Indstilling af tænding BMW 2002 {{forumTopicSubject}}
Hej bilgalleri.dk
Jeg håber på at der sidder et par kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig lidt.
Jeg har den her gamle BMW 2002 hvor ALT er nyt (har max kørt 1000 kilometer men er nok 3 år gammelt).
I søndags var jeg endelig blevet færdig med de sidste småting og jeg glædede mig til at komme ud og køre i bilen for første gang i år.
Bilen springer igang med det samme og står fint i tomgang. Bilen får lov at stå et par minutter for lige at få fyldt karburatorne op osv. Jeg trykker lige så stille på speederen og bilen tager ca 2000 omdrejninger lige så fint.
Vi bakker nu bilen ud og da vi skal til at køre vil bilen bare ikke. Den står stadig lige så fint når koblingen holdes inde men lige så snart den skal trække det mindste går det helt galt for den. Den hakker helt vildt, skyder ud af udstødningen og er meget svær at lokke til at rulle.
Sådan opførte bilen sig faktisk også sidste år lige inden den blev kørt i vinterhi og dengang skubbede vi bilen hjem i garagen og dagen efter da den skulle køres i vinterhi kørte den helt fint som den plejede?
Jeg har snakket med et par stykker som mener at det er tændingen der skal indstilles. De mener at den tænder lidt før top hvor den istedet skal tænde lidt efter top. Det der bare undre mig er at bilen jo står fint i tomgang, vil dette kunne lade sig gøre hvis tændingen var forkert? Og kan det lade sig gøre at tændingen bare pludselig på en køretur bliver "forkert"?
Bilen kørte super fint hele sidste år lige indtil den lavede det nummer og skulle skubbes hjem, men som skrevet før, så virkede det pludseligt igen dagen efter?
Mvh Tommy jensen
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
sep 2006
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 10 Emner: 45 Svar: 324
og de der karburatorer virker som de skal? ?
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
Det irretere mig rigtig meget at jeg ikke har mere forstand på det gamle skidt, man kan jo ikke engang køre den ud til BMW eller noget andet værksted for de har jo ikke forstand på 40 år gamle biler.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 138
sep 2006
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 10 Emner: 45 Svar: 324
sep 2004
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 168
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
Benzinen i tanken er ikke mere ens max 6 måneder gammelt, kan det være årsagen?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.656
At den skyder og hakker kan også være tegn på at den får for mager blanding, altså noget karburator- rens/justering/kontrol.
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.111
Indstil efter gehør.
Rens bundkarene, ny frisk benzin og nogen nye rør så spinder den sikkert igen
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
Der kommer en mekaniker og indstiller tændingen på lørdag så det håber jeg virkelig hjælper så jeg kan komme ud og kører.
Jeg har ikke forfærdelig meget forstand på det men synes det virker mærkeligt hvis den kan stå i tomgang og tage omdrejninger men slet SLET ikke køre.
Men dette mener i godt kan lade sig gøre?
Jeg har lige prøvet at hive og skubbe til venturierne og de sidder fast.
Tak for hjælpen indtil videre allesammen!
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.111
sep 2004
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 168
Han kører historisk race i en 2002, han har vidst rigtig god forstand på den model.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
Jeg har faktisk lige snakket med heidelberg idag (det er faktisk hans motor der ligger i bilen og den han vandt hans første dm med i 2004).
Han syntes jeg skulle prøve at hælde noget nyt benzin på bilen da han selv havde haft problemer med shells V-power.
sep 2004
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 168
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.084
Vi fik tjekket tændingen men denne stod helt fint så det var ikke her problemet skulle findes. Vi fik tjekket om karburatorene sugede lige meget og det gjorde de så det var heller ikke her problemet skulle findes. Vi gav bilen 4 nye tændrør men det som viste sig at være fejlen var stelledningen. Denne var nemlig blot skruet udenpå lakken og har derfor ikke fået optimal forbindelse. Så vi fik lavet en ny og bedre stelledning og nu kører bilen så godt som sådan en 44 år gammel bil nu engang kan.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Uden at kende så meget til karburatorer, kunne det måske tænkes at svømmerne hænger..
Indstilling af tænding BMW 2002