der ikke den store matematiske kunnen til, at se hvad der giver mest fortjeneste.

    Hilsen ham som har haft lån, aldrig skal have det igen medmindre det er kreditlån (banklån skrotter vi også) til hus.

    Den største frihed er sgu IKKE at være bundet til faste afdrag hver måned.


  • #39   7. nov 2013 LowDog
    Igen kommer det først og fremmest an på definitionen af lån "til forbrug". I udgangspunktet er jeg dog enig med dig i, at man ikke bør låne til det, man normalvis vil betegne som forbrug, med mindre der er tale om de her 0 % ÅOP lån, der bliver udbudt i de forskellige elektronikforretninger m.v. Naturligvis med få "legale" undtagelser.

    Mine argumenter går også mere i retning af, at det <i>kan</i> være en god idé at låne til bil, hus, investeringer og lignende.


Kommentér på:
Bil Finansering

Annonce